Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, bild får ni klara er utan :p
Men jag hade just kissat och det bara fortsatte att rinna så fort jag tog ett steg. Ingen konstig färg, en slemmig klump på pappret när jag torkade mig. Och jäklar vad blött det blir.
Spännande!
Då hände nåt mer än det som kommit innan antar jag!
Håll oss uppdaterade! Heja!

Jag har egentligen inget problem alls med att ha bebis med mig, men känner att jag kan gå på Ica första gången. :p Men Gekås känns ändå inte omöjligt, planen är hur som att bebis ska trivas i sjal så att man enkelt kan ta med henne på det sättet.
Känns som sjal/sele är en god tanke, eller hur läste du det? Barnvagn + kundvagn? Sett att alla gör väldigt olika :)

Första gången så var jag uppe med min man så då fick hon ligga i vagnen å så tog vi en kundvagn.
Andra gången så blev det en korg under barnvagnen och så snodde jag lite plats i min systers vagn. Jag skulle inte ha så mycket så det räckte fint. Bara några till presenter till sonen som fyllde år igår.
Hade jag varit själv så hade jag haft sele så hade det underlättat, men räknat med att inte kunna prova kläder åt mig själv.
Jag har aldrig haft sjal så det funkar ju det med om du hellre använder det sen :)

Ska åka in på koll, inga värkar än så kommer nog bli hemskickad igen för en ny koll i morgon förmiddag.
Men ska ändå för att vara safe köra hem hunden till Svärmor nu innan.
Fick ingen tid vi skulle va inne utan mer "kom när ni kan".

Första gången så var jag uppe med min man så då fick hon ligga i vagnen å så tog vi en kundvagn.
Andra gången så blev det en korg under barnvagnen och så snodde jag lite plats i min systers vagn. Jag skulle inte ha så mycket så det räckte fint. Bara några till presenter till sonen som fyllde år igår.
Hade jag varit själv så hade jag haft sele så hade det underlättat, men räknat med att inte kunna prova kläder åt mig själv.
Jag har aldrig haft sjal så det funkar ju det med om du hellre använder det sen :)

Jag vet inte med sjal alls. jag bara hoppas att bebis vill ha det :D
Sedan hoppas jag lite på att för en gångs skull kunna ha annat än gravidkläder, så jag kan prova lite kläder med. Börjar tröttna på den här typen av kläder nu :p
Men jag tackar för tipsen, ska ta till mig dom. Om inte annat så har jag ju mina päron som kan bära bebis ibland :p

Ska åka in på koll, inga värkar än så kommer nog bli hemskickad igen för en ny koll i morgon förmiddag.
Men ska ändå för att vara safe köra hem hunden till Svärmor nu innan.
Fick ingen tid vi skulle va inne utan mer "kom när ni kan".

Va spännande att det verkar vara på gång! :banana: Här sa dom att om vattnet går ska man ligga ner, helst åka ambulans in till förlossningen. Inga såna direktiv för dig? Bad dom dig ta med kläder som blivit blöta också?

Min mensvärk stannade av vid tolv, sen halkade jag till när jag skulle kliva in i bilen å yeey, där började det om... For in till stan och gjorde ifrån alla ärenden som vi annars hade planerat till söndag. Så nu har vi kompletterat garderoben med fyra bodysar till som man kan knäppa upp hela vägen. Två i 50 och två i 56. :) Köpte även två amningslinnen och en ny väska, en mindre sportbag. Så imorrn kan jag packa om och få med allt! :)
Blev lite mycket att gå på stan... Sista stegen skyndade jag mig över vägen och vips så fick jag ont... Både mensvärk och samtidigt tryckte det liksom på neråt och härliga sammandragningar... Yeey. Men det gick över. Men jag får verkligen sammandragningar jättelätt nu. Så fort jag sätter mig upp, går för fort etc.

Va spännande att det verkar vara på gång! :banana: Här sa dom att om vattnet går ska man ligga ner, helst åka ambulans in till förlossningen. Inga såna direktiv för dig? Bad dom dig ta med kläder som blivit blöta också?

Ringa ambulans för att vattnet har gått? Har aldrig hört det? Skickar de verkligen en ambulans för det? När det gäller en helt vanlig förlossning?

Ringa ambulans för att vattnet har gått? Har aldrig hört det? Skickar de verkligen en ambulans för det? När det gäller en helt vanlig förlossning?

Hur skulle jag kunna veta? Det som blev sagt var att om vattnet går tydligt så skulle man ligga ner. Då frågade jag hur man skulle ta sig in och svaret var att man helst skulle åka ambulans, inte så optimalt att lägga sig i baksätet på bilen direkt. :p

Ambulans?
Näe, det enda de sa var att kom in så gör vi en koll. Har värkarna inte startat får du åka hem igen med en återbesökstid i morgon.
Nu har vi vart inne på koll, hemma igen lagom till Paradise finalen :D:banana:
Men ny koll imorgon klockan 10.00 om värkarna inte kommer igång under natten vill säga.

Men jag kan säga att helsike vad mycket vatten det är. En hel flod, minst. Och skrattar man blir det ytterligare en enorm flod :eek:
Så nu sitter jag här i modell pensionärsblöja, vattnet läcker mest hela tiden.

Max tre dygn får jag gå om värkarna inte kommer igång så absolut senast lördag sätts jag igång annars. Men de trodde att det skulle komma igång innan då sammandragning/värkar har ökat lite senaste timmen.

Men en Nobelbebis är väl aldrig fel? Sambon gissade på 10/12 för ca 2 månader sedan. Jag gissade på 4/12.

Ambulans?
Näe, det enda de sa var att kom in så gör vi en koll. Har värkarna inte startat får du åka hem igen med en återbesökstid i morgon.
Nu har vi vart inne på koll, hemma igen lagom till Paradise finalen :D:banana:
Men ny koll imorgon klockan 10.00 om värkarna inte kommer igång under natten vill säga.

Men jag kan säga att helsike vad mycket vatten det är. En hel flod, minst. Och skrattar man blir det ytterligare en enorm flod :eek:
Så nu sitter jag här i modell pensionärsblöja, vattnet läcker mest hela tiden.

Max tre dygn får jag gå om värkarna inte kommer igång så absolut senast lördag sätts jag igång annars. Men de trodde att det skulle komma igång innan då sammandragning/värkar har ökat lite senaste timmen.

Men en Nobelbebis är väl aldrig fel? Sambon gissade på 10/12 för ca 2 månader sedan. Jag gissade på 4/12.

Då var det kanske inte vattnet som gått för dig tidigare eller?
För det här låter mer som de vanliga rutinerna, med regelbundna kontroller och igångsättning inom några dygn om det inte kommit igång av sig själv, som gäller vid vattenavgång.

Ang ambulans och liggande om vattnet går så tror jag att det endast gäller om bebisen inte är fixerad.

@Mois vattnet har sipprat ett tag. Läckt lixom, gjort till och från i några bveckor. Det var läkaren som sa att det var vattnet vart fall. Vattnet fylls på hela tiden. Så just nu läcker det typ hela tiden. Väldigt konstig känsla. Lite som att kissa ned sig utan att kissa typ
De har hållitdet under uuppsikt hela tiden. Men jag kan säga att det är skillnad ppå att läcka och när vattnet faktiskt går .

Hur planerar ni för varen, eller narmsta tiden efter bebis ankomst? jag drar mig for att boka upp saker men hittar flera hundkurser osv jag skulle vilja g. fast attt veta att jag kan vara borta 2-3 timmar varje vecka känns tight, men vet inte om jag ar vettig eller fanig.

Senast ändrad:
@Mois vattnet har sipprat ett tag. Läckt lixom, gjort till och från i några bveckor. Det var läkaren som sa att det var vattnet vart fall. Vattnet fylls på hela tiden. Så just nu läcker det typ hela tiden. Väldigt konstig känsla. Lite som att kissa ned sig utan att kissa typ
De har hållitdet under uuppsikt hela tiden. Men jag kan säga att det är skillnad ppå att läcka och när vattnet faktiskt går .
Håller helt med om detta. Man fyller ju en binda på nolltid. Och byxorna, ner längs benen osv..

Hoppas att det sätter igång själv nu, så du slipper åka fram och tillbaka många gånger.

Hur planerar ni för varen, eller narmsta tiden efter bebis ankomst? jag drar mig for att boka upp saker men hittar flera hundkurser osv jag skulle vilja g. fast attt veta att jag kan vara borta 2-3 timmar varje vecka känns tight, men vet inte om jag ar vettig eller fanig.
Vi har inte planerat något alls. Hade en del planerat innan ankomst, men det sket ju sig:D

Vill ha möjlighet att bara ligga i soffan om vi känner för det. Så kan vi hellre stoppa in grejer när vi orkar.

Här sa de att om bebis ligger i säte (vilken min gjorde) ska man ligga ner och ta sig till förlossningen så fort som möjligt. Det är för att navelsträngen riskerar att följa med vattnet ut och så sjunker bebis ner och klämmer navelsträngen. Samma sak sa de om bebis inte är fixerad. Men inte ambulans utan bara komma in så fort som möjligt.

Är den fixerad och vattnet går behöver man inte skynda in. Men det är bra att ringa in. Och kolla så vattnet inte är missfärgat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 990
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar