Vilken hingst är detta?

Sv: Vilken hingst är detta?

Men de hästarna galopperar ju :crazy:
Hänger inte med riktigt...?
Bilden på Glampi är trav.

Ursäkta om jag missförstår dig...

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

jämför med vad? bilden på Glampi är i trav och hästarna på bilderna galopperar. Det suddiga bakbenet på Glampi-bilden är vänster bak och frambenet i luften är höger fram.

/Malin

Jag tycker att det ser helt groteskt ut :crazy: hur ser hans skritt ut? Jag fattar inte att det finns dom som tycker att det är läckert?

Som tur är så är smaken delad...

Anneli

Och exakt vad på bilderna är det som gör att du ser skillnaden?
Förresten så skrev du högre upp i tråden att det var tölt.
Vad fick dig till att ändra dig?

Nu så menar jag den översta bilden, inte travbilden som du lade in.

Senast ändrad:

Jag rotade framhans resultat på internet och jag kom tyvärr ihåg galet om travpoängen. Här är hans poäng i B-flokk LM2000:
Skritt:8.0, 8.2, 8.3, 8.0, 8.3
Trav: 8.7, 9.0, 8.8, 8.7, 9.0
Tölt: 8.6, 8.6, 8.6, 8.6, 8.6
Ökad tölt: 8.7, 8.7, 9.0, 8.7, 8.8
Galopp: 8.5, 8.5, 8.3, 8.5, 8.5
Vilja: 8.6, 8.7, 8.7, 8.7, 9.0
Form under Ryttare: 8.8, 8.7, 9.2, 8.7, 8.9
Totalt: 8.67
Sjätte plats
Vann gjorde Markús frá Langhóltsparti med Diddi i sadeln på poängen 8.82

/Malin

Med risk för att bli "strypt, utfrusen och lynchad", jag tycker inte att travbilden ser klok ut.

Det ser nästan ut som att framdelen går i spansk skritt medan bakbenen behöver en skateboard att åka på. Bakbenen "sitter ju ihop" istället för att röra sig diagonalt. Framdelen är som en bulldozer medan rumpen är som en hälsena.

Positivt är att hästen åtminstone inte är nedragen fram i traven.

Hjääääääääälp......

OlleAtlas

jag menade att bilden jag lade in var i trav. Jag håller fast vid att jag tror att bilden i första inlägget i tråden är tagen precis i det diagonala ögonblicket i tölt.

/Malin

Håller med dig lite. Tyckte nästan att det såg äckligt ut på bilderna. Jäklar alltså... Kan en normal häst ens lufta så på benen :o

Stod det inte under bilden eller något va det var för gångart då? Så vi kan få reda på det. Just nu så känns det som att alla bara gissar :D

Japp!
Som jag skrivit tidigare.
Man ser även att han inte alls trampar under sig alls så mycket som han skulle gjort i tölten.

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Inte_Ung skrev:
Är den?
Varför ser det ut som galopp då?

Tack för travbilden.
Men är det där verkligen riktigt sunt?
Skall inte hela hästen vara med i gången?

Och hur mycket gummiband har man använt?

Nu såg jag det här inlägget! Då förstår jag vad du pratade om.
Jag tycker hästens resning och ryttaresn sits avslöjar att det tölt. Jag håller med om att ryttaren verkar sitta lite lätt, men jag lättar i alla fall av lite ibland i tölten och det jag sett av Glampi så har han inte sådär rest hals och nacke och går inte i den formen i trav.

Om det är sunt? Det vette fasen...jag har också tänkt en helt del på det. Undrar hur länge han håller? Han är visad som fyraåring första gången och var mycket omdebatterad då just p.g.a. sina enorma lyft.
Vad jag hört av "insiderkretsar" har inte gummiband använts (men jag kan ju inte stå för annat än vad jag hört), men däremot lär han bockat en hel del som unghäst.

Jag tycker han har med hela kroppen i rörelsen, speciellt i skritten och tölten. Ögonblicksbilder är alltid svåra att bedömma, men visst glodde man extra när han travade och jag tänkte "jäklar vilken balans hästen har som inte blir mer fyrkaktig eller faller över i tölt" Man såg däremot att det tog på honom att trava. I skritten efter flåsade han enormt och ryttaren gav honom lång tygel och lättade till trepunktssits.

/Malin

Okej, vi har litet olika bud på den bilden nu.

För enkelhetens skull, så ägger jag in den även här, så att vi talar om samma bild.

Glampi0.jpg

Jag har svårt att tro att det skulle vara tölt.
Flera bud!

Visst är smaken delad och åsikterna om Glampi är många. Jag tycker det ser abnormalare ut på bilder än det gjorde i verkligheten. Han var grymt flott, men såg inte grotesk eller ens "onormal" ut i rörelse. Jag är i alla fall glad över att ha sett honom och kommer alltid komma ihåg det!

/Malin

Välkommen in i matchen.
Utan det inlägget från mig, så måste det hela blivit litet absurt.

Vilken gångart tror du själv att det är då, om jag får fråga? Jag svara i mitt nästa inlägg om vilken gångart jag vet att det är.

Inte_Ung skrev:
Okej, vi har litet olika bud på den bilden nu.

För enkelhetens skull, så ägger jag in den även här, så att vi talar om samma bild.

Glampi0.jpg

Jag har svårt att tro att det skulle vara tölt.
Flera bud!

Jag såg Glampi live 1998 på Landsmót och det är en kanonhingst! Bilden är i trav och inte tölt. Den är dock tagen lite snett vilket kan förvilla vilket bakben som är i luften. Glampi är extremt mjuk och elastisk i sig själv. Den rörligheten och mjukheten med enorma lyft utan ansträngning har jag inte sett hos någon annan! Dessutom är hans steg mycket vägvinnande och långt och han lär ha ett härligt lynne. Jag skulle också mycket gärna vilja betäcka med Glampi.

Jag var inte bakfull (dricker nästan aldrig något och definitivt inte när jag vill ta in så mycket intryck som möjligt, vilket jag ville ville på Island) och jag kan garantera att han rörde sig rent och i harmoni med rejält undertramp för att inte säga extremt undertramp. Glampi är dock omtalad och svartmålad av en del avundsjuka personer vars högt bedömda hingstar inte har dessa naturligt elastiska rörelser. Glampi har rört sig så här sedan födseln och med den lätthet han rörde sig tror jag inte ett dugg på att de tränat honom på ett olämpligt sätt. Någon gång vill jag ha bra en avkomma efter honom, tack!

Anette

Jag är nog ett pucko för jag har inte hängt med på vem han är. ;). Fast nu förstår jag att han är en superhingst.

Fast på travbilden från sidan, som finns i tråden tycker jag fortfarande att det ser mysko ut. Bakbenen ser så oerhört märkliga ut, fast det är såklart en ögonblicksbild.

OA

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 642
Senast: Wille
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Joel
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 443
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3