Sommarföräldrar 2024

Hmm, klockan är 4.30 och jag har varit vaken sen 02 av att jag har haft ont. Dock känns det som jag har ont ”överallt” så vet liksom inte om jag kan koppla det till att något ska vara på g, eller om jag helt enkelt råkade ta ut mig för mycket med höet. Molar i höfter och ben, och sen smäller det till med kraftig mensvärk lite då och då, mest framtill och nedåt, men även bak i ryggen, men verkar mest bli när jag ligger ner. Har försökt lagt mig för att somna om flera gånger under dessa timmar, men så fort jag börjar nicka till så börjar värken i magen, sen är jag vaken igen. Eftersom den kommer när jag halvsover så känns det som om jag är i en dimma bara så svårt att avgöra hur och vart det börjar, men nu har jag gett upp och klivit upp så nästa gång det kommer kanske jag är lite klarare! 😂

Jag vet liksom inte om det är värk-värk eller bara kraftiga sammandragningar. Allt känns ju så mycket ondare när man halvsover och vaknar av smärtan.

Har dock varit och kissat 4 ggr på 2,5 timme, och det känns väldigt ovanligt. Jag brukar bara behöva upp en gång mitt i natten, så kanske, kanske det kan vara något på g.
 
Hmm, klockan är 4.30 och jag har varit vaken sen 02 av att jag har haft ont. Dock känns det som jag har ont ”överallt” så vet liksom inte om jag kan koppla det till att något ska vara på g, eller om jag helt enkelt råkade ta ut mig för mycket med höet. Molar i höfter och ben, och sen smäller det till med kraftig mensvärk lite då och då, mest framtill och nedåt, men även bak i ryggen, men verkar mest bli när jag ligger ner. Har försökt lagt mig för att somna om flera gånger under dessa timmar, men så fort jag börjar nicka till så börjar värken i magen, sen är jag vaken igen. Eftersom den kommer när jag halvsover så känns det som om jag är i en dimma bara så svårt att avgöra hur och vart det börjar, men nu har jag gett upp och klivit upp så nästa gång det kommer kanske jag är lite klarare! 😂

Jag vet liksom inte om det är värk-värk eller bara kraftiga sammandragningar. Allt känns ju så mycket ondare när man halvsover och vaknar av smärtan.

Har dock varit och kissat 4 ggr på 2,5 timme, och det känns väldigt ovanligt. Jag brukar bara behöva upp en gång mitt i natten, så kanske, kanske det kan vara något på g.

Det låter ju som att det är något på gång, hoppas hoppas! Jag hade sådana smärtor som du beskriver, ont varstans, framtill och i ryggen. För mig var värkarna värst i ryggen hela tiden dock. Och kissandet känner jag igen.

Kom igen nu bebis!

Mvh vaken med bebis som är en hel månad nu.
 
Hmm, klockan är 4.30 och jag har varit vaken sen 02 av att jag har haft ont. Dock känns det som jag har ont ”överallt” så vet liksom inte om jag kan koppla det till att något ska vara på g, eller om jag helt enkelt råkade ta ut mig för mycket med höet. Molar i höfter och ben, och sen smäller det till med kraftig mensvärk lite då och då, mest framtill och nedåt, men även bak i ryggen, men verkar mest bli när jag ligger ner. Har försökt lagt mig för att somna om flera gånger under dessa timmar, men så fort jag börjar nicka till så börjar värken i magen, sen är jag vaken igen. Eftersom den kommer när jag halvsover så känns det som om jag är i en dimma bara så svårt att avgöra hur och vart det börjar, men nu har jag gett upp och klivit upp så nästa gång det kommer kanske jag är lite klarare! 😂

Jag vet liksom inte om det är värk-värk eller bara kraftiga sammandragningar. Allt känns ju så mycket ondare när man halvsover och vaknar av smärtan.

Har dock varit och kissat 4 ggr på 2,5 timme, och det känns väldigt ovanligt. Jag brukar bara behöva upp en gång mitt i natten, så kanske, kanske det kan vara något på g.
Så hade jag det igår under hela dagen fram till 16 innan det avtog, vi kan ju hoppas något händer!
Idag känner jag dock inget så jag vet inte 🙄
 
Det låter ju som att det är något på gång, hoppas hoppas! Jag hade sådana smärtor som du beskriver, ont varstans, framtill och i ryggen. För mig var värkarna värst i ryggen hela tiden dock. Och kissandet känner jag igen.

Kom igen nu bebis!

Mvh vaken med bebis som är en hel månad nu.


Ja, med sonen så satt också alla värkar i ryggen, men i natt var det bara framtill. Får se om det börjar på något igen snart eller hur det blir. 😅
 
Sista mvc besöket idag, bebis är helt nere och fixerad!😍 Barnmorskan såg det också positivt med min nya/starkare smärta.
Hoppas det går igång av sig själv annars är igångsättning bokad till onsdag nästa vecka😁
 
Sista mvc besöket idag, bebis är helt nere och fixerad!😍 Barnmorskan såg det också positivt med min nya/starkare smärta.
Hoppas det går igång av sig själv annars är igångsättning bokad till onsdag nästa vecka😁
Då kanske vi föder samtidigt då på NÄL 😁 ska ju in och vräka min bebis på onsdag. Håller tummarna att det startar spontant för dig dock!
 
I natt 00.47 tittade lillpojken ut! 🥰 Värkarna startade vid 16, kl 20 åkte vi in, och när vi kom fram vid 21 så var jag öppen 7 cm, sen blev värkarna intensiva med knappt någon paus emellan, hann inte få någon EDA, utan fick lustgas, och vips så var det klart. ❤️
 
I natt 00.47 tittade lillpojken ut! 🥰 Värkarna startade vid 16, kl 20 åkte vi in, och när vi kom fram vid 21 så var jag öppen 7 cm, sen blev värkarna intensiva med knappt någon paus emellan, hann inte få någon EDA, utan fick lustgas, och vips så var det klart. ❤️
Grattis 😍❤️
 
I natt 00.47 tittade lillpojken ut! 🥰 Värkarna startade vid 16, kl 20 åkte vi in, och när vi kom fram vid 21 så var jag öppen 7 cm, sen blev värkarna intensiva med knappt någon paus emellan, hann inte få någon EDA, utan fick lustgas, och vips så var det klart. ❤️
Grattis grattis!❤️
 
I natt 00.47 tittade lillpojken ut! 🥰 Värkarna startade vid 16, kl 20 åkte vi in, och när vi kom fram vid 21 så var jag öppen 7 cm, sen blev värkarna intensiva med knappt någon paus emellan, hann inte få någon EDA, utan fick lustgas, och vips så var det klart. ❤️

Stort, stort grattis ❤️
 
Tack alla! ❤️
Vi är så lyckliga här hemma, vilken skillnad mot förra gången, bara för den där amningen som inte ville fungera och stressen och ångesten över den. Nu så är allt bara så himla mysigt, bebis är jättenöjd hela tiden, och jag mår helt suveränt psykiskt och nästan fysiskt också, trots att jag behövde sys en hel del. Det gick ju så fort på slutet, när väl vattnet gick och jag fortfarande hade en liten kant kvar, så startade krystvärkarna direkt och pausade aldrig utan löste bara av varandra, och då fick jag inte behålla lustgasen längre heller som var enda smärtlindringen jag hade då, så då blev det lite väl saftigt. 😮‍💨

Vi åkte ändå hem i går eftermiddag och ska tillbaka i morgon för läkarkollen. Planen var att vi skulle stanna på patienthotellet men fick nog av det bara dom timmarna vi hade där mellan förlossningen och första läkarkollen, så vi åkte hem istället. Kom ut på en liten promenad med vagnen idag t.o.m. och det var så skönt med frisk luft. Jag får väldigt ont när jag suttit/legat ner och ska resa mig upp och gå första metrarna, men annars så tycker jag att det går helt ok, trots att jag blev broderad som BM sa. 😅

Inte en tillstymmelse till mjölk eller ens känningar i brösten, trots att vi glömde tabletten som skulle tas för att stoppa ev mjölkproduktion, så jag tror inte att det skulle ha fungerar den här gången heller, även om jag hade velat. Och halsbrännan är ett minne blott! 😍

Helt sjukt att lillen snart är två dygn gammal redan! ❤️ Storebror är också så lycklig i lillebror. 🥰
 

Bifogade filer

  • IMG_5391.jpeg
    IMG_5391.jpeg
    213,2 KB · Visningar: 93
Imorse 06.53 tittade vår lilla prins ut❤️
Hade ont i livmodern hela dagen,
igår, värkarna började runt 17. 03.30 hämtade ambulansen mig då jag knappt kunde gå efter att vattnet gick vid 02.45. Lite jobbigt sådär i början men jag fick lustgas till slut vilket var skönt att jag kunde få❤️
 

Bifogade filer

  • 20240820_143846.jpg
    20240820_143846.jpg
    246,5 KB · Visningar: 60
Imorse 06.53 tittade vår lilla prins ut❤️
Hade ont i livmodern hela dagen,
igår, värkarna började runt 17. 03.30 hämtade ambulansen mig då jag knappt kunde gå efter att vattnet gick vid 02.45. Lite jobbigt sådär i början men jag fick lustgas till slut vilket var skönt att jag kunde få❤️
Åh grattis! ❤️
 
Imorse 06.53 tittade vår lilla prins ut❤️
Hade ont i livmodern hela dagen,
igår, värkarna började runt 17. 03.30 hämtade ambulansen mig då jag knappt kunde gå efter att vattnet gick vid 02.45. Lite jobbigt sådär i början men jag fick lustgas till slut vilket var skönt att jag kunde få❤️

Grattis! ❤️❤️❤️🥰
 
Imorse 06.53 tittade vår lilla prins ut❤️
Hade ont i livmodern hela dagen,
igår, värkarna började runt 17. 03.30 hämtade ambulansen mig då jag knappt kunde gå efter att vattnet gick vid 02.45. Lite jobbigt sådär i början men jag fick lustgas till slut vilket var skönt att jag kunde få❤️
Grattis!❤️
 
Imorse 06.53 tittade vår lilla prins ut❤️
Hade ont i livmodern hela dagen,
igår, värkarna började runt 17. 03.30 hämtade ambulansen mig då jag knappt kunde gå efter att vattnet gick vid 02.45. Lite jobbigt sådär i början men jag fick lustgas till slut vilket var skönt att jag kunde få❤️

Grattis! ❤️
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
23
· Visningar
2 314
Senast: Jahopp
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 146
Senast: Takire
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 849
Senast: ako
·
Äldre Jag får väl börja med att säga att detta är mitt första inlägg i "Vuxen" här på buke :D Jag får ju inse att efter jag varit mer eller...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 840
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp