Alltså, hmm.
Jag tror mitt vatten precis gick
Pic or didn't happen
Ring förlossningen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, hmm.
Pic or didn't happen
Ring förlossningen!
Spännande!Haha, bild får ni klara er utan
Men jag hade just kissat och det bara fortsatte att rinna så fort jag tog ett steg. Ingen konstig färg, en slemmig klump på pappret när jag torkade mig. Och jäklar vad blött det blir.
Jag har egentligen inget problem alls med att ha bebis med mig, men känner att jag kan gå på Ica första gången. Men Gekås känns ändå inte omöjligt, planen är hur som att bebis ska trivas i sjal så att man enkelt kan ta med henne på det sättet.
Känns som sjal/sele är en god tanke, eller hur läste du det? Barnvagn + kundvagn? Sett att alla gör väldigt olika
Första gången så var jag uppe med min man så då fick hon ligga i vagnen å så tog vi en kundvagn.
Andra gången så blev det en korg under barnvagnen och så snodde jag lite plats i min systers vagn. Jag skulle inte ha så mycket så det räckte fint. Bara några till presenter till sonen som fyllde år igår.
Hade jag varit själv så hade jag haft sele så hade det underlättat, men räknat med att inte kunna prova kläder åt mig själv.
Jag har aldrig haft sjal så det funkar ju det med om du hellre använder det sen
Ska åka in på koll, inga värkar än så kommer nog bli hemskickad igen för en ny koll i morgon förmiddag.
Men ska ändå för att vara safe köra hem hunden till Svärmor nu innan.
Fick ingen tid vi skulle va inne utan mer "kom när ni kan".
Va spännande att det verkar vara på gång! Här sa dom att om vattnet går ska man ligga ner, helst åka ambulans in till förlossningen. Inga såna direktiv för dig? Bad dom dig ta med kläder som blivit blöta också?
Ringa ambulans för att vattnet har gått? Har aldrig hört det? Skickar de verkligen en ambulans för det? När det gäller en helt vanlig förlossning?
Alltså, hmm.
Va spännande att det verkar vara på gång! Här sa dom att om vattnet går ska man ligga ner, helst åka ambulans in till förlossningen. Inga såna direktiv för dig? Bad dom dig ta med kläder som blivit blöta också?
Ambulans?
Näe, det enda de sa var att kom in så gör vi en koll. Har värkarna inte startat får du åka hem igen med en återbesökstid i morgon.
Nu har vi vart inne på koll, hemma igen lagom till Paradise finalen
Men ny koll imorgon klockan 10.00 om värkarna inte kommer igång under natten vill säga.
Men jag kan säga att helsike vad mycket vatten det är. En hel flod, minst. Och skrattar man blir det ytterligare en enorm flod
Så nu sitter jag här i modell pensionärsblöja, vattnet läcker mest hela tiden.
Max tre dygn får jag gå om värkarna inte kommer igång så absolut senast lördag sätts jag igång annars. Men de trodde att det skulle komma igång innan då sammandragning/värkar har ökat lite senaste timmen.
Men en Nobelbebis är väl aldrig fel? Sambon gissade på 10/12 för ca 2 månader sedan. Jag gissade på 4/12.
Håller helt med om detta. Man fyller ju en binda på nolltid. Och byxorna, ner längs benen osv..@Mois vattnet har sipprat ett tag. Läckt lixom, gjort till och från i några bveckor. Det var läkaren som sa att det var vattnet vart fall. Vattnet fylls på hela tiden. Så just nu läcker det typ hela tiden. Väldigt konstig känsla. Lite som att kissa ned sig utan att kissa typ
De har hållitdet under uuppsikt hela tiden. Men jag kan säga att det är skillnad ppå att läcka och när vattnet faktiskt går .
Vi har inte planerat något alls. Hade en del planerat innan ankomst, men det sket ju sigHur planerar ni för varen, eller narmsta tiden efter bebis ankomst? jag drar mig for att boka upp saker men hittar flera hundkurser osv jag skulle vilja g. fast attt veta att jag kan vara borta 2-3 timmar varje vecka känns tight, men vet inte om jag ar vettig eller fanig.