Vad äter du under en dag? Hur många gånger äter du?Jag puttar upp den här tråden igen.
Hur jag än gör, gör jag tydligen fel. Innan åt jag för mycket, nu äter jag tydligen för lite. Resultatet är det samma. Jag går upp i vikt. Eller ja, nu har det åtminstone stannat av. Jag äter ett lagat mål en gång om dagen, annars är det mest kaffe. Blir jag hungrig under dagen tar jag en kopp kaffe. Kanske skulle byta ut den mot te trots allt..
När du äter för lite sätter ju kroppen in sig på svält och behåller allt den får och därför går du inte ner i vikt riktigt. Skulle du dessutom göra det är det sedan skitsvårt att behålla vikten när du äter mer normalt, för det vill du väl?
Jag har varit där du är, det är inte lätt att omprogrammera sig. Jag gjorde det med hjälp av dietist först som hjälpte mig få in rutinerna med att äta 6 gånger per dag och sedan en viktoperation, där man efter den måste äta typ 6 gånger per dag. Jag mår bättre i kroppen och knoppen när jag äter det som anses vara lagom- och jag går ner i vikt, äter jag för lite mår jag inte bra, och vikten rör inte på sig. Men det är ju jobbigt att förstå och acceptera att man måste äta nog för att kroppen ska släppa det den inte behöver liksom. Svår balansgång och jag krånglar förstås till det fortfarande och behöver talas tillrätta igen.