Vilken sylt till blodpudding?

Vilken sylt vill du ha till blodpudding?

  • Lingonsylt

    Röster: 132 92,3%
  • Hallonsylt

    Röster: 2 1,4%
  • Jordgubbssylt

    Röster: 4 2,8%
  • Äppelmos

    Röster: 2 1,4%
  • Annan sylt skriv vilken i inlägg nedan.

    Röster: 3 2,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    143

Cattis_E

Trådstartare
Ni som äter blodpudding, vilken sylt vill ni ha till?
Jag är uppväxt med lingonsylt till blodpudding och tycker det är det man ska ha.
Men maken, han vill ha hallonsylt till....
Nog för jag gillar hallonsylt, men det känns fel till blodpudding, eller vad säger ni?
 
Ni som äter blodpudding, vilken sylt vill ni ha till?
Jag är uppväxt med lingonsylt till blodpudding och tycker det är det man ska ha.
Men maken, han vill ha hallonsylt till....
Nog för jag gillar hallonsylt, men det känns fel till blodpudding, eller vad säger ni?
Nu äter jag sällan blodpudding/blodkorv, men den ENDA sylt som är tänkbar för mig är lingonsylt.
 
Nu äter jag sällan blodpudding/blodkorv, men den ENDA sylt som är tänkbar för mig är lingonsylt.
Jag håller nästan med, med reservationen att hallonsylt liksom är en så god sylt i sig att den i nödfall kan ersätta lingonsylt i detta fall om ingen sådan finns att uppbringa 😁.
 
Den Lilla Systern har alltid ätit med jordgubbssylt. Köpesylt. Det är inget vi talat om de senaste 30 åren, because of reasons. Kan dock konfirmera att det idag övergått till lingon, så som det tydligen anstår en vuxen individ. Så nu kan vi inom familjen tala utvunget om blodmat igen.
 
Ni som äter blodpudding, vilken sylt vill ni ha till?
Jag är uppväxt med lingonsylt till blodpudding och tycker det är det man ska ha.
Men maken, han vill ha hallonsylt till....
Nog för jag gillar hallonsylt, men det känns fel till blodpudding, eller vad säger ni?
Hallonsylt känns väldigt fel :)

Har lingonsylt, fast egentligen rårörda lingon och det ska inte vara en geleaktig klump som typ marmelad (tycker det är vanligt) eller ens en syltsmet utan en hög av skrynkliga små lingon i en pöl mer.

Brukar vicka på burkarna för att se om innehållet rör sig innan jag köper :)
(Det är verkligen döfött att gå på etiketten, det som det står sylt på kan lika gärna bete sig som rårört som det som det står rårört på kan bete sig som gele eller marmelad)

(min man har indroducerat bacon också i ekvationen, det är för gott för att ens protestera mot)
 
Jag käkar blodpudding varje vecka nu som gravid och jag har... hör och höpna både rårörda lingon och hallonsylt tillsammans till min blodpudding och dryck till denna utsökta måltid: apelsinjuice! 😁😅
Gillar blandningen av det söta från hallonsylten och det sura från rårörda lingonen!
 

Liknande trådar

Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 388
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 564
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 013
Senast: Lingon
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 915
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp