Vilken sång/sånger till minne av.

KesoNeso

Trådstartare
Jag ska göra en liten ihopsättning av bilder/filmer som minne av gammelhunden som snart ska somna in.
Det finns några sånger som jag sett/hört andra använda och jag tänker på någon specifik som jag tidigare känt att jag tycker så mycket om.
MEN. Jag kan för mitt liv inte komma på vilken och inte minns jag hur den går alls heller.
Så frågan är om ni kan komma med förslag på ”minneslåtar” som är ganska vanliga att använda.
Jag vet att det finns en sång där sångaren sjunger om sin pappa, det är en av de fina jag tänker på men inte den jag glömt.
Det är relativt nya sånger.

Keep me in your heart - Warren Zevon

Förmodligen för gammal (2003) men det var den första jag kom att tänka på.

Jag ska göra en liten ihopsättning av bilder/filmer som minne av gammelhunden som snart ska somna in.
Det finns några sånger som jag sett/hört andra använda och jag tänker på någon specifik som jag tidigare känt att jag tycker så mycket om.
MEN. Jag kan för mitt liv inte komma på vilken och inte minns jag hur den går alls heller.
Så frågan är om ni kan komma med förslag på ”minneslåtar” som är ganska vanliga att använda.
Jag vet att det finns en sång där sångaren sjunger om sin pappa, det är en av de fina jag tänker på men inte den jag glömt.

Med sång...

“Somewhere Over the Rainbow” – Israel Kamakawiwo’ole
“You’ll Be in My Heart” – Phil Collins
“The Dance” – Garth Brooks
“I Will Always Love You” – Whitney Houston / Dolly Parton
“Angel” – Sarah McLachlan
“See You Again” – Wiz Khalifa feat. Charlie Puth

Instrumental...

“Lullaby” – Johannes Brahms
“My Heart Will Go On” – James Horner (från Titanic)
“Forrest Gump Theme” – Alan Silvestri

Med sång...

“Somewhere Over the Rainbow” – Israel Kamakawiwo’ole
“You’ll Be in My Heart” – Phil Collins
“The Dance” – Garth Brooks
“I Will Always Love You” – Whitney Houston / Dolly Parton
“Angel” – Sarah McLachlan
“See You Again” – Wiz Khalifa feat. Charlie Puth

Instrumental...

“Lullaby” – Johannes Brahms
“My Heart Will Go On” – James Horner (från Titanic)
“Forrest Gump Theme” – Alan Silvestri

Fina sånger allihop, dock äldre än den jag tänker på.
Men ska ha dem o åtanke om jag inte hittar rätt.

My fathers eyes - Eric Clapton
Monsters - James Blunt

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 265
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 104
Senast: MML
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
34
· Visningar
6 356
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar