Vilken ryttare beundrar du mest?

b_ridutbildning

Trådstartare
Eftersom jag ligger hemma och är sjuk ett par dagar så har jag all tid i världen att titta på videoklipp och annat.

Så dags att starta en ny tråd: som titeln säger. Vilken ryttare beundrar du mest och varför?

Jag börjar med att säga Ingrid Klimke, eftersom hon rider både internationell GP och fälttävlan. Dessutom verkan hon ha en mycket sund hästhållning och en grym känsla!

Sv: Vilken ryttare beundrar du mest?

Stacey Westfall, reiningryttare som har ett helt otroligt samarbete med sina hästar :)

Jag beundrar framförallt ryttare från "mitt verkliga liv", alltså sådana jag sett rida i verkligheten och kanske t.om. känner/känner till.
Men om jag nu måste välja mer "erkända ryttare" så är det dels en tjej som medverkade vid årets ponny-SM i dressyr, som tävlat på nationell nivå i dressyr ganska länge och som jag gått i samma klass som, samt Kyra Kyrklund :)

Ulla Håkansson.

Hon är min stora idol, både för hennes sätt och rida och hennes hästhållning.

Japp, Uta är fantastisk. Vilken sits, vilket oberoende hand! Fast Ingrid Klimke är lika bra nästan och dessutom mer allsidig, därför slår hon högre tycker jag. :-)

På svensk mark är Minna Telde den stora idolen som är så pass liten och nätt och ändå kan plocka fram så mkt fantastiskt ur och med hästarna.

Utländskt är Edward Gal - han skapar magi... Vad mer behöver man säga?

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 911
Senast: Lycan
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 324
Senast: dobbis
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar