Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vitkål kommer jag ihåg att vi fick på sidan av på skolan, det var nog inte fel med lite krispigt att tugga på.Till blodpudding ska det vara vitkål, rårörda lingon, lite smör och numera även bacon.
Vitkål och lingon gifter sig jättefint! Jag gillar också att få nåt med lite mer tuggmotstånd till blodpuddingen. Äter gärna knäckebröd till blodpudding.Vitkål kommer jag ihåg att vi fick på sidan av på skolan, det var nog inte fel med lite krispigt att tugga på.
Sedan godkänner jag ICKE bacon, ska det vara någonting salt utöver smör ska det vara stekt fläsk. Den där baconsmaken tar ju över allt annat!
Förvånad att så många verkar äta blodpudding?! Nu är jag ju vegan men hör verkligen aldrig någon i min omgivning äta det. Trodde det var nåt man gav barn på typ 90-talet och tidigare men att det sen i princip försvann.
Lingonsylt var självklart till i alla fall!
Beroende på om det med potatis eller på macka. Med potatis lingonsylt, på macka lite socker eller sirap om det finns russin i puddingen, utan russin salt, peppar och ett stekt ägg
Jodå, men blodpudding med russin finns väl bara i Norge tror jag, blodpudding utan russin är samma som här. På mackan skär man den lite tunnare typ 3-5mm tjock i stället för cm tjocka skivor och steker i pannan som vanligt.
Jag äter inte blodpudding längre men som liten åt vi det hemma tillsammans med smör och socker
Vitkål kommer jag ihåg att vi fick på sidan av på skolan, det var nog inte fel med lite krispigt att tugga på.
Sedan godkänner jag ICKE bacon, ska det vara någonting salt utöver smör ska det vara stekt fläsk. Den där baconsmaken tar ju över allt annat!
Mina barn ville ha ketschup till.Haha jag åt blodpudding med stuvade makaroner och ketchup
Ser att vissa är förvånade.. tänkte någon annan på buke provat iaf. men jag verkar vara först med det i tråden hittils? Alltså jag hade tomt för lingonsylt i kylskåpet en dag, men efter jag provat med blåbärssylt istället som jag hade hemma så är det inte i närheten av lika gott med lingonsylt till blodpuddingen längre. Jag utmanar alla på buke att prova med blåbärssylt nästa gång istället för att se om någon tycker som jagBlåbärssylt!
Kan prova nästa gång jag lyckas ha blåbärssylt och blodpudding hemma samtidigt .Ser att vissa är förvånade.. tänkte någon annan på buke provat iaf. men jag verkar vara först med det i tråden hittils? Alltså jag hade tomt för lingonsylt i kylskåpet en dag, men efter jag provat med blåbärssylt istället som jag hade hemma så är det inte i närheten av lika gott med lingonsylt till blodpuddingen längre. Jag utmanar alla på buke att prova med blåbärssylt nästa gång istället för att se om någon tycker som jag