Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För lågt är inte heller bra. Du ska ju kunna hålla det under en längre period också.Nu justerade jag i lifesum. 1200 kcal. Får ge det några veckor och se vad som händer
Jag får väl dra ner ännu mer. Jag vet inte vad jag ska dra in på, men jag får väl börja med kaffet. Det är 4 kcal per kopp. Jag dricker inte mjölk.
Jag har vägt kring 100kg och är 165 cm lång och har kämpat länge på egen hand för att gå ner, men har aldrig lyckats. Så efter jul köpte jag ett kost och träningsprogram från ett företag som jag följt länge och som jag tyckte verkade seriösa och med ett upplägg som passar mig.Nu justerade jag i lifesum. 1200 kcal. Får ge det några veckor och se vad som händer
Jag äter redan små portioner, men visst. De går att göra ännu mindre.Det går inte att kolla över portionsstorleken istället? På maten?
Med tanke på att jag går upp massvis om jag ligger på någon som skulle kunna kallas normalt får jag nog finna mig i att ligga lågt och äta minimalt.För lågt är inte heller bra. Du ska ju kunna hålla det under en längre period också.
Vad är det för företag?Jag har vägt kring 100kg och är 165 cm lång och har kämpat länge på egen hand för att gå ner, men har aldrig lyckats. Så efter jul köpte jag ett kost och träningsprogram från ett företag som jag följt länge och som jag tyckte verkade seriösa och med ett upplägg som passar mig.
Jag fick då ett uträknat kostschema där det står hur stor mängd av olika råvaror jag ska äta vid de olika måltiderna.
Jag insåg då att jag ätit alldeles för lite och med fel balans mellan fett kolhydrater och protein. Kostschemat går ut på att du kan äta allt, i lagom mängd och inte alltid, inga förbud alltså och inget dåligt samvete eller räkna kalorier eller points eller så.
Med detta schema har jag gått ner i snitt 0,5 kg per vecka. Mer ju striktare jag följt schemat så klart men jag har valt att äta lite godis på helgen, inland någon pizza, någon godsak på jobbet på eftermiddagen osv. Inte varje dag, men ibland. Och ändå gått ner.
Så mitt tips är att ta hjälp av någon som verkligen är duktig på kost och hälsa för att du ska få rätt balans av näring i kroppen. Äter du för lite tror kroppen att du svälter och sparar då så mycket som möjligt av den näring den får i sig.
Bifogar bild på hur mitt kostschema ser ut i kaloriintag och balans. Men detta är uträknat för mig utifrån mina mål och förutsättningar.
Visa bifogad fil 94098
Eftersom att man inte får göra reklam här så skickar jag DM.Vad är det för företag?
Har du ngn aning om varför?Vägde mig nyss. +10 kg sen februari inte konstigt inga kläder passar längre..
Nej. Visserligen bytte jag jobb i mars, från (lant)brevbärare till kontor (mycket ute i fält). Jag började äta matlåda på jobbet istället för havregrynsgröt.Har du ngn aning om varför?
En tanke bara; du har väl lixom jag problem med ångest om jag inte missförstått? Det gör ju att kortisol utsöndras i större mängder som ju faktiskt gör att man ökar i vikt och har svårare att bli av med kilon trots att man äter rätt. Bara en tanke som sagt var.Nej. Visserligen bytte jag jobb i mars, från (lant)brevbärare till kontor (mycket ute i fält). Jag började äta matlåda på jobbet istället för havregrynsgröt.
Får väl gå tillbaka till gröten och skippa matlådan.
Mjo, jag får ångest ibland. Men inte speciellt ofta eller mycket längre.En tanke bara; du har väl lixom jag problem med ångest om jag inte missförstått? Det gör ju att kortisol utsöndras i större mängder som ju faktiskt gör att man ökar i vikt och har svårare att bli av med kilon trots att man äter rätt. Bara en tanke som sagt var.
Skönt!! Men jo precis...Jadu få bort ångesten helt menä låter ju ändå inte som din stora bov ändåMjo, jag får ångest ibland. Men inte speciellt ofta eller mycket längre.
Men ändå, värt att ha i åtanke. Frågan är vad göra åt det
Har du tex fått hjälp av dietist på vc? Som kan se över det du äter?Mjo, jag får ångest ibland. Men inte speciellt ofta eller mycket längre.
Men ändå, värt att ha i åtanke. Frågan är vad göra åt det
Nej. Det finns ingen dietist i närheten, bara på sjukhuset och dit måste man få remiss.Har du tex fått hjälp av dietist på vc? Som kan se över det du äter?