Vinterföräldrar 23/24

Här kryps det i en väldig fart, mycket målinriktat på vägguttag, sladdar och allt man inte får röra.
En fördel är ju att istället för o bli ledsen om han lämnas i ett rum så kommer han efter i full fart. Han sätter sig upp själv sen nån vecka, innan verkade han inte förstå nyttan med det. Och han har ställt sig mot spjälsängen och mot mig själv med, så vi är beredda på att han snart ställer sig både här och där....

Äter gröt morgon och kväll, och däremellan två mål mat. Hemlagat (jag fryser in i iskuber) oftast men har burkar med för variation och ibland smidighet. Gillar typ allt.
Får lite plockmat utöver purre, mest frukt och lite bröd. Banan och Melon är favvo, och han har fattat hur man håller i skalet på melonen och gnager på fruktköttet.
Fick nog ont i magen av vattenmelon tyvärr.

Tand nr 3 och 4 är på framfart, tror de kan bidra till lite knasigare nätter. Sov ifs 11h i sträck här om veckan, jag blev så chockad att jag till slut faktiskt väckte honom och sen dess har han inte sovit mer än max 4h i sträck 🙄🥱
Får se hur det går när jag börjar jobba om 1 månad...
Har ni några bra läggningsrutiner? Tycker det ibland är svårt med timingen när han ska ner i sängen. Antingen för vaken och man får börja om, eller så sover han ordentligt och vaknar då ofta till efter en stund och måste nattas om. Jag brukar amma honom till sömns.

Glad unge som pratar, "sjunger" och är på gott humör mest jämt. Förstår nog mer än man tror.
 
Liten älskar pureer, inte nöjd om hon inte får sitta med och äta, och skriker när man lyfter ner henne efteråt. Har rullat enstaka gånger, men är fortfarande så nöjd med att bara ligga som vi lagt henne, oavsett håll, att det inte händer ofta. Dock är hon väldigt bra på att rotera som en klocka och hasa sig runt både på rygg och mage, särskilt om det finns chans att få tag på något förbjudet :grin:
 
Vi ägnar oss åt följande övning så ofta det bara går 😊
1000010833.jpg
 
Bebis vill också äta! :mad:
Själv.
Så nu googlar jag på plockmat. Vi har (förutom bröd och pommes) serverat broccoli, leverpastej, potatis och morötter. Ska försöka baka grötpinnar sen.
 
Ja, bli matad är inte ok här! Mina snabbaste grötpinnar är ett ägg och två msk färdigt grötpulver. Ibland petar jag i bär eller annat och så steka på medelvärme eller i ugnen på ca 180 grader. Superlätt och redan järnberikat med gröten.
 
Min bebis står upp utan stöd 😳7,5 månader gammal. Bara kanske 5-10 sekunder, men jäklar vad han har bråttom i livet 😅går längs möbler och kryper med en jäkla fart! Han börjar lära sig att parera och hålla upp huvudet när han ramlar nu. Men. Det ser rätt kul ut med en liten plutt på 64 cm och 7 kilo som står upp 😅 nästan skallig med lite frissigt stubb ser han ut som en liten farbror 😍
Han vill helst äta själv och tycker macka är bäst! Jag är svinnervös för att han ska sätta i halsen men försöker låta honom äta själv.
Puréer är ganska trist om den inte är söt, och även gröt. Men välling och ersättning går bra! Och vanlig mat.
Babblar hela tiden också, gagaga mamamama osv. Inte tyst en stund.😅
 
Imorgon blir vår lille plutt 8 månader 😍 På tisdag ska vi på bvc. Blir spännande att se om han växt.. Nu är amningen avslutad. Känns så trist att inte fått välja själv. Men det är som det är.
Han är oftast en glad liten parvel men jag börjar märka blyghet. Han är väldigt rädd för att bli övergiven så han kryper efter en som en skugga. Klättrar på allt och är väldigt nyfiken på badrum och syrrans rum.
 
Lillan kryper inte än, men rullar och under tiden man tittar bort för att se vad storasyster hittar på så har hon kommit fram till något förbjudet, ska göra ett ryck och bebissäkra storasysters leksaker i helgen är tanken.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 523
Senast: mamman
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 709
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 772
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp