Vinterföräldrar 24/25

Haha jaa, man är ju det, förväntansfull alltså!

Jaha vad kul! Haha inte pinsamt alls! Jag har några bekanta som jobbar där, eller där och där, på företaget som gör det 😅
Är la ändå ett populärt spel va?


Jo jag tänkte att jag får träna lite, fått hem den nu och resåren är lite sådär på sina ställen, men hoppas den ska funka bra ändå!
Ska kolla upp Tula selen! Låter ju perfekt. Sambon älskar att vandra och jag hänger glatt på 😅
Bodde ni i stuga där och funkade det bra med barn? Hoppas på ja så jag kan peppa sambon med det haha

Aah vad segt att du ej hann! Ja snabba på denna gången 😁 man får passa på om man klickar med någon, är svårt såhär i vuxen ålder att träffa nya vänner, tycker jag iaf, så bara att kötta på när någon känns rimlig 😄
Bra tips! Öppna förskolan har jag kollat upp litegrann här, så det tänkte jag försöka komma iväg på sen 😃

Hur går det för dig annars med graviditeten? Här rullar det på, vissa dagar har jag rätt mycket halsbränna, och min småkassa höft gör ont, men jag har slarvat jättemycket med träningen i sommar så... 😅
Jag känner dock inte av honom så värst jättemycket än, men någon/några gånger varje dag, känns dock fortfarande mest som gaser i magen men lite annorlunda. Nu längtar jag tills det känns utanpå magen så sambon också kan känna!
Och bara för det drog han till med ett redigt sprattel precis nu så jag jag trooor jag kände det på handen jag bara råkade hålla på magen? Kändes ordentligt där inne iaf haha
 
Vi bodde i stugan och det funkade väldigt bra! Det som är så bra med stuga är ju att man har tillgång till allt, och kan göra utflykter utifrån vad man känner för dagen. Så tycker absolut ni kan åka på en tur.😉
Hoppas verkligen vi kommer iväg en sväng nästa sommar och kan vandra. Hade gärna viljat pröva på tält, men det kanske är att ta sig vatten över huvudet med två så små barn😅

Nu missar jag föräldragruppen iaf för min sambo är så snurrig just nu, haha. Han har vetat datumet, men trott att det är en annan veckodag så nu hade han planerat massor med jobb just när jag skulle iväg. Tyckte synd om honom och hans förvirrade situation så jag bestämde att jag hoppar träffen. Använder appen Go Friendly, så ska träffa en annan mamma nu. Hoppas på ett klick 😀.

Fy tufft med halsbränna, hoppas det hjälper med tabletter från apoteket? Hoppas han får känna snart, kul att få dela det med sin partner ju!
Här går det bra, har en bebis med mycket energi och här kan det dra igång med party mitt i natten när en annan vill sova😅
Men jag njuter av den lilla tiden som är kvar och som jag mår bra. Det kan vända här i slutet och troligtvis kommer jag vara så trött på att vara gravid snart😂.
Sen tänker jag mycket på om det är sista gången jag är gravid. Har alltid tänkt mig tre, men nu vet jag inte längre. Tiden får utvisa. Men just nu försöker jag lagra minnet med hur det är att vara gravid och känna bebis på insidan.

Hade gärna tränat något nu, men tycker det är så svårt att hinna ta sig tid. Tiden rinner iväg om jag ska iväg till badhuset så då blir det liksom inte av. Vad tränade du för något innan sommaren? 😀
 
Vad roligt! 😃 Det ska framföras till sambon! Det är en del i vår närhet som typ... slutat göra allt möjligt när dom fått barn, och säger till oss att "ja nu kommer det dröja flera åååår innan ni kan göra det där igen" om diverse saker som jag tänker, kanske naivt, att jamen va, varför skulle inte det gå?
Så det är bra med en förebild här! :D

Nej vad typiskt haha! Kommer det fler tillfällen för föräldragruppen? Och gick träffen med den andra mamman bra?

Jaa, jag har rennie som funkar jättebra, men kan bli rätt många, en jobbarkompis tipsade om något annat som verkar lite längre, så får fråga barnmorskan om dom tänkte jag
Haha härligt med party i magen, skönt med att känna så tydligt, slippa oroa sig över hurvida man känner av rörelser eller inte, kan jag tänka mig? 😃 Helt rätt att njuta! Nu går tiden fort verkligen, så gäller att passa på 😅
Jo, jag tänker också en del på antal... hade jag varit yngre så hade jag nog velat ha en till, gillar själv att ha ett syskon! Men nu känns det som att en nog räcker, och sambon känner nog samma. Men man ska aldrig säga aldrig!

Nä, förstår det! Och det känns så segt med att åka iväg, även om det är gött när det väl är gjort
Jag tränade på gym några gånger i veckan, sen även crossfit med jobbet på arbetstid, dansade dancehall och red på ridskola, plus medryttarhäst. Alltså fattar ej hur jag hann med allt, när jag skriver ner det såhär? Hektiskt! Medryttarhästen har jag kvar iaf, men går bara promenader nu. Fast sen några dagar tillbaks har jag så himla ont i bäckenet utöver det vanliga med höften (ska ta upp med barnmorskan) så om det inte går över får jag kanske skippa även promenaderna med honom, han är lite envis och bufflig och drar gärna ner huvudet för att äta och sånt, vilket jag kan tänka mig inte kommer bli ett gött ryck för kroppen att hålla emot?
 
Besök hos barnmorskan idag! Lyssnade på hjärtat och mätte magen etc, allt såg jättebra ut, skönt!
Och igår kväll när jag och sambon låg och pratade kände jag att nu drar parvel i mage igång ordentligt så dit med handen, sambo!! Och så fick han känna av rörelser för första gången, var jätteskoj! ☺️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp