Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Är det någon som vet om Robin Z rent genetiskt kan lämna skimlar?
Avkomma efter Robin Z kan bli skimmel om mamman är skimmel.*kl*
Är det någon som vet om Robin Z rent genetiskt kan lämna skimlar?
Hästen måste vara skimmel själv för att kunna ge det anlaget vidare.
Aha. Så den reglen som finns bland fuxar gäller alltså inte skimmlar?
För här kan det ploppa ut en fux bland evigt bruna föräldrar.
Utom i typ åttonde led där en viss Tibur infinner sig.
Alltid lär man sig nåt nytt här
AM
Nej, fux är ett anlag som kan ligga dolt. Recessivt. Skimmel är ett anlag som syns om det finns. Dominant.
Fuxar ja, min kompis hade en fux, Hugo A.E. Fast där kom anlaget inte från Tibur vad jag minns? Där var det Blaze Hanover (Hugos mormors far) och Dartster F's mamma (Hugos farmor) som var skyldiga.
Även Pershing bar fuxanlag.
Fux kommer från både mor och far, alltså får två bruna/svarta hästar en fux bär båda på ett fuxanlag var
Jag vet
KL
Fuxsto + Skimmelhingst= ?
Bakom stoet finns det fux, brunt och skimmel vad jag vet.
Bakom hingsten finns det brunt, svart och skimmel vad jag vet
KL
Nu måste jag få länka till den här bilden på stoet Amanda som är ett SWB sto och som ni ser är brunskimmel - det är ju rätt ovanligt och vi hr ju diskuterat det litet till och från om det verkligen finns inom SWB. Jag visst om just detta sto då jag sett en avkomma till henne med samma färg.
Men den stora frågan är - VAR kommer hennes anlag ifrån ? Det är def. inte på pappans sida utan på mödernet, men vem är den "skyldiga ?"
Dessutom är det ju en underbar artikel med avseende på de två fölen
Men alla färger kan teoretiskt finnas eftersom stamboken är öppen. I min stad fanns det ett brunskimmelsto hbl, dock var det connemara längre bak.det är ju rätt ovanligt och vi hr ju diskuterat det litet till och från om det verkligen finns inom SWB. ]Dessutom är det ju en underbar artikel med avseende på de två fölen[/URL]
KL
Nu måste jag få länka till den här bilden på stoet Amanda som är ett SWB sto och som ni ser är brunskimmel - det är ju rätt ovanligt och vi hr ju diskuterat det litet till och från om det verkligen finns inom SWB. Jag visst om just detta sto då jag sett en avkomma till henne med samma färg.
Men den stora frågan är - VAR kommer hennes anlag ifrån ? Det är def. inte på pappans sida utan på mödernet, men vem är den "skyldiga ?"
Dessutom är det ju en underbar artikel med avseende på de två fölen