Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2
Jag måste instämma, har haft en dag utan dess like sen igår kväll..
Fick igår kväll vid 10 en liten kanin som blivit övergiven. Tänderna såg hemska ut så tänkte att det är inget mer än att avliva. Men när jag åkte imorse, efter att ha lämnat grabben på dagis, för att ta bort henne - så fick jag istället hjälp med att klippa den enda tanden hon har kvar (fram). Och så sa dom att jag var välkommen tillbaka om fler klippningar behövdes. För de ville inte ta bort en frisk liten kanin.
Nåväl, om bara tänderna varit felet. Hon "väver" en del, precis så som hästar kan göra. Så vet inte om det beror på stress, att hon inte kunnat äta eller om det kan minska med hjälp av aktivering, bra kost och ny miljö.
Så nu har jag en liten söt kanin jag egentligen inte skulle ha, men som charmat mig hejdlöst. Råkade ge henne ett namn, Luna...
Åkte hem med lillkaninen, för att hämta grabben på fsk. Sen efter det åkte vi in till stan där mamma köpte mig 3 par jeans
som passar! Härligt! Vi tog en kaffe på stan, sen så tog mamma med sig Isaac hem - och jag åkte hem till mig.
Imorgon så ska jag påskstäda litegrann, och sen lämna kaniner till ny ägare (de kaniner som jag hämtade tidigare igår kväll) och därefter ut till päronen och käka middag.
Först nu så har jag kunnat sitta ner och ta det lugnt. Galet mycket kaniner i lägenheten, från 3 till 6, under en kväll. Men ja, det är ju inte permanent som tur är.
Freja har under hela dagen varit glad och lättsam, jag har verkligen fått en liten drömbebis igen!