Sommarföräldrar 2024

Nytt besök på BVC idag och nu kan jag vara lugnare. Vi har sedan sista mötet försökt amma mer (hålla mer vaken) samt toppat med lite ersättning när jag upplevt att det behövts. Hon har själv varit mer vaken också och ätit tätare.

Resultatet är 260 gram uppgång i vikt sedan förra tisdagen. Växt 1 cm på längden så nu var sköterskan nöjd.

Hon klämde till och med ur sig "bra jobbat".

Och idag skickar vi in blanketten för namn också tänkte vi, det blir en Estrid Alma Viola här. Tänkte riva av dopet innan vintern slår till också ❤️
 
Näst sista planerade besöket hos BM idag, nästa besöket är 23 augusti och jag har ju BF 25 augusti, så får se om jag kommer gå på det eller inte. Hoppas inte! 😅

Bebisen var helt fixerad i dag, vilket förklarar varför jag haft känningar nedåt i går och förrgår, har verkligen ilat/huggit och spänt. Allt såg bra ut med bebis, men jag hade gått ner över två kilo på två veckor så hon frågade lite om hur jag känner över viktuppgången som varit och om jag äter som jag ska. Jag svarade att jag äter mina mål om dagen, men eftersom han ligger/låg så högt upp och tillsammans med ständig halsbränna så har det såklart blivit mindre och mindre portioner och jag undviker ju mycket som jag normalt äter/dricker som juice/läsk, flottig mat osv just pga halsbrännan, så det är inte konstigt att jag går ner i vikt, men jag bantar ju inte. Hon lär väll sådär nöjd med svaret, men det kan jag inte gör något åt. 🙄 SF måttet hade då ökat som det skulle.

Halsbrännan sitter fortfarande i, men jag upplever det liiiite lättare att andas nu när han sjunkit ner lite mer och fixerat sig. 🙏🏻 I slutet av nästa vecka kommer våran sista höleverans (som blev försenad, var prat om v 31 först så lite nervös att det krockar nu) , efter det får han mer än gärna komma!!! 😅

Hur många är vi kvar nu som fortfarande väntar?
 
Jag väntar också, bf på söndag.
Har mitt sista inbokade besök nu på torsdag, då kommer igångsättning bokas in.
Men hoppas knodden behagar dyka upp innan dess, känns dock inte så. Var nästan helt fixerad i torsdags men inte helt.
Har väldigt ont till och från, vissa dagar mår jag jätte bra. Igår började jag storskura köket efter att ha sovit bra i flera nätter🫣😬 Någon dag innan storstädade vi förrådet och körde till tippen en sväng 😅
 
Jag väntar också, bf på söndag.
Har mitt sista inbokade besök nu på torsdag, då kommer igångsättning bokas in.
Men hoppas knodden behagar dyka upp innan dess, känns dock inte så. Var nästan helt fixerad i torsdags men inte helt.
Har väldigt ont till och från, vissa dagar mår jag jätte bra. Igår började jag storskura köket efter att ha sovit bra i flera nätter🫣😬 Någon dag innan storstädade vi förrådet och körde till tippen en sväng 😅

Haha, jag kör också storstädning här hemma dagar jag sovit bra och inte ischias känns av, är nog någon slags ”nesting”. Rensar garderober och säljer saker på tradera. Fått något ryck att jag vill rensa och ha mer plats här hemma, rent och luftigt liksom. Skurar lister och dörrar för fullt (har gamla spegeldörrar så fastnar damm i speglarna).

Här om dagen slet jag av alla överdrag i soffan och tvättade. Har lagt fram rena sängkläder så jag kan bädda rent det sista jag gör typ innan vi åker in. Kyl och skafferi blev också städat och tvättkorgen är tom. Så här rent har jag nog aldrig haft det! 😅 Brukar köra lite med dammsugaren och ev golvmopp, sen damma ett rum åt gången då och då. 🙈 Nu är hela huset skinande rent samtidigt! 🤩
 
Haha, jag kör också storstädning här hemma dagar jag sovit bra och inte ischias känns av, är nog någon slags ”nesting”. Rensar garderober och säljer saker på tradera. Fått något ryck att jag vill rensa och ha mer plats här hemma, rent och luftigt liksom. Skurar lister och dörrar för fullt (har gamla spegeldörrar så fastnar damm i speglarna).

Här om dagen slet jag av alla överdrag i soffan och tvättade. Har lagt fram rena sängkläder så jag kan bädda rent det sista jag gör typ innan vi åker in. Kyl och skafferi blev också städat och tvättkorgen är tom. Så här rent har jag nog aldrig haft det! 😅 Brukar köra lite med dammsugaren och ev golvmopp, sen damma ett rum åt gången då och då. 🙈 Nu är hela huset skinande rent samtidigt! 🤩
Eller hur?😅 gjort både skafferiet och kylen med😂 Fördelen med igångsättning är att man kan planera städ och sånt så det är "rent" när man kommer hem🥰 Säger jag som har pälstussar på golvet innan damsugaren är tillbaka i skåpet igen 🫣
 
Här är en till som väntar. Men jag har ju ändå turen att förmodligen veta vilken dag bebis kommer. 21 aug har jag inbokat snitt, såvida ingenting händer innan dess. Ska på sista BM-besöket på måndag i grannkommunen eftersom den är stängd denna vecka där vi bor.
Har varit så less på magen nu. Den är verkligen stor och otymplig nu, plus att det känns som det inte finns någon som helst plats till mat så jag blir illamående efter varje måltid och har spytt nästintill varje dag.

I övrigt har jag också gått in i något slags läge där jag rensar och slänger, försöker sortera osv här hemma. Till veckan är planen att jag ska fylla frysen med lite mat.
 
Här är en till som väntar. Men jag har ju ändå turen att förmodligen veta vilken dag bebis kommer. 21 aug har jag inbokat snitt, såvida ingenting händer innan dess. Ska på sista BM-besöket på måndag i grannkommunen eftersom den är stängd denna vecka där vi bor.
Har varit så less på magen nu. Den är verkligen stor och otymplig nu, plus att det känns som det inte finns någon som helst plats till mat så jag blir illamående efter varje måltid och har spytt nästintill varje dag.

I övrigt har jag också gått in i något slags läge där jag rensar och slänger, försöker sortera osv här hemma. Till veckan är planen att jag ska fylla frysen med lite mat.

Usch din stackare, illamåendet vill man ju inte ha tillbaka så här i slutet. ❤️
 
Haft en bra dag så har både bakat bröd, stekt köttbullar och skurat ugnen. Vill få fart på lillen nu, men det är bara dom klassiska sammandragningarna som kommer, mer än så blir det inte! 🤣
 

Bifogade filer

  • IMG_5269.jpeg
    IMG_5269.jpeg
    244,4 KB · Visningar: 80
Pappan gjorde sin första dag på jobbet idag , en dag hemma med fyra barn. Än så länge är han så nöjd juli bebisen, hoppas de håller i sig! Idag var alla fyra barnen med mig till soptippen och sen följde de två yngsta med mig och kompisen på promenad. Fy vilken dålig kondis jag har efter graviditeten 🙈

Hur går de för er andra? Kämpa på ni som fortfarande är gravida 💕
 
Pappan gjorde sin första dag på jobbet idag , en dag hemma med fyra barn. Än så länge är han så nöjd juli bebisen, hoppas de håller i sig! Idag var alla fyra barnen med mig till soptippen och sen följde de två yngsta med mig och kompisen på promenad. Fy vilken dålig kondis jag har efter graviditeten 🙈

Hur går de för er andra? Kämpa på ni som fortfarande är gravida 💕

38+2 idag, har alltså gått 2 veckor längre än vad jag gick med sonen. 😒 Igår troooor jag slemproppen började lossna lite, blev som en liiiiten lätt ljusrosa klump på pappret, och alldeles nyss blev det lika igen, men betydligt mer än i går. Hade även ont i går, men varken i rygg eller direkt i magen, utan mer strålande smärta från blygdbenet och ner mot utgången. Satt i 30 min kanske.
 
38+2 idag, har alltså gått 2 veckor längre än vad jag gick med sonen. 😒 Igår troooor jag slemproppen började lossna lite, blev som en liiiiten lätt ljusrosa klump på pappret, och alldeles nyss blev det lika igen, men betydligt mer än i går. Hade även ont i går, men varken i rygg eller direkt i magen, utan mer strålande smärta från blygdbenet och ner mot utgången. Satt i 30 min kanske.
Håller tummarna att det är på gång!
 
Håller tummarna att det är på gång!

Ja, det får GÄRNA dra igång i kväll. 😊 Först ska jag bara ta emot det sista lasset med hö i eftermiddag, sen kan jag iallafall slappna av med att hästen har mat fram tills nästa höst! 🙏🏻

På måndag börjar sonen skolan så jag hade ju hoppats att vi hade fått bebis och hunnit hem tills dess. Blir lite extra bök annars då sonen lär till sin mormor då hans pappa är mitt i flytt nu i dagarna och kan ta emot han först på måndag eftermiddag. Att vara hos mormor är absolut inget problem i sig, men jag lär ju tänka till med hans packning då han ska ha sina nya skolstartskläder med sig, sin medicin så den räcker i några dagar, han ska vara ren och nyduschad innan skolan osv osv. Det hade varit enklare om bebis kom så vi hinner hem igen tills senast söndag. 😅 Då är det då bara medicinen som behöver med och tänkas på.


Fullt sjå att bara packa för hunden liksom med allt hon ska ha, och försöka lägga upp någon bra strategi med henne. Hon ska ju också till ”mormor” (min mamma alltså) men hon är inte imponerad av att vara där, och ännu mindre imponerad av mammas hund, och mamma är så nervös att hundarna ska bli osams så hon stressar ju upp stämningen till max. Min har gett hennes hund någon tillsägning, med all rätt (han unghund, hon gammal tant, så hon har ju uppfostrat och sagt ifrån när han springer och hänger sig i hennes öron tex) , men det är allt.

Som läget är nu så är hon totalt ointresserad av mammas hund, och mammas hund håller sig på avstånd, så egentligen så är det ju lugnt eftersom det är inget som händer eftersom dom ligger på varsitt håll bara. Det är ju inte så att min flyger på hennes helt random. Men mamma är ju så nervös att så fort någon rör på sig så blir hon hysteriskt och ska resa sig och flytta på hundarna vilket såklart orsakar en väldig stress och oro hos hundarna, så får se hur det går. (Den som får det jobbigast blir nog morsan alltså….)

Tur BB-väskan är klar iallafall, alltid något! 😂 Något sånt hann jag ju inte med när sonen kom eftersom det kom som en blixt från klar himmel, så bara där ligger vi ju plus. 😅

Nä, jag tror jag bokar in att det börjar dra igång lite lätt ikväll, sen blir det lite till och från under natten, i morgon bitti åker vi in, sen kommer han i morgon eftermiddag, och på lördag får vi åka hem efter det där 48-timmars provet. 😂 Vart ska jag skicka den beställningen? 😅
 
Nä, jag tror jag bokar in att det börjar dra igång lite lätt ikväll, sen blir det lite till och från under natten, i morgon bitti åker vi in, sen kommer han i morgon eftermiddag, och på lördag får vi åka hem efter det där 48-timmars provet. 😂 Vart ska jag skicka den beställningen? 😅
När du vet får du gärna dela med dig😂
Idag har jag haft på ont igen, men på ett annat sätt. Hoppas hoppas det vill starta av sig själv helst idag😅
 
Någon här som blivit igångsatt på Näl Trollhättan? Undrar om sambon får stanna kvar eller måste han åka hem?:)
Läst att det kan vara olika på olika sjukhus.
 
Någon här som blivit igångsatt på Näl Trollhättan? Undrar om sambon får stanna kvar eller måste han åka hem?:)
Läst att det kan vara olika på olika sjukhus.
Hoppar in lite snabbt, fick igångsättning där i december och fick ha med stödperson hela tiden ☺️
 
Någon här som blivit igångsatt på Näl Trollhättan? Undrar om sambon får stanna kvar eller måste han åka hem?:)
Läst att det kan vara olika på olika sjukhus.
Åh ska du också föda på Näl 😊 blev igångsatt där med sonen innan pandemin och inga problem för sambon att stanna kvar. Har varit så nöjd med personalen där både på förlossningen och BB 😊
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
23
· Visningar
2 314
Senast: Jahopp
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 146
Senast: Takire
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 849
Senast: ako
·
Äldre Jag får väl börja med att säga att detta är mitt första inlägg i "Vuxen" här på buke :D Jag får ju inse att efter jag varit mer eller...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 840
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp