vilken hund passar oss?

Smurfoff

Trådstartare
vi är en familj på en mamma och tre tonåringar (17, 15 och 19 år) vi har 2 mellanstora blandras hundar (två tikar) jag som e 17 år vill träna agility samt lydnad och även hålla på med utställning.

så jag söker en hund som ej är reserverad mot främlingar (lite går ju bra men inte liksom skälla ut dom och morra), den ska vara bra till agility samt lydlad.. och det ska vara en LITEN hund.

funderade innan på dvärgpinscher men den verkar för vass.. vi har mycket hunderfarenhet (haft hund hela livet)

vilken ras tycker ni passar oss?

Sv: vilken hund passar oss?

Vet inte hur mycket tid (och ev pengar) du vill lägga på pälsvård men om du kan tänka dig kammning ca 1 timme i veckan och lämna in eller trimma själva ca var tredje månad kan jag rekomendera en dv.schnauzer!

Sv: vilken hund passar oss?

vi är en familj på en mamma och tre tonåringar (17, 15 och 19 år) vi har 2 mellanstora blandras hundar (två tikar) jag som e 17 år vill träna agility samt lydnad och även hålla på med utställning.

så jag söker en hund som ej är reserverad mot främlingar (lite går ju bra men inte liksom skälla ut dom och morra), den ska vara bra till agility samt lydlad.. och det ska vara en LITEN hund.

funderade innan på dvärgpinscher men den verkar för vass.. vi har mycket hunderfarenhet (haft hund hela livet)

vilken ras tycker ni passar oss?

Er familj låter onekligen som om den skulle passa en dvärgschnauzer. Eller att en dv.schnauzer skulle passa er.

Vill man ställa ut en dvärgschnauzer så krävs en hel del jobb med pälsen. Lämnar man hunden till trimmare så kan det bli dyrt, men det går att lära sig att sköta pälsen på egen hand. Precis som Falukorw skriver så handlar det om en hel del jobb varje vecka.

Dvärgschnauzern passar utmärkt till lydnad och agility då den gärna är till lags och generellt sett är mycket följsam sin ägare. Det jag särskilt uppskattar med rasen är att den är lugn (som en stor hund), men har den lilla hundens lojalitet.

Det man skall tänka på med dvärgschnauzern är att båda föräldrarna skall vara ögonlysta utan anmärkning.

Det finns givetvis en hel del raser i den storleken som skulle passa er, men det är den ras jag kan bäst.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 119
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 574
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 632
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 912
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna