Vinterföräldrar 23/24

Det låter svettigt!!! Hoppas det går över fort och blir lite fler/längre sömnstunder snart!
Tack, det har varit något bättre de senaste dagarna, om inte annat gör det ju stor skillnad att kunna dela på de lite mer besvärliga stunderna. Det märks tydligt att hennes sömnmönster har ändrats, de kortare sovstunderna på dagen verkar ganska befästa men förr sov hon mer oroligt och behövde få nappen flera gånger under tiden, så får jag mer tid över till annat medan hon sover nu.

Nattsömnen börjar också anta annan form, inatt t.ex. rörde hon inte en fena på 5,5 timmar :eek: Bara jag som låg vaken och inte kunde sova för de oammade brösten värkte :grin:
 
Här vill vi krypa! Men kan inte :arghh:

Så han knölar sig runt och ålar lite baklänges och är rätt gnällig faktiskt. Men också otroligt söt såklart :love:
Samma här,
Ålar runt i en väldig fart och ställer sig på alla fyra och gungar men inte knäckt koden än.
Han lyckades även sätta sig själv i gymmet en gång, men det var nog mer tur än nåt annat 😅
 
Här har vi en bit kvar till seriösa krypförsök såklart men hon försöker få in knäna under kroppen så arbetet är påbörjat i alla fall 😊

Vi har hittat ett nytt nöje idag - hon biter ihop på nappen så ska jag dra den i sidled så det gummignisslar mot tandköttet 😄

Som kontrast har hennes storebror köpt A-traktor idag. Undrar om det är moppe som gäller igen när våra små uppnått den åldern eller om epa-hypen fortgår.
 
Vi kryper inte heller än på ett tag, hon tar sig bakåt när hon ligger på mage men det är ju inte kul för dit vill hon inte så då vänder hon ofta till rygg istället 😅
 
Nu har vi långa resan i bil bakom oss och det gick långt över förväntan! Ditresan som tog 7,5 timmar inkl pauser genererade bara 5 minuter av otröstbart bebisvrål innan hon somnade sista sträckan 😊 Vi valde att åka på lite svalare dagar och åkte okristligt tidigt för att slippa värme och allt för myckrt trafik.

Vidare så har hon utvecklat inte ett intresse för mat utan mer en besatthet. Gormar och skäller på oss om hon behöver sitta 5 sekunder utan något ätbart i munnen vid matbordet 😳

Och nu kan hon äntligen sova lite självständigt. Har två kvällar i rad kunnat titta på film eller sitta vid datorn helt ostört!?! 🥹

Vad har ni för leksaker till era små? Vi har inte så mycket än, mest några skallror och gymmet som har lite olika hängande figurer och former, tror hon skulle uppskatta någon mer form av aktivering men tycker det är svårt att veta vad som faktiskt uppskattas av de små. Babysittern är numer ett tortyrredskap 🫠
 
Vi är också på semester och hemväg nu. Senaste två dagarna har bebisen sovit kanske.. 15 minuter på förmiddagen och sen eventuellt en kortis till. Mycket oklart hur ungen ens hänger ihop längre men han är också något grinigare än vanligt.
Hoppas vi kan få till sömnen lite innan nästa resa 🙈

Vi har mest tugg-grejer och en snuttefilt men inte heller så mycket leksaker.. men jag vet att en prasslig mjuk bok var en hit hos brorsan, borde funka även nu med min som ska tugga på allt.
 
Vi är också på semester och hemväg nu. Senaste två dagarna har bebisen sovit kanske.. 15 minuter på förmiddagen och sen eventuellt en kortis till. Mycket oklart hur ungen ens hänger ihop längre men han är också något grinigare än vanligt.
Hoppas vi kan få till sömnen lite innan nästa resa 🙈

Vi har mest tugg-grejer och en snuttefilt men inte heller så mycket leksaker.. men jag vet att en prasslig mjuk bok var en hit hos brorsan, borde funka även nu med min som ska tugga på allt.
Oj det var imponerande lite sömn, det drabbar ju hela familjen när man försöker få dem att sova men förgäves 😶. Hoppas det löser sig snart!

Just det prasselböcker har vi också ett par, hon gillar att läsa bok så de är väl använda 😊
 
Har ni börjat barnsäkra än? Har ni några tips och trix? Jag försöker leta efter en trappgrind som öppnas uppåt med, tycker det verkar enklast att gå igenom, men jag hittar inte det 😅 börjar bra det här...
 
7 månader idag, vad tiden bara springer iväg!!! Vi firade med att klappa får och getter och med att gunga för första gången! Det var som det mesta annat - både lite konstigt och lite roligt 😁 vad gör era små?
 
Här kryps det för fullt, tar sig snabbt fram till allt vi inte hunnit bebissäkra 😅 trots en hög med leksaker lockar allt man inte får leka med mer 😇

Väldigt snäll och enkel liten herre förtom när han behöver en powernap, då kan det vara lite känsligt.

Äter typ allt med god aptit 🥰

Hade här om dagen besök av andra lite äldre barn och gjorde då premiär på lekparken. Gunga och rutschkana var lite blaha, men gungbräda var jätteroligt!
 
Här noterar vi lite över en natt att lillfisen kan sitta kortare stunder utan stöd. Ändå sitter jag och håller henne i ett fast grepp för jämnan istället för att låta henne hitta balansen 😅

Längtar INTE till att hon kan röra sig självständigt, detta hus är en mardröm ur barnsäkerhetsperspektiv 🙈 Hur går man ens på toa när man är ensam hemma med en sån, jag har glömt :p
 
Vi jobbar stenhårt på att lära sig rulla här, fast i mage är hon mer intresserad av att försöka krypa. Börjat sjukgymnastik också, torticollis med stelhet i högersida av nacken, och lite stel i vänster arm, så vi får jobba med att hon inte bara använder höger.
Och börjat med lite smakprover, banan, gröt och morot är supergott, den mesta av vår mat hon fått smaka på ett finger har hon dock varit extremt skeptisk till.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
23
· Visningar
2 264
Senast: Jahopp
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
37 350
Senast: Bufera
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 733
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
19 146
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp