Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså förlåt @Maja_Kandi, men det beteendet hade jag blivit skogstokig på. Ok att man är ett känslokaos som gråter utan anledning, men att få frågan om vad som är fel, eller som du säger en kram. Det är väl inte för mycket begärt?

Jag undrar också hur det går för @Bluefish. Du är ju nästa på tur. Händer det något?

Alltså förlåt @Maja_Kandi, men det beteendet hade jag blivit skogstokig på. Ok att man är ett känslokaos som gråter utan anledning, men att få frågan om vad som är fel, eller som du säger en kram. Det är väl inte för mycket begärt?

Jag undrar också hur det går för @Bluefish. Du är ju nästa på tur. Händer det något?

Nej man kan ju tycka det. :banghead:

Inte har det hjälpt att vakna med "mensvärk" hela natten heller. Rejäla sammandragningar samtidigt och sådär molande dryg värk. Inte ont så att jag vill ta alvedon men segt. Sitter fortfarande i. Antar att det är förvärkar? Hur länge kan man ha det innan?

Fortfarande mensvärk. Inte sammandragningar så länge jag typ ligger still. Men nu börjar det vara segt att det inte släpper... Trodde det berodde på att jag gått på för mycket igår men hittills idag har jag ju bara legat på soffan... Det är inte så att det går i vågor utan det är mer molande och sitter i hela tiden. Suck.

Fortfarande mensvärk. Inte sammandragningar så länge jag typ ligger still. Men nu börjar det vara segt att det inte släpper... Trodde det berodde på att jag gått på för mycket igår men hittills idag har jag ju bara legat på soffan... Det är inte så att det går i vågor utan det är mer molande och sitter i hela tiden. Suck.

Precis så hade jag någon dag innan bf och fram till det startade på bf+5 :idea: ;) :bump:

:o :o :o

Det var jag inte riktigt beredd på! Hm. Kanske skulle ta å packa den där berömda väskan idag då... :o :angel: Jag som försökt övertala den att stanna inne tills i januari!

Men det gör inte så ont att jag vill ta alvedon eller så. Har inte gått över till ryggen utan sitter fortfarande fram långt ner på magen liksom. Typisk molande mensvärk. Får väl se om det släpper under dagen eller inte. :o

Låter som det kan vara på gång, men ska man lyssna på min bm så kan det dröja. Jag hade så på mitt sista bm besök 9 dagar innan bebis kom. Bm sa då att så länge det inte är någon regelbundenhet kan det dröja veckor. Jag var själv övertygad om att det skulle dra igång närmsta veckan och det gjorde det alltså.

Låter som det kan vara på gång, men ska man lyssna på min bm så kan det dröja. Jag hade så på mitt sista bm besök 9 dagar innan bebis kom. Bm sa då att så länge det inte är någon regelbundenhet kan det dröja veckor. Jag var själv övertygad om att det skulle dra igång närmsta veckan och det gjorde det alltså.

Hm... Svårt att säga nåt som regelbundenhet då det sitter i lika hela tiden. :p Men då kan det alltså antingen vara fem veckor kvar eller några dagar, spännande. ;) Tror jag tar å packar ner lite prylar i väskan ändå för säkerhets skull. :angel: Vi ska handla det sista dit på fredag, bland annat lite kläder åt oss själva och nåt plagg till liten. Men det skadar ju inte att ha nån form av packning iaf. :p

Tänker du smita före @Maja_Kandi?! ;)

Här händer ingenting. Haft pyttelite förvärkar under em igår men sedan dess ingenting. Har sovit 12 h utan att vakna för så mycket som en kisspaus. Jag vet att det är jättenormalt och vanligt att gå över tiden, man ska vara inställd på det osv men det börjar bli jobbigt nu. Jag kan ju inte göra något heller, bara sitta hemma och vänta.

Här händer ingenting. Haft pyttelite förvärkar under em igår men sedan dess ingenting. Har sovit 12 h utan att vakna för så mycket som en kisspaus. Jag vet att det är jättenormalt och vanligt att gå över tiden, man ska vara inställd på det osv men det börjar bli jobbigt nu. Jag kan ju inte göra något heller, bara sitta hemma och vänta.

Helst inte! :p Men bara för att jag hellre går över så lär det väl bli innan bf för min del. :p Var ut å mockade och fodrade och sen packade jag lite. Men den ryggsäcken jag hade köpt var inte alls så rymlig som jag trodde (visade sig vara en datorväska) så vi får köpa en ny väska... Har tryckt ner ombyte till oss, en filt och lite kläder till liten, fick knappt igen dragkedjorna... Vill ju ha med värmekudde och lite annat också men nu får jag nog knappt ner en mobilladdare ens. :p

Vad tråkigt att det stannade av för dig! Hoppas det bara är en liten paus så att det kommer igång igen!

trist. jag har bytt fran att vara overtygad om att ga over, till att fa for mig att liten ska komma tidigare. kanns otaktiskt :p

Kom att tänka på det idag, att absolut senast på tisdag har jag bebis hos mig. Det är en lite läskig tanke.
Pratade med sambon i bilen nyss om juldagen, då han jobbar till 05 på morgonen och mina päron troligtvis är här. Att jag kunde ju släpa med dom till Ullared eller något sådant. Efter en stund kom jag på att, näe.. Jag åker inte dit med en bebis på 2 veckor. Har inte riktigt kunnat ställa in mig på att faktiskt ha bebis än :p

Och jag fick nästan sambon att storlipa igår eftermiddag.. Vi satt och kollade över vår ekonomi, hur vi ska klara oss innan lön. I samma stund så lyckas jag knuffa ned kannan till kaffebryggaren i golvet = 1000 bitar.
Som tur var hade vi ett gammalt elgiganten presentkort. så nu har vi en ny bryggare!

Kom att tänka på det idag, att absolut senast på tisdag har jag bebis hos mig. Det är en lite läskig tanke.
Pratade med sambon i bilen nyss om juldagen, då han jobbar till 05 på morgonen och mina päron troligtvis är här. Att jag kunde ju släpa med dom till Ullared eller något sådant. Efter en stund kom jag på att, näe.. Jag åker inte dit med en bebis på 2 veckor. Har inte riktigt kunnat ställa in mig på att faktiskt ha bebis än :p

Min lilla har redan hunnit med två besök på ge-kås och tredje är inplanerat strax innan jul :o
Första gången var hon 6 dagar och andra var nu i helgen när hon var 23 dagar.
Blir nog lika shoppinggalen som sin mamma :p

Det går fint att ha med bebis så länge man inte har någon tid att passa och inte behöver stressa :) (Fast visst, jag har ju vanan av bebis sen innan så det blir väl lite skillnad på att ta med första bebisen än sin tredje).

Och jag fick nästan sambon att storlipa igår eftermiddag.. Vi satt och kollade över vår ekonomi, hur vi ska klara oss innan lön. I samma stund så lyckas jag knuffa ned kannan till kaffebryggaren i golvet = 1000 bitar.
Som tur var hade vi ett gammalt elgiganten presentkort. så nu har vi en ny bryggare!

Åh, annars har vi en bryggare som samlar damm som ni kunde fått. Men bra att det löste sig!

Min lilla har redan hunnit med två besök på ge-kås och tredje är inplanerat strax innan jul :o
Första gången var hon 6 dagar och andra var nu i helgen när hon var 23 dagar.
Blir nog lika shoppinggalen som sin mamma :p

Det går fint att ha med bebis så länge man inte har någon tid att passa och inte behöver stressa :) (Fast visst, jag har ju vanan av bebis sen innan så det blir väl lite skillnad på att ta med första bebisen än sin tredje).

Jag har egentligen inget problem alls med att ha bebis med mig, men känner att jag kan gå på Ica första gången. :p Men Gekås känns ändå inte omöjligt, planen är hur som att bebis ska trivas i sjal så att man enkelt kan ta med henne på det sättet.
Känns som sjal/sele är en god tanke, eller hur läste du det? Barnvagn + kundvagn? Sett att alla gör väldigt olika :)

Åh, annars har vi en bryggare som samlar damm som ni kunde fått. Men bra att det löste sig!

Du skulle sett paniken i hans ögon :rofl:
Men det var dags för en ny hur som, vi har en Nespresso kapselmaskin, men hade inga kapslar till den (de är så sinnes dyra). Nu fick han en med timer så han kan ställa in när kaffet ska vara klart på morgonen, så han verkar löjligt nöjd.
Men jag tackar och bockar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 990
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar