Vilken sylt till blodpudding?

Vilken sylt vill du ha till blodpudding?

  • Lingonsylt

    Röster: 132 92,3%
  • Hallonsylt

    Röster: 2 1,4%
  • Jordgubbssylt

    Röster: 4 2,8%
  • Äppelmos

    Röster: 2 1,4%
  • Annan sylt skriv vilken i inlägg nedan.

    Röster: 3 2,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    143
Till blodpudding ska det vara vitkål, rårörda lingon, lite smör och numera även bacon.
Vitkål kommer jag ihåg att vi fick på sidan av på skolan, det var nog inte fel med lite krispigt att tugga på.

Sedan godkänner jag ICKE bacon, ska det vara någonting salt utöver smör ska det vara stekt fläsk. Den där baconsmaken tar ju över allt annat! :mad: :p
 
Vitkål kommer jag ihåg att vi fick på sidan av på skolan, det var nog inte fel med lite krispigt att tugga på.

Sedan godkänner jag ICKE bacon, ska det vara någonting salt utöver smör ska det vara stekt fläsk. Den där baconsmaken tar ju över allt annat! :mad: :p
Vitkål och lingon gifter sig jättefint! Jag gillar också att få nåt med lite mer tuggmotstånd till blodpuddingen. Äter gärna knäckebröd till blodpudding.

För mig funkar både bacon och stekt fläsk. Men vi har nästan alltid bacon hemma, så därför blir det bacon. Hur mycket en smak tar över beror ju på hur mycket man har. :D
 
Förvånad att så många verkar äta blodpudding?! Nu är jag ju vegan men hör verkligen aldrig någon i min omgivning äta det. Trodde det var nåt man gav barn på typ 90-talet och tidigare men att det sen i princip försvann.

Lingonsylt var självklart till i alla fall!

Jag och dottern äter blodpudding lite då och då. Det är perfekt som lätt och snabb kvällsmat :d
Tror att de får det i skolan också.
 
Jodå, men blodpudding med russin finns väl bara i Norge tror jag, blodpudding utan russin är samma som här. På mackan skär man den lite tunnare typ 3-5mm tjock i stället för cm tjocka skivor och steker i pannan som vanligt.
 
Jag äter inte blodpudding längre men som liten åt vi det hemma tillsammans med smör och socker :)

Hu sa hemskt :eek:

Vitkål kommer jag ihåg att vi fick på sidan av på skolan, det var nog inte fel med lite krispigt att tugga på.

Sedan godkänner jag ICKE bacon, ska det vara någonting salt utöver smör ska det vara stekt fläsk. Den där baconsmaken tar ju över allt annat! :mad: :p

Men ... ALLT smakar battre med bacon ... vet vi val? :p

SJalv anser jag att blodpudding ska ha lingonsylt till. Basta. Kanske en klick smor ocksa eller "istallet for" gar bra ocksa.

Fast Maken serverade de tva aldre sonerna blodpudding med ... :yuck: apelsinmarmelad nar jag lag pa sjukhus. De tva avfallingarna kom for att halsa pa och foklarade att pappa, minsann, lagade mycket (MYCKET) battre mat an mig ... de hade just atit blodpudding med apelsinmarmelad och sill ... pa samma tallrik 🤢 Jag ar saker pa att jag fick stanna kvar pa sjukhuset flera dagar langre bara for det.😖
 
Lingonsylt, hemmagjord och inte så där söt som köpesylt kan vara. Till det åt vi rivna morötter och rivet grönt äpple.
 
Kan tillägga att jag aldrig varit förtjust i blodpudding, men uppvuxen med blodkorv. Först med bara lingonsylt, sedan med utvecklingen blev det även hårdstekt bacon.
 
Blåbärssylt! 🫐
Ser att vissa är förvånade.. tänkte någon annan på buke provat iaf. men jag verkar vara först med det i tråden hittils? Alltså jag hade tomt för lingonsylt i kylskåpet en dag, men efter jag provat med blåbärssylt istället som jag hade hemma så är det inte i närheten av lika gott med lingonsylt till blodpuddingen längre. Jag utmanar alla på buke att prova med blåbärssylt nästa gång istället för att se om någon tycker som jag :D
 
Ser att vissa är förvånade.. tänkte någon annan på buke provat iaf. men jag verkar vara först med det i tråden hittils? Alltså jag hade tomt för lingonsylt i kylskåpet en dag, men efter jag provat med blåbärssylt istället som jag hade hemma så är det inte i närheten av lika gott med lingonsylt till blodpuddingen längre. Jag utmanar alla på buke att prova med blåbärssylt nästa gång istället för att se om någon tycker som jag :D
Kan prova nästa gång jag lyckas ha blåbärssylt och blodpudding hemma samtidigt 😇.
 

Liknande trådar

Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 388
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 564
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 013
Senast: Lingon
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 915
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp