Vill skaffa ny vovve "men"

S

sweetheart-27

Hejsan allihopa!!

Va ett tag sen man va här inne sen allt tjafs om en hund som ja kom i bråk om. Nu när man försöker smälta allt så får man fortf höra att de går varningar om mig över hela världen vilket KÄNNS SÅ JOBBIGT då ja har rent mjöl i påsen, som dom flesta här inne kanske redan vet
va som har hänt osv, nu är min tanke lite svår att bestämma sig, jag vill hemskt gärna skaffa en ny hund "MEN" eftersom att folk hänger ut mig på nätet och varnar så undrar jag hur ska ja göra, då folk verkar tro på dessa varningar!

Hur skulle ni göra och finns de nått sätt att kunna förklara om personen i sig skulle fråga om de är ja dom pratar om, min sambo är så arg över alla personer som anklagar mig och tycker att vi ska skita i alla andra och skaffa en ny hund, men HUR ska ja kunna veta va för slags folk som har fått veta och ja tycker detta är jobbigt och ja saknar någon att gå ut och gå med, :confused: :cry:

Skulle bli jätte glad om man fick något bra tips!!! :grin:

Sv: Vill skaffa ny vovve "men"

Alltid tråkigt! Byta användarnamn på de sidor du är inne?
Om du hittar din drömhund så gör då allt för att få den!
Den som sprider "skit" är förmodligen bara omogen, har inget bättre för sig och blivit besviken över något.
Har du försökt prata ordentligt med dennna?
Lycka till! :cool:

Nu har inte jag den blekaste aning om vad det är som har sagts om dig..Så det är lite svårt att komma med råd..
Men du kanske inte vill berätta något om det?

Det kommer lösa sig ska du se ändå, du kommer att kunna skaffa hund:)
Jag skulle föreslå något sorts kontrakt med den jag köper hunden av..

så här lyder varningen i alla fall:

VARNING! Det härjar en bedragare i djurvärlden. Det är en ung tjej som heter Maria Sandeberg. Hon köper djur på avbetalning för att sedan säga till uppfödaren att djuret är sjukt och har behövts avlivas. Sedan säljer hon djuret vidare. Hon förfalskar köpekontrakt. Djurslagen varjerar. Det har varit marsvin, hundar och hästar. Polisen är inkopplad och även tv 3 program efterlysning. Se upp med henne och sprid detta mail vidare så inte fler råkar illa ut. Tack för hjälpen.

Vilket då är fruktansvärt FALSKA anklagelser, då kanske du förstår om ja är osäker på att skaffa ny, ja försöker prata med henne men hon vägrar svara på mina mail, polisen kommer att lägga ner allt som hon har gjort mot mig tyvärr, ja kontrakt ååå så är ja stenhård med, men de känns som att de är mkt hundfolk som har fått nys om detta,

tänkte du på om ja skulle byta namn här på bukefalos :crazy: förstod inte riktigt va du mena!!:grin:

Det är väl bara att kontakat en seriös kennel och berätta hur det ligger till. Om du till och med har polisen inkopplad mot den som spridit dessa rykten borde det inte vara några svårigheter med trovärdigheten.

Du ska ju inte låta nån korkad idiot till ryktesspridare hindra dig att skaffa hund. För mig är det enkelt- var ärlig och ta upp historien precis som den är själv om du är osäker på om det kan påverka eventuellt hundköp.

Skapa en längre personlig kontakt med en uppfödare av den ras du är intresserad av. Gå på träffar, utställningar, träningar.
Ta upp själv att denna "varning" existerar

Sålänge inget av varningen är sant borde det inte vara något problem.

Om du vill att de här "varningarna" ska få tona ut och försvinna förstår jag verkligen inte varför du drar upp dem om och om igen på buke? Varför kan du inte bara ligga lågt en stund tills det gått över, det är bara nån vecka sen jag sist såg en av dina gamla trådar igång.

Det är ju nästan så man börjar undra om det ligger grund i det hela då du "försvarar" dig så intensivt utan provokation...

Jag tänker precis som du, det finns ingen på det här forumet som dragit upp detta utom TS-och det är inte en gång. Utan om och om igen. Jag fattar noll.

Hade inte TS tagit upp det hade vi inte vetat något om det, men nu finns nog flera här som undrar och tvivlar...

Jag tänker precis som du, det finns ingen på det här forumet som dragit upp detta utom TS-och det är inte en gång. Utan om och om igen. Jag fattar noll.

Känner samma sak.

Till TS. Skaffa fram tillräckligt med pengar så att du kan köpa ett djur innan du köper det. Sen så är "sålt sålt" och man slipper att hamna i ekonomiska tvister.
Jag har hört så mycket trassel när det gäller avbetalningar på både djur och andra saker att jag inte kan begripa hur nån går med på att sälja på avbetalning.

(Ja, sen så får jag erkänna att jag betalde min första i två omgångar, men det fanns speciella omständigheter omkring det.)

Jag visste inget om detta innan! Vad jag tycker och tror behöver jag inte uttala mig om. Men det sprids ju bara mer om man startar tråd på tråd angående det inträffade.

Men ursäkta så mkt då, om man försöker få lite tips och råd!!!!!!

Ska sluta flänga här inne!!!:cry: :mad:

Oj då. Öm tå...?

Du har fått flera bra råd btw:

"välj en seriös uppfödare"
"presentera dig och lär känna dem/låt dem lära känna dig"
"spara pengar så du har råd att köpa hunden rakt av"

Pengar har jag :)
Svårt att hitta en seriös uppf :crazy:
Ska nog inte ta omplaceringshundar, verkar bara bli problem:confused

Men ursäkta så mkt då, om man försöker få lite tips och råd!!!!!!

Ska sluta flänga här inne!!!:cry: :mad:

Du ska kanske sluta älta samma sak hela tiden. Du har fått en massa bra råd, men folk är spytrötta på hur du stup i kvarten drar upp en privat konfikt.

Pengar har jag :)
Svårt att hitta en seriös uppf :crazy:
Ska nog inte ta omplaceringshundar, verkar bara bli problem:confused

Att hitta en seriös uppfödare är inte svårt om man vet vilken ras man är intresserad av och tar sig tid att åka runt och träffa folk, prata med valpköpare och sätter sig i materialet som finns att tillgå via SKK, rasdata, animalex m.m. Man får fråga sig runt och se vart man hamnar.

Svårt att hitta en seriös uppfödare????
Prata med skk till att börja med om du vet vilken ras du vill ha...

Har pratat med dom och de finns en hel del bra uppf, ja ras finns de mkt om, och de ska va en hund som ska passa mina önskemål!!:grin:

Jag försår inte riktigt mig på dina trådar.
Hade de varit jag så hade jag legat lågt och gjort som dom ovanstående säger.
Jag kan inte se att de finns någon här som inte säger att du inte bör hänga på Buke..Men jag måste medge att jag förstår mig inte alls på dig!
Du känns inte 100% seriös!

Jag har själv delat upp en betalning 8000 en månad nästa 3000..
Fast jag vet inte delar man upp en betalning på mer än 2 månader ska man nog fundera på om man ska ha hund överhuvud taget det är verkligen inte gratis att ha hund!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 965
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 227
Senast: Milosari
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 497
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka