Snurrfian
Moderator
Jag skulle som flera andra säga spaniel, ja de är i grunden en jakthund men tyvärr börjar de anlagen tunnas ut rejält. Våran förra hund var en Eng springer spaniel som vi jagade med, men trots det hade vi honom lös i vardagen, även på skogspromenader. Jag tränade en del agility och när jag var gravid och första året med andra barnet så tävlade barnens kusin honom i agility med väldigt bra resultat. Han älskade att jobba, samtidigt som han nöjde sig med perioder av låg aktivtet utan att klättra på väggarna.Är inte det jakt hundar? De är vackra och jag har träffat trevliga sånna. Min första hundkärlek som barn var en irländsk röd setter ^^ Men behöver de inte jaga för att må bra?
Vi (främst jag) vill väldigt gärna ha hund men det ska vara en hund som blir lycklig med oss, inte bara står ut med livet.
De welsh springer spaniel jag har träffat har varit väldigt trevliga de också, men då har jag träffat dem runt agilityn vilket kanske kan ha med saken att göra.
Svägerskan (med barnen som tävlade våran) hade en kullsyster till våran och sedan en till Ess. De har också varit trevliga och glada hundar som tycker om att hänga med familjen och barnen.