Vinterföräldrar 23/24

Näe!? 😅😅😅 Shit alltså... Såna vådligheter är inte jag beredd på!! Det kan få vänta...
Alltså min BVC är så cool 😎 "orkar trappgrind lär ungen krypa upp istället" :rofl: så då gjorde vi det :laugh:
Men han får inte gå själv än för vi har inte börjat avancerade kursen dvs krypa (baklänges) nedåt :nailbiting:
 
Alltså min BVC är så cool 😎 "orkar trappgrind lär ungen krypa upp istället" :rofl: så då gjorde vi det :laugh:
Men han får inte gå själv än för vi har inte börjat avancerade kursen dvs krypa (baklänges) nedåt :nailbiting:
Hahahahaha, jag har hembesök på måndag av bvc och är stressad för att hinna sätta upp grindar innan dess trots att min lilla tar det lite piano och kryper långsamt och inte så långt från mig 😁 men erat sätt låter ju supersmart!!
 
Heja er!

Vår trapp är öppen och även om huvudet är för stort för att komma in mellan brädorna så ser jag framför mig hur kroppen kommer in före under och hon fastnar på något livsfarligt sätt ändå, skippa trappgrind låter toppen men jag är nog för hönsig för att inte sätta upp något :nailbiting:

Nu i dagarna har lillskiten börjat ta sig framåt så sakteliga i någon form av ansats till krypande först för att sedan lägga sig ner samtidigt som benen skjuter på. Fortsätt var långsam lilla vän, jag har inte njutit klart av lugnet...

Hon mättes till 62 cm vid 6,5 månader och har vuxit hela 1,5 cm på dryga 2 månader. Det går inte fort där inte. 🤏
 
Här blir vi 9 månader imorgon och stå och gå är absolut favoriten, men krävs hjälp och stöd för båda, men har börjat resa sig själv mot saker. Här kämpar vi med nästa tand som ska upp, nr tre i ordningen men utöver det är livet bra! Läsa böcker är mysigt och vara ute är toppen! Robotgräsklipparen är en av bästa vännerna just nu och mosters hund, som inte älskar mini lika mycket tillbaka 😉
 
Ja, stå upp verkar poppis! Här är lillan knappt 7 månader och det enda hon vill göra hela dagarna är att dra sig upp och stå mot saker. Men självbevarelsedriften/balansen är inte på plats ännu, så det är konstant passande just nu 😅
 
Lilleman blir nio månader om en vecka. Hans självbevarelsedrift är väl inte heller på topp, även om det blir bättre!
Sju steg har han tagit för egen maskin, men oftast blir det bara ett par tre stycken. Han har bråttom i livet 😅
Åtta tänder har dykt upp och blodpudding är mycket gott!
Och amerikanska blåbär!
 
Min bebis är snart 7,5 månader och har totalt 0 tänder i daga 😄

Och hon står kvar på alla fyra som hon gjort sen slutet på juli, ingen krypning än. Hon gör alla rörelser, bara inte i följd. Hon är väldigt försiktig och vågar liksom inte tappa kontrollen så hon har inte knäckt koden på att gå från sitta - magläge eller tvärt om heller. Mycket fokus läggs på att pilla med småsaker på golvet, hon kan sitta i flera minuter och pilla på en björkfnas som letat sig in 😊

Vi läser mycket böcker, det är så himla mysigt och så fint att vi har många år av läsande tillsammans framför oss :love:
 
6 månader här, och lika stor som storasyster var vid 8 månader! Inga tänder, och jobbar på att sitta och kravla, men har inte börjat trycka up på alla fyra än. Älskar mat, äter 3 måltider och ett mellanmål utöver amning och växer som bara den.
 
Här närmar sig Bebilurv 10 månader och det är minst sagt full fart! Reser sig mot allt och försöker klättra i garderober och kylskåp om han får chansen!
6 små tänder som han provbiter med överallt 😅

jag började jobba förra veckan så nu sliter han ut far sin istället.
Idag skulle dom till bvc (man ska inte skicka husse med djuren till veterinären, och inte pappa med ungarna till bvc) Noll koll kokosboll

Idag var tandhygienist (eller tandläkare, det förtäller inte historien såklart) där och skulle kolla tänder och tyckte tydligen att det åts för ofta, max 5 mål inkl amning. Tror det var då bebis inte längre ville samarbeta med att visa tänder, mäta eller väga.
Han ammar nog 5 ggr per dygn 🙈 plus ibland fler om han har en knepig natt...och äter två mål mat, frulle och nattagröt.
Får väl dra ner på nattaätandet framöver, men just nu får det va så. Han åt så dåligt med mat när alla tänder kom på en gång och nu är det omställning nog att jag jobbar.
 
Här närmar sig Bebilurv 10 månader och det är minst sagt full fart! Reser sig mot allt och försöker klättra i garderober och kylskåp om han får chansen!
6 små tänder som han provbiter med överallt 😅

jag började jobba förra veckan så nu sliter han ut far sin istället.
Idag skulle dom till bvc (man ska inte skicka husse med djuren till veterinären, och inte pappa med ungarna till bvc) Noll koll kokosboll

Idag var tandhygienist (eller tandläkare, det förtäller inte historien såklart) där och skulle kolla tänder och tyckte tydligen att det åts för ofta, max 5 mål inkl amning. Tror det var då bebis inte längre ville samarbeta med att visa tänder, mäta eller väga.
Han ammar nog 5 ggr per dygn 🙈 plus ibland fler om han har en knepig natt...och äter två mål mat, frulle och nattagröt.
Får väl dra ner på nattaätandet framöver, men just nu får det va så. Han åt så dåligt med mat när alla tänder kom på en gång och nu är det omställning nog att jag jobbar.
Men alltså, jag blir så trött på alla andra instanser som ska styra maten! Bebis får väl äta när bebis är hungrig??? Det är ju så olika hur mycket de får i sig per mål, det vet ju inte tandläkaren? Vissa mår säkert bra att äta lite och ofta medan andra kan äta större mål mer sällan... Plus att det går upp och ner i perioder. Klart att det är ett mål att inte småäta, men det kommer förmodligen regleras automatiskt med tiden.
 
Men alltså, jag blir så trött på alla andra instanser som ska styra maten! Bebis får väl äta när bebis är hungrig??? Det är ju så olika hur mycket de får i sig per mål, det vet ju inte tandläkaren? Vissa mår säkert bra att äta lite och ofta medan andra kan äta större mål mer sällan... Plus att det går upp och ner i perioder. Klart att det är ett mål att inte småäta, men det kommer förmodligen regleras automatiskt med tiden.
Jag tänker låta honom amma om han vill.
Det lär ju inte ammas i tid och otid forever tänker jag, det blir ju mindre de dagar jag jobbar redan. Han håller ju viktkurvan så inte som att han överäter iaf.
Och just amningen är ju inte bara mat, det är mys och lugn och trygghet. Och ja, ett sätt för mig att få somna om hyfsat snabbt på natten om han vaknar. Vilket han säkert också kommer sluta med nån gång 🤪
 
Vi klarar inte heller fem gånger/dag alla dagar @Ponylove
Vi gör det aldrig ärligt talat... jag har låtit honom styra amningen så länge jag är hemma. Och erbjuder ju ändå fulla måltider med mat för annars blir det ju iaf ingen neddragning på amningen, om man håller igen på annat istället.

Äter 4 mål inkl frukost och kvällsgröt.
Ammar som minst tidig morgon, igen när vi vaknar för dagen, till em vilan om jag är hemma, en gång under tidig kväll då det också vilas, sen när det ska nattas... och ibland hundra gånger på en natt, ibland ingen på natten.
 
Vi gör det aldrig ärligt talat... jag har låtit honom styra amningen så länge jag är hemma. Och erbjuder ju ändå fulla måltider med mat för annars blir det ju iaf ingen neddragning på amningen, om man håller igen på annat istället.

Äter 4 mål inkl frukost och kvällsgröt.
Ammar som minst tidig morgon, igen när vi vaknar för dagen, till em vilan om jag är hemma, en gång under tidig kväll då det också vilas, sen när det ska nattas... och ibland hundra gånger på en natt, ibland ingen på natten.
Jag har aldrig räknat :angel:
Brukar äta frukost, frukost och sen blir allt oklart :rofl: skriker bebis får bebis mat för ingen gillar en bebis som skriker, typ. Du får väl borsta tänderna extra noga eller nått 🤷🏻‍♀️
Håller med @Queen det där löser sig väl med tiden :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 523
Senast: mamman
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 709
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 772
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp