Vilka svenska blods linjer är eftersökta av uppfödare/köpare?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Stall Olitten
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vilka svenska blods linjer är eftersökta av uppfödare/köpare?

Corax.

Jag är helt värdelös på att lägga in bilder och sånt, men när det gäller Cortez-Ceylon stoet är hon helt enkelt en Cortez kopia. Ca 170 hög, trevlig typ, bra hals, lite lång rygg. Det enda som tyder på Ceylon är hennes ganska stora huvud.

Har en tidigare avkomma efter Cagancho som är två år idag. Jättefin den också 9 på typ som föl!

Tar bara föl på henne vartannat år så det har bara hunnit bli dessa två ännu.

Berätta mer!

Nej, hon hade bytt ägare sen dess. Var icke ridbar mer än i skritt nu pga problem med benen. Finns inte nu längre i livet, avlivades nån månad efter att lillan avvandes.

Nån skada på halsen hade jag ingen aning om, berätta gärna mer.

Visste inte heller att hon hade tävlat nåt, berätta gärna mer där också, om du inte vill skriva här så mejla ronjane_kronogard@hotmail.com

Jo, risken finns

Verkar som han också ger stort eftersom de flesta avkommor jag sett verkar bli upp mot 1,70 elle runt där!

Men 3-årsreslutaten från förra året var godis för mig som redan hade en avkomma =)

shady skrev:
Själv slår jag extra för Gaspari blodet. Tyvärr går det ju inte hitta så himla tidigt i leden nu mera.
Jodå, min lilla raring är efter Dragon-Gulliver-Gaspari, det är väl hyfsat tidigt? ;)

(Var visst en rätt gammal tråd detta, sökte på Gaspari)

Senast ändrad av en moderator:

kan någon säga någonting om min hästs stam då?

e aram
ue modesto.

alla skriver tre namn, vilka?

- dubbelpost-

Har ett dubbeldiplom sto e. Kaliber- Diamant, är det ngn som vet ngt om denna Diamant 463. Såg två avkommor på 90-talet, den ena vacker som en tavla men inga rörelser och den andra rätt "ful" men rörde sig super.

Menar du holländaren Aram? Han och Modesto var båda importer (så frågan var lagd på fel ställe ;) ). Aram e Nimmerdoor och Modesto e Marlon xx, båda mycket framgångsrika hoppförvärvare.

Diamant föddes 1967 och dog 1981. Han var e Vagabond u Lena 7138 e Lansiär - Polarstern, och helbror med hingsten Filipin 478, född 1969 och exporterad till Danmark 1974. Titta här http://www.allbreedpedigree.com/diamant5 för full stam och bild.

Diamant betäckte 587 ston. Det resulterade i hingsten Porfyr 657, u Terecina III e Unikum även mamma till Jana Wannus storhoppare Tredje Mannen e Ceylon, och 94 stamboksförda ston t o m 1996. I USA hade han även sonen Viking 9011, ue Niarchos - Toreador.
Han hade 6 avkommor i msv dressyr och 1 i svår hoppning.
Diamants mått var 171 - 192 - 22.5 cm. Hans exteriöra utlåtande var; stor, harmonisk hingst av mycket god ridhästmodell. Lång, väl ansatt hals och mycket välutvecklat kors. Stora ledgångar. Korta skenor. Inåttåad höger fram. Mycket god skritt och trav. Han var fux med bläs och 4 vita fötter.

Tack! Har funderat en del på varför avkommorna blir så stora, över 170 cm, då stoet självt är 166 cm och Kaliber inte brukar lämna så stort.

Fast jag kände en häst e Kaliber ue Ulex (158 cm) som var 175 cm ;)

jag har en Cortez och Non Stop R

**raderat**

lånar sista knappen.
mina ston är e Lombard-sombrero
e Madrigal-Lombard, e Lambourghini-Lombard. e Labrador-Urbino, och e Lambert-Sweet Marhu xx, den sista med samma mamma som Bellini. :)

nej, den svenska.

Den svenske hette Arram! Han tävlade inte själv, men har åtminstone en avkomma i svår hoppning. Hans mamma tävlade upp till msv hoppning på 60-talet, har rätt många bilder på henne i gamla Hästen-tidningar. Arrams pappa Nepal lämnade många svårklasshästar i alla tre diciplinerna.

Mitt sto har Amiral-Krevad-Toreador. Folk brukar skaka på hvudet åt den kombinationen. Tycker själv att det är gamla fina hästar jag ;) .
Funderar själv på vad jag ska betäcka henne med...

mitt sto är efter Jasper - Urbino - Sombrero, dessutom till salu, det är synd att inte fler är inne på din linje, för hittills är det ingen som velat ha henne... :(

Liknande trådar

Avel Är det gångbart att avla svenskt numera? Är en svenskstammad avkomma säljbar idag? Står i startgroparna att låna sto och ev. betäcka och...
2
Svar
30
· Visningar
3 209
Senast: rebus
·
Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 575
Senast: axel
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 653
Senast: Myelin
·
W
Avel Mitt sto e.Quite Easy behöver en hopphingst som ger storlek och bra temperament i första hand, jag tror jag blir galen snart efter allt...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 141
Senast: Witzippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka