Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdaterar mera senare. Men imorse strax efter sju kom en liten Edvin till världen. Det tog alltså inte ens tolv timmar från att vattnet gick tills han var ute. Förlossningen gick inte riktigt som planerat men vad gör väl det. :heart
Nu ligger vi på BB, pappa å liten sover å jag slumrar lite till å från. Världens finaste skrutt ligger bredvid mig i alldeles för stora kläder. :love:

Ang hotellet så har de visst nåt avtal med patienthotell ett kvarter från sjukhuset, det är alltså ett riktigt hotell också. Där blev vi bara kvar 1,5 timme. :p kostar lika mycket som att vara på BB, dvs 200:-/natt för partnern.
Grattis! :)

@YaHilweh Vår lilla är också stark, framförallt i nacken och magmusklerna. Armar och rygg är klenare. Herregud vad hon kan dra ihop sig och fara runt. Hon har lyckats vända från rygg till sidan flera gånger och även tvärtom någon gång. Man får se upp.

December
5/12 - Bluefish, 1:a barnet, Pojke, 22 år, Sundsvall
24/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Januari
3/1 - Maja_Kandi, 1:a barnet, 25 år, Östersund
4/1 - Riru, 1:a barnet
12/1 - Festina_Lente, 3:e barnet (1a flickan)
23/1 - _Maria_, 1:a barnet (kön okänt), 28 år, Blekinge
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
24/1 - Positron, 1:a barnet, 26 år, Halmstad
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
30/1 - AnnaKarin, 1:a barnet, pojke

Februari
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm
7/2 - Mois, 2:a barnet, flicka, 31 år, Skåne
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
26/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome, troligen flicka

Förlösta vintertrådsbebisar!
9/11
(5/12) Flicka, Balahé, 1:a barnet, Skåne
28/11 (1/12) Flicka, Eina, 1:a barnet, Borås
10/12 (11/12) Flicka, YaHilweh, 1:a barnet, Varberg
12/12 (5/12) Pojke, Bluefish, 1:a barnet, Sundsvall

Uppdaterade lite också för min BF hade inte blivit uppdaterad :)

@Balahé ja hon vände precis själv utan hjälp. Pappa ligger och myser med henne på en filt på köksgolvet medan jag kokar knäck.
Vet att kusinens son inte vände sig fören han var 6v.

@Balahé ja hon vände precis själv utan hjälp. Pappa ligger och myser med henne på en filt på köksgolvet medan jag kokar knäck.
Vet att kusinens son inte vände sig fören han var 6v.

6 veckor är tidigt att vända sig, en vecka är alltså extremt tidigt. Det vanliga är från ca 3 mån och de kan vara betydligt äldre än så. Ibland gör de saker tidigt på tur som de sedan inte lyckas göra om på länge. Du får väl se om hon lyckas fler gånger. För er del kan det ju vara skönt om hon inte blir alltför rörlig tidigt. ;)

Jag hoppas lite på att det bara var en ren lyckträff för henne. Jag har egentligen ingen koll på hur fort de utvecklas på olika punkter. Men jag antar att jag kommer lära mig med tiden :-P

6 veckor är tidigt att vända sig, en vecka är alltså extremt tidigt. Det vanliga är från ca 3 mån och de kan vara betydligt äldre än så. Ibland gör de saker tidigt på tur som de sedan inte lyckas göra om på länge. Du får väl se om hon lyckas fler gånger. För er del kan det ju vara skönt om hon inte blir alltför rörlig tidigt. ;)

Idag är det första träffen med Bvc. De ska komma hit någon gång mellan två och tre i eftermiddag.
Tänk om hon inte gått upp i vikt som hon ska. Hon äter jämt och nu äntligen har brösten börjat producer lagom med mjölk, så hon slipper en explosion i munnen så fort hon rör bröstet.

Det går fort, speciellt fram till 2-3v kvar. Då känns det som att dygnen blir 100h längre :-P
Innan du minst anar det har du bebis på magen ♡

Jag hoppas sista tiden går hyfsat fort - börjar bli segt och tungt nu :meh:
Kl
Skolavslutning idag, skönt att äntligen få vila och bara vänta på bebis! Men lite sorgligt att lämna alla också. Det är en planeringsdag i början på januari som jag tänkt gå en stund på, men barnen träffar jag inte mer nu.
Nu har jag jullov! :banana:

Idag är det första träffen med Bvc. De ska komma hit någon gång mellan två och tre i eftermiddag.
Tänk om hon inte gått upp i vikt som hon ska. Hon äter jämt och nu äntligen har brösten börjat producer lagom med mjölk, så hon slipper en explosion i munnen så fort hon rör bröstet.
Ta det lugnt, hon har säkert gått upp:-) . Genomsnittet ligger på 175 g/v tror jag att de sa på Bvc. Det betyder att vissa ligger under och drar ner det och andra (som min som gått upp drygt ett kg sedan födseln och 1,4 kg sedan hon vägde som minst) drar upp snittet. Hon var uppe på 3980 g hos läkaren igår!

Vår lilla har nog tyvärr inte tur vad gäller att vända från rygg till sidan för hon lyckades ett par gånger i babygymmet idag också. Nåja, är än så länge bara åt ena hållet.

Grattis @Maja_Kandi !!

Känns att det börjar närma sig nu när det börjar dyka upp bebisar. "Bara" 7 veckor kvar för vår del.. Paniiiik - samtidigt vill jag att det ska vara över nu och hade inte gjort mig något om han typ behagar att komma typ i vecka 38 :p. Men först ska vi till London Horseshow i helgen och sedan på måndag/tisdag börjar projekt KÖRA till Sverige över Jul. Så känns bra att slå ihjäl lite tid även fast jag funderar på hur den långa resvägen ska gå som gravid. Blir nog några (många) toalett besök. Satt dock i frisörstolen 3,5 timme, plus julmiddag på 3,5 timme igår och det gick ju bra :D

Och vi har ju en stor och skön X5 så den sitter man ju hyfsat bekvämt i (plus sätesvärme som är kanon när man har ryggont);) Glad att vi inte tar vår smart... Den får jag nog knappt plats i längre. Haha

Stort grattis @Maja_Kandi! Så roligt att det börjar bli ett gäng bebisar här. Har full förståelse för att man längtar som tusan på upploppet, för en vecka sedan var jag ju där :p men nu hade jag kunnat tänka mig några av de timmarna tillbaka, i synnerhet nätterna :D Lilleman sover bra, vaknar 3-4 gånger per natt för matintag och enstaka blöjbyte, men det blir inte så mycket djupsömn. Ska inte klaga åtminstone, knåpar nog ihop 8 timmar ändå.

Vi var på sjukhuset idag för provtagning, värdena har aldrig varit särskilt höga och nu gått ner ännu mer, skönt! Samt 60 gram upp, sköterskan var lite brydd över att ingen reagerat när vi skrevs ut över att han tappat såpass mycket ändå så vi ska se så vikten fortsätter uppåt.Tillbaka på ett återbesök i slutet på januari för att se så han bildar antikroppar som han ska. Och nästa vecka en remiss till hörcentralen då ena örat inte visar något på mätapparaten. Mycket spring blir det, men det är rätt skönt att komma ut också. Samt komma ner i mina normala jeans :banana: Det rasar av kilon här, 3 kvar nu till startvikt.

tack for uppmuntran bada tva. Tycker graviditeten har gatt forvanandsvart fort men nu borjar jag ledsna, ont och tungt osv.

Till och med sambon borjar tycka att det ar dags, han har tidigare tyckt att februari ar nara och laskigt nog :p

Ta det lugnt, hon har säkert gått upp:-) . Genomsnittet ligger på 175 g/v tror jag att de sa på Bvc. Det betyder att vissa ligger under och drar ner det och andra (som min som gått upp drygt ett kg sedan födseln och 1,4 kg sedan hon vägde som minst) drar upp snittet. Hon var uppe på 3980 g hos läkaren igår!

Aptiten var det nog inget fel på :o
Hon kommer bli en liten tjockis tror jag :D

3700g vid födsel
3580g 4 dagar gammal (hemgång)
3890g 8 dagar gammal (idag)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar