Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brun och fux, eventuellt svart. Fux om hingsten har ett fuxanlag, svart om varken stot eller hingsten har två bruna anlag. Det gäller även med alla de hingstar du räknade upp.Är lite intresserad av att veta vad Polenta kan få för ev. färgkombinationer med diverse hingstar.
Kan även säga att Polenta haft ett föl e. Tor 497, resultatet blev en fuxfärgad Zaldi. Hm, Tor bör ju vara mörkbrun om jag inte har helt fel?
Alla koderna med översättning finns ju på sukuposti...rn: brun
trn: ?brun (mörk/ljus?)
vrn: ?brun (mörk/ljus?)
km: ?
vkk: isabell?
hkko: ?
rnvkk: ?
m: ?
rt: ?
Omöjligt att veta, beror på vilka anlag som gömmer sig bakom föräldrarna.Hur menar du? Är det störst chans att fölet blir svart eller brunt?
Brun och fux, eventuellt svart. Fux om hingsten har ett fuxanlag, svart om varken stot eller hingsten har två bruna anlag. Det gäller även med alla de hingstar du räknade upp.
Tor är svart enligt hingstlistan, men har uppenbarligen ett fuxanlag.
Alla koderna med översättning finns ju på sukuposti...
rn ruunikko brun
trn tummanruunikko mörkbrun
vrn vaaleanruunikko ljusbrun
km kimo skimmel eller kiiltomusta glansrapp (svart)
vkk voikko isabell
hkko hallakko black
rnvkk ruunivoikko gulbrun
m musta svart
rt rautias fux
Okej tack så mkt! Spännande det här men jag förstår inte ett skvatt av färggenetik ..
Tänkte kolla om det fanns ngt där på sukuposti men jag gjorde de aldrig
Hur ser möjligheterna ut för en homozygot svart hingst och ett isabellfärgat sto med isabell + fux bakom sig?