Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälp vad ni skriver! Här försvinner man ett par dagar och så har ni tjatat er in i en ny tråd. :D

Den 28/11 kom vår lilla flicka efter en maratonförlossning. 37 h smärta blev det för min del, 4 personalskift hann vi igenom och 41h utan sömn. Ingen dans på rosor precis men min man var en hjälte. Utan honom hade det blivit akut snitt och felmedicinering garanterat.

50 cm och 3450 g, dock är hon så liten i kroppen att kläder för prematura passar perfekt. Storlek 50 badar hon i.

Misstänkte bebis då du inte varit online på ett tag.

Stort grattis! :)

Jag hade tagit 50 och 56.
De flesta kan ha 50 även om de är lite stora så man får vika upp ärmar och ben.

Sen är det ju skillnad på 50 och 50. T.ex. PoP är stora i storlekarna (L drar 74 i mycket nu men kan fortfarande ha en hel del PoP-kläder i storlek 62) medan jag upplevt KappAhls babykläder som betydligt smalare i snittet.

Grattis och bra jobbat @Eina! Två ungar i tråden :up:

Vågar man hoppas att nummer tre är på gång, vaknat av förvärkar som kommit och gått under hela förmiddagen och haft lite blodblandat slem på papperet..

Håller tummarna på att det är på G =)
Även om jag är sjukt avundsjuk och vill ha bebis själv, men jag får väl glatt vänta. Om inte annat max 6 dagar till.

Tog mig friheten att göra om listan lite.

December

5/12 - Bluefish, 1:a barnet, Pojke, 22 år, Sundsvall
11/12 - YaHilweh, 1:a barnet, 27 år, Göteborg/Veddige, Flicka
22/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Januari
3/1 - Maja_Kandi, 1:a barnet, 25 år, Östersund
4/1 - Riru, 1:a barnet
12/1 - Festina_Lente, 3:e barnet (1a flickan)
23/1 - _Maria_, 1:a barnet (kön okänt), 28 år, Blekinge
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
24/1 - Positron, 1:a barnet, 26 år, Halmstad
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
30/1 - AnnaKarin, 1:a barnet, pojke

Februari
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm
7/2 - Mois, 2:a barnet, flicka, 31 år, Skåne
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
26/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome, troligen flicka

Förlösta vintertrådsbebisar!

9/11(5/12) Flicka, Balahé, 1:a barnet, Skåne
28/11 (1/12) Flicka, Eina, 1:a barnet, Borås

Sen är det ju skillnad på 50 och 50. T.ex. PoP är stora i storlekarna (L drar 74 i mycket nu men kan fortfarande ha en hel del PoP-kläder i storlek 62) medan jag upplevt KappAhls babykläder som betydligt smalare i snittet.

Instämmer!
Kappahls babykläder är åt det mindre hållet.
Min tös på snart en månad håller på att växa ur deras stl 56 medans POPs fortfarande är stora i stl 56.
Så det skiljer mycket mellan olika märken.

Instämmer!
Kappahls babykläder är åt det mindre hållet.
Min tös på snart en månad håller på att växa ur deras stl 56 medans POPs fortfarande är stora i stl 56.
Så det skiljer mycket mellan olika märken.

Jag var och hämtade min gratis babybody på kappahl igår. Och den är enorm i jämförelse med resten jag har :eek: Tog en i 56 och den är 5-7cm längre än alla andra bodys jag har i samma storlek.
Ullared har små storlekar, det har jag förstått. Men har även HM, POP och lite olika blandade märken. Alla är tvättade och endel är även begagnade.

Grattis @Eina, trevligt att en till tittat ut. Jag avundas dig inte den förlossningen, det lät verkligen inte kul, men skönt att det gick bra!

Oj, att Gekås kläder skulle vara små vet jag inte om jag vill hålla med om. HM i strl 50 sitter kanon på vår lilla, Gekås är lite stora på bredden och det lilla vi har PoP är stort. Har även lite blandade märken som är ärvt och byxorna från Pippi är stora! Name It är mindre. KappAhl har jag inget i strl 50 så där vet jag inte. Det beror ju mycket på hur minin är byggd. vår ser nu lite ut som en padda:D - med sin jättestora mage. Misstänker att hon gått upp en del till men får veta senare i em när vi ska till BVC.

Måste ha bra tryck i mjölken, lillan hade gått upp 300 g på 5 dagar och växt en halv cm om både huvudet och på längden.

Fick grönt ljus till att låta henne sova upp till 6 timmar på natten och återlämnade bröstpumpen på vägen hem från BVC. Känns riktigt skönt!

dagens laxa: ring inte sambon direkt efter bm-besok. han blir sa orolig nar han ser ett missat samtal och man inte kan svara nar han ringer upp ;)

allt sag bra ut iaf, sf precis p mittkurvan (trots att den inte syns spec tydligt), vikt och hjartjud samma som sist och blodtrycket det basta/lagsta hittills.

Blev uppringd av fk-handlggare idag ang inkomsyuppgiften. det blev ett... inttessany.... samtal som borjade med en "lilla gumman sa kan du ju inte rakna"- attityd och slutade med att hon i princip skrikandes konstaterade att vi inte kom langre utan hon skulle skicka ett brev om att den behover godkannas. vad nu det ska hjalpa eftersom hon inte alls kunde svara pa vad som galler vid timlon.

dagens laxa: ring inte sambon direkt efter bm-besok. han blir sa orolig nar han ser ett missat samtal och man inte kan svara nar han ringer upp ;)

allt sag bra ut iaf, sf precis p mittkurvan (trots att den inte syns spec tydligt), vikt och hjartjud samma som sist och blodtrycket det basta/lagsta hittills.

Ska till bm på fredag, ska tänka på det efter besöket :D
Förra gången glömde de kolla mitt järnvärde, så det måste de göra nu. Har börjat få restless legs ibland på kvällarna, bara kryper i hela benen och det är obehagligt. Läste att det kan bero på järnbrist. Så kanske behöver jag höja dosen.
Känns himla bra att det bara är 8 arbetsdagar kvar till jullovet... Hade inte orkat en dag till tror jag. Har haft en massa sammandragningar de sista dagarna :arghh:

Att ringa svärmor och sedan inte svara direkt när hon ringer upp. Det kan hända att hon står i hallen med jackan i handen när man väl ringer upp igen tre min senare.
Hon är mer nervös inför förlossningen än vad jag är :-P

Förra gången glömde de kolla mitt järnvärde, så det måste de göra nu. Har börjat få restless legs ibland på kvällarna, bara kryper i hela benen och det är obehagligt. Läste att det kan bero på järnbrist. Så kanske behöver jag höja dosen.
Känns himla bra att det bara är 8 arbetsdagar kvar till jullovet... Hade inte orkat en dag till tror jag. Har haft en massa sammandragningar de sista dagarna :arghh:

har ocksa 8 arbetsdagar kvar. sen grav-penning. kroppen har samarbetat hyfsat senaste dagarna men motivationen ar pa botten, likasa formagan att ha overseende med saker som inte skots ordentligt.
blir skont att ga hem men konstigt, speciellt eftersom jag kommer soka annat till efter ledigheten sa jag vet ju inte ens om jag kommer tillbaka.

(har ingen aning om varfor telefonen inte kan skriva a a o med prickar ovan, funkar overallt utom buke)

Jag vet inte om jag går tillbaka till min nuvarande arbetsplats efter föräldraledigheten heller... Just nu är jag inte så sugen på det.
Mycket att fixa klart nu innan jullovet, plus att barnen lever rövare varje dag, så jag tror det är det som triggat mina sammandragningar. Ska bli skönt att bara få ta det lugnt snart!

Magnesiumtabletter hjälper mot restlesslegs och kramp!

Hur går det @Bluefish? :)

Kl
Har gått på för mycket idag... Ryckte in med lite pappers- och telefonjobb på jobbet, bakade pepparkakor och gjorde en stor kålpudding. Sen var jag död. Låg som klubbad och fick mysiga känningar av både fogar och liknande mensvärk.
Bad sambon ge hästarna mat sen när han kom hem, sen tänkte jag att det skulle bli skönt att bli lite bortskämd. Så jag tänkte nog att han kunde serva med mat och grejer när jag ju faktiskt gjort i ordning allt. Men nej. Jag fick börja ta fram men kände direkt att kroppen inte alls var med mig så jag började gråta och sen rann det konstant i en timme. Hade väl inte varit så farligt - om han hade brytt sig minsta lilla. Han frågade inte ens hur det var och har inte sagt ett ord på hela kvällen. :banghead: Tur för honom att jag inte är långsur. Men det kändes riktigt riktigt jobbigt att han inte ens kunde komma och ge mig en kram eller vad som helst. Att bli totalt ignorerad när man gråter som ett litet barn är inte så överdrivet kul...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 990
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar