Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte_Ung skrev:Ja man kunde ju tro det.
Här Glampi i tölt.
Man ser här tydligt att diagonalen är bruten, ty båda bakhovarna är i fortfarande luften.
Dessutom så ser man att denna häst har ett stort undertramp i tölt.
Inte_Ung skrev:Jag tycker nog att det är för mycket drag i de tyglarna och alldeles för höga händer.
Men hästen är fin.
Boj skrev:Då vill jag ge dig ett tips, titta här .
Mycket att lära och titta på, om du går in på bla gångartssidan.
Boj skrev:Framförallt titta på det diagonala bakbenet.
Glampi har inte ens höger bakben i marken än!
Boj skrev:Vilket anger att han iofs har en travtaktig tölt och inget mer, så vari ligger skillnaderna mellan dessa två foton?
Den går ut på att visa hur svårt det är att se skillnaderna mellan gångarterna.Juvelflickan skrev:Ni får ursäkta mig men, jag har nu läst igenom hela tråden och jag förstår inte vad diskussionen går ut på riktigt..
Juvelflickan skrev:Dessutom är den första bilden på Glampi som jag lade ut tagen snett framifrån och det är endast ETT litet ögonblick.
Likaså med bilden som Freyr lade ut, det är också bara ett ögonblick och att säga att denna otroligt ståtliga, eleganta och naturbegåvning till häst ser hemsk ut med sitt enorma steg är bara ovetskap!!!
[/b]
Inte_Ung skrev:Du har fortfarande inte visat en enda töltbild som överenstämmer med första bilden på Glampi.
Det diagonala benparet som är i marken är för långt ifrån varandra för att det skall kunna vara tölt.
I den fasen i tölt så är fortfarande det främre bakbenet i luften.