Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det verkar som att fler och fler märker hur mycket hormonerna ställer till det för dem!

Finns faktiskt ett par fördelar med både pessaret och gelen också. Jag hade inne pessaret mest hela tiden och slapp således att använda trosskydd då pessaret blir som en liten kopp som samlar upp flytningarna. Dessutom fick man bra koll på sin kropp och cykler. Gelen är ju naturlig och ger en bra syrabalans. I början av graviditeten fick jag några slängar av svampinfektioner och kom på den eminenta idén att smörja lite med gelen och det fick bukt på det med en gång! :up::D
Och nej jag är ingen försäljare :p
Jag är bara så glad över att ha hittat något som inte innebär hormoner eller spiral!:D Och så är folk alltid så skeptiska när jag nämner pessar...

Absolut kudde med tanke på hur mycket de ligger pp rygg. Annars blir det sånt platt bakhuvud. Det får ju inte hindra luftvägarna men bebisar gillar ofta den trånga känslan.

Absolut kudde med tanke på hur mycket de ligger pp rygg. Annars blir det sånt platt bakhuvud. Det får ju inte hindra luftvägarna men bebisar gillar ofta den trånga känslan.

Ja nånstans läste jag att man inte skulle ha nån kudde första halvåret, men flera andra har sagt som du. Frågade bm på föräldragruppen och hon sa att man kunde trycka till kudden och göra som en liten grop i den för huvudet. Det borde ju motverka att huvudet blir platt. :)

Låter som där jag hade ont under flera veckors tid, kändes som ryggen höll på att gå av just där. Det enda som hjälpte för mig var att lägga mig på en alldeles för varm vetekudde.

Ja senast idag så var jag inne i städskåpet och letade efter Panodil :angel:

Hade du varit hemma hos mig hade du något hittat panodilen där :p

Min BM är ute i väldigt god tid känner jag. Har redan nu fått tider i Januari för läkarbesök samt återbesök efter förlossningen :p

Ja nånstans läste jag att man inte skulle ha nån kudde första halvåret, men flera andra har sagt som du. Frågade bm på föräldragruppen och hon sa att man kunde trycka till kudden och göra som en liten grop i den för huvudet. Det borde ju motverka att huvudet blir platt. :)

Vi har haft en pandakudde (googla) har fungerat mycket bra :)

Jag som alltid fått höra att det är ett big no-no med kudde för bebisar. Får skriva upp kudde på inköpslistan med då.

Hade du varit hemma hos mig hade du något hittat panodilen där :p

Plus en på den!

:confused:
Eller det kanske är ett vanligt ställe man har mediciner på vad vet jag :laugh:

Det går lite upp och ned med kuddrekommendationerna. Ibland är det no no pga PSD, ibland för pga huvudet. Man får nog känna efter själv. Vi har en platt som H inte kan stoppa ned huvudet i om han sover på rygg.

Det går lite upp och ned med kuddrekommendationerna. Ibland är det no no pga PSD, ibland för pga huvudet. Man får nog känna efter själv. Vi har en platt som H inte kan stoppa ned huvudet i om han sover på rygg.

Ja den vi har är också väldigt platt, hoppas det ska fungera...

Jag som alltid fått höra att det är ett big no-no med kudde för bebisar. Får skriva upp kudde på inköpslistan med då.

:confused:
Eller det kanske är ett vanligt ställe man har mediciner på vad vet jag :laugh:

Men jag har ett litet medicinsk inbyggt i mitt städskåp haha, jag trodde att det var vanligt?!

Ang. Kudde pratade vi om det på föräldragruppen. Där sa det att det är upp till en själv men har man kudde ska man tänka påatt den är platt samt ligger ned under aaxlarna. Inte i nacken som vi vuxna rekommenderas att ha.

Jag vet även att jag bbojkottade som liten . Utan snurrade Hej vilt väldigt tidigt.

Hjälp vad ni skriver! Här försvinner man ett par dagar och så har ni tjatat er in i en ny tråd. :D

Den 28/11 kom vår lilla flicka efter en maratonförlossning. 37 h smärta blev det för min del, 4 personalskift hann vi igenom och 41h utan sömn. Ingen dans på rosor precis men min man var en hjälte. Utan honom hade det blivit akut snitt och felmedicinering garanterat.

50 cm och 3450 g, dock är hon så liten i kroppen att kläder för prematura passar perfekt. Storlek 50 badar hon i.

Hjälp vad ni skriver! Här försvinner man ett par dagar och så har ni tjatat er in i en ny tråd. :D

Den 28/11 kom vår lilla flicka efter en maratonförlossning. 37 h smärta blev det för min del, 4 personalskift hann vi igenom och 41h utan sömn. Ingen dans på rosor precis men min man var en hjälte. Utan honom hade det blivit akut snitt och felmedicinering garanterat.

50 cm och 3450 g, dock är hon så liten i kroppen att kläder för prematura passar perfekt. Storlek 50 badar hon i.

GRATTIS!!!

Grattis, fasen vad kul :bump:

Nejmen GRATTIS! :banana:

Lät inte som nån drömförlossning direkt, så skönt att allt verkar gått bra ändå. :) Klarade du dig ifrån snitt alltså?

Just det där med vad för storlek på kläderna man ska ta med sig verkar ju vara jättesvårt att veta! Vissa är normalstora i vikt och längd men måste ha mindre eller större storlek ändå. :o Man kanske skulle ha med sig en av varje i 46, 50 och 56. :p Jag hade ju tänkt ta med några i 50 och nåt i 56...

Grattis!! :bump:

Grattis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 990
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar