Menar du moraliskt, ekonomiskt, miljömässigt, eller näringsmässigt ok? Jag tycker det är ok. För miljön och ekonomin kan du ju passa på att handla annat som behövs ocksåSjukt sugen på nötter. Är det ok att åka till affären och köpa några?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du moraliskt, ekonomiskt, miljömässigt, eller näringsmässigt ok? Jag tycker det är ok. För miljön och ekonomin kan du ju passa på att handla annat som behövs ocksåSjukt sugen på nötter. Är det ok att åka till affären och köpa några?
Tänkte mest på näringen, främst kalorierna. Men resten spelar ju också in förstås. Jag var i affären i förmiddags men tänkte att jag skulle stå över snacks idag.Menar du moraliskt, ekonomiskt, miljömässigt, eller näringsmässigt ok? Jag tycker det är ok. För miljön och ekonomin kan du ju passa på att handla annat som behövs också
Tänkte mest på näringen, främst kalorierna. Men resten spelar ju också in förstås. Jag var i affären i förmiddags men tänkte att jag skulle stå över snacks idag.
Nu är jag så galet sugen!
Ja, jag lever på typ luft och kaffe. Valde att skippa kvällsmat till förmån för 100 g blandade nötter. Det blir lite överskott, men jag tänker att jag nog överlever det ändåVisst går du på lågkaloridiet? I så fall är ju nötter väldigt energitätt. Å andra sidan så är det ju inget konstigare än så, och inte något "dåligt" livsmedel i sig. Innehåller betydligt mer protein och näring än godis t ex. Så det är varken "ok" eller "inte ok" i sig självt tänker jag, utan i relation till hur ditt övriga intag ser ut.
Ja, jag lever på typ luft och kaffe. Valde att skippa kvällsmat till förmån för 100 g blandade nötter. Det blir lite överskott, men jag tänker att jag nog överlever det ändå
Jag är van vid att inte äta vid det här laget. Äter en gång vid fyra halv fem på vardagar. Helger brukar jag "fuska" och unna mig en lunchDå är det ju ok kalorimässigt. (Skulle inte göra så ofta själv, men det är för att jag inte skulle kunna hålla mig mätt utan kvällsmaten.)
Jag är van vid att inte äta vid det här laget. Äter en gång vid fyra halv fem på vardagar. Helger brukar jag "fuska" och unna mig en lunch
Jag försöker inte tävla eller bevisa nånting. Om något så kände jag mig tvungen att försvara mitt val att äta nånting onyttigt. Jag frågade aldrig om det var ok kalorimässigt heller för den delen. Jag är mycket väl medveten om att det är kaloritätt med nötter.Det är inte en tävling om hur lite man äter, och du har inget att bevisa för mig hur lite du äter. Jag bara svarade på din fråga om nötter är ok kalorimässigt, och jag svarade att jag inte ser det som bra eller dåligt i sig självt. Allt är ok att äta enligt mig, men man behöver pussla ihop sitt totala intag. Man får göra en plan som funkar för en själv. För mig vore det dödsdömt att planera för 1 måltid/dag och jag skulle absolut få ett sug efter annat då och jag skulle inte se det som fusk (vare sig nötter eller lunch) utan en konsekvens. Men att det inte fungerar för mig betyder ju inte att det är dåligt för dig.
Du nedmonterar din kropp på det viset men det vet du nog.Jag är van vid att inte äta vid det här laget. Äter en gång vid fyra halv fem på vardagar. Helger brukar jag "fuska" och unna mig en lunch
Så hur gör du för att gå ner i vikt då?Nedmonterar? Ja det är lite det som är planen. Jag har minst 20 kg för mycket att släpa runt på och "vanliga" metoder har inte fungerat.
Äter ännu mindreSå hur gör du för att gå ner i vikt då?
Jag försöker inte tävla eller bevisa nånting. Om något så kände jag mig tvungen att försvara mitt val att äta nånting onyttigt. Jag frågade aldrig om det var ok kalorimässigt heller för den delen. Jag är mycket väl medveten om att det är kaloritätt med nötter.
Tänkte mest på näringen, främst kalorierna. Men resten spelar ju också in förstås. Jag var i affären i förmiddags men tänkte att jag skulle stå över snacks idag.
Nu är jag så galet sugen!
Nedmonterar? Ja det är lite det som är planen. Jag har minst 20 kg för mycket att släpa runt på och "vanliga" metoder har inte fungerat.
Det var inte ett helt seriöst inlägg.Jo, det gjorde du, det var därför jag svarade på inlägget nedan. Men du behöver inte försvara något eller så, jag ville bara lyfta att se till helheten istället för en enskild måltid/mellanmål. Det ÄR då okej att ibland byta det nyttiga mot något mindre onyttigt, utan att man behöver slå på sig själv för det. Det är att helheten går ihop som är det viktiga.
(Sen hoppas jag att det inte är helt sant att du lever på luft och kaffe utan "fuskar" (enligt ditt sätt att benämna det) med extra måltid ofta, för i luft och vatten finns ingen näring alls...
Men jag ska inte skriva mer om dina matvanor, det är din ensak. Ville från början bara kommentera kalorier i nötter.)
Ja. Enligt läkaren är det ok med alla blodprover.Kollat sköldkörteln?
Ja. Enligt läkaren är det ok med alla blodprover.
Ja. Läkaren sa att allt var ok och att det inte fanns mer att kolla.Tsh, t4, t3 och antikroppar ok?
Ja. Läkaren sa att allt var ok och att det inte fanns mer att kolla.
Jag har kollat i min journal.Det betyder dock inte att alla prover faktiskt är tagna. Såvida du inte själv kontrollerat det