Vilken hund vill du INTE ha?

nyponros

Trådstartare
Istället för en tråd om vilken ras man kan tänka sig, vill jag att ni tänker tvärtom:)

Vilken ras skulle du aldrig vilja ha?

Ta EN som är pga det estetiska, och EN pga psyke/behov/anlag...ja, ni förstår;)

Rent utseendemässigt skulle jag aldrig vilja ha en Amerikansk cockerspaniel, jag tycker de har sån löljig uppsyn, lite lillgammal och barsk liksom =)= jag tänker på sura tanter:smirk:

Den andra blir BorderCollie. har inget emot dem men inser att jag aldrig kommer att ha tid och möjlighet att tillfredställa deras behov.

Sv: Vilken hund vill du INTE ha?

Bara en??

Skulle väl kunna vara engelsk bulldog då, gillar inte plattnosiga hundar.
Och skulle inte vilja ha alaskan malamute pga deras behov (annars är de väldigt vackra)...

jag skulle aldrig velat ha en irlänsk varghund, varför vet jag inte tycker bara inte om dom

Bull terrier, Bulldog, Grand Danios, Afghanhund, av olika själv. Främst estetiska, men de två senare även av behovsmässiga skäl.

Jag skulle inte vilja ha någon plattnosad hund. För mig är det en sorts av djurplågeri att avla på sådana.

Sen skulle jag vilja ha en afghan, fast får ju bli att jag säger *inte vill ha* För skulle aldrig fungera på det sättet jag vill ha hund. Då skulle den stackarn få bada och borstas dagarna i ända.
Men jag tycker de är otroligt eleganta. Så där skulle jag enbart gå på utseendet om jag skulle ha en :D

jag skulle ALDRIG kunna ha en Basset Hound!! dom är inte vackra dom

Sen så håller jag nog med trådskaparen =) skulle absolut inte kunnatillfredställa dess behov :O

Whippet - hu jag skulle inte våga röra mig - ryser när jag ser deras små skelett genom pälsen - päls fördendelen...

Sen border collie - jag blir trött bara av att se deras ögon när dom ser något som går att valla. Nä det är jag för lat för.

Jag skulle aldrig skaffa en terrier :crazy:

Inte heller några hårraser, Afghan, Beerder osv.

Engelsk bulldog är jag lite kluven till. jag tycker den är jättecharmig och att nosen och utrycket är väldigt sött egentlgien, men känns inte rätt när man vet att aveln inte är hälsosam...

fast en ras jag är nyfiken på är den du har, Lagotto=) Hur stor blir den?

Då vill du heller inte ha en italiensk vinthund :D De ser ju så små och ynkliga ut.

Bullterrier och grandis tycker jag är jättefina! Men jag håller definitivt med om afghanen.. Ser nästan inte ut som en hund ens:p
och har så fjantiga rörelser tycker jag. (hu vad jag trycker ner nu:eek: :angel: )

jag gillar inte afghan, som jag skrev ovan. vart är svansen liksom?:p

Undrar föresten hur den ser ut kortklippt...hehe

en mastiff eller något annat stort och dregligt. usch! sedan finns det raser som jag inte vill ha för att de är för sjuka, som eng bulldogg och shar pei. spetsraserna tillhör inte heller mina favoriter, speciellt inte GJD, de ser så elaka ut.

joo basset hound är ju urcharmiga:love:

Det känns som att de helst bara sover hela dagarna och dregglar med nerkladdade öron:rofl:

Men det känns som att de inte orkar vara igång så mkt? Nu har jag inte så mkt kunskap om dem, så jag vet inte. Sen tycker jag det ser ut som att den tunga långa kroppen på de små benen verkar vara gjort för ledproblem?

Men söta, det är de;)

Hade aldrig velat ha en bulldog, pekinés (eller hur det stavas), pudel och de flesta tanthundar eller hundar som dreglar överdrivet mkt, med lång och svår päls som kräver mer tid än hunden typ, nakenhundar eller hundar som blivit för hårt avlade så de får fysiska men.

Andra valet är Border Collie, visst hade jag velat ha en. De är underbart kloka och intelligenta MEN jag vet att jag aldrig haft den tid och ork att tillfredställa deras behov och psyke, och fått den kloka intelligenta hunden.

Senast ändrad av en moderator:

nej, de ser ju ganska sköra ut, så att säga:smirk:

verkar vara fler som håller med mig om BC?

Kaanske, om jag ngn gång tappar intresse för allt annat i livet förutom min hund, och vill leva endast för att tillgodose dessbehov. :smirk:

Vem har bordercollie och hur mkt tid lägger ni ner, hur tränar ni?

Okej, pga envishet?

jag skulle kunna tänka mig en softis:) (råkade skriva sot-fis först:p )

ja vilken är det? Pumi/puli?

Finns det ngn ras som har samma behov som bordercollien?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 948
Senast: Tonto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 042
Senast: valpköpare
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18