Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
big-hands-bill-cosby-2851-1237322976-6.jpg
Blir en jäkla massa flingor med dessa nävar, orättvist ;)

@tornblomma: men hallå... hur gick det med glassen?! :cautious:

Jobbar på det vettö! Ska införskaffa nu.
Följande dialog utspelade sig när jag ringde aktuell affär:
Jag: Har ni Lohilo glass?
Butikspersonal: "Ja det har vi"
Jag: "åh fan, fantastiskt. Håller på att dö här. Var helt utan glass igår"
Butikspersonal: "ehmm ok ojdå"
Jag: "har ni smaken salted caramel?"
Butikspersonal: *kollar* "ja det har vi!"
Jag:"alltså SALTED CARAMEL" (bokstaverar typ)
Butikspersonal: "eh ja alltså vi har den"
Jag" okej.. gud vad bra. Den är verkligen god, helt klart godast"
Butikspersonal: "ehhh ok"
Jag: "hur många förpackningar har ni?"
Butikspersonal "ja alltså vi har ganska många"
Jag: "ok mer än tio"?
Butikspersonal: "ja det har vi nog..."
Jag:"okej för vill inte riskera något..."

@Reykjavik Gud så tråkigt! En gurka! :wtf: Min senaste är faktiskt sorbe, kalorisnålt med stillar sötsuget fint!

Äsch, ta två! :D

Jag är bara sötsugen när jag är uttråkad, så om jag inte har något hemma går det bra. Att åka bort är rena helvetet :angel::down:

Sorbe är alldeles för vuxet :o

Ja fy fan håller med, åka bort är det svåraste!

Nääää pröva det är jättegott! Jag är inte särskilt vuxen :D
Min kära syster köpte 4kg godis och ställde fram på vardagsrumsbordet. Vi var iofs 8 personer, men alltså tortyr! :arghh:

Får gå förbi Hemköp på vägen hem, de har säkert små förpackningar :up:

@Reykjavik Alltså, står det en skål med godis framme måste man väl ändå få ta? :angel: Hehe, jag hade inte heller klarat att inte ta någon bit kan jag erkänna :o:D:p

Apropå det där med frukost. Jag tycker det är lite intressant vad som är en "bra" frukost. Vad säger ni som har lite koll på det här med kost, vad är en bra frukost och varför? Själv kör jag på fiberberikad havregrynsgröt med mjölk och lite kanel på :love: Tycker faktiskt att det är gott, trots att jag ända sedan barnsben fått höra av föräldrarna hur vidrigt det är :D Står mig dessutom länge på det och får ingen direkt sockerdipp på förmiddagen heller :up:

Har för övrigt haft två relativt bra dagar. Bra med motion med cykel till och från stallet och en ridtur igår. Hållit mig till tänkt mat :up: Utom igår när jag föll till föga och tog mig ett kex ur kakburken som står i sadelkammaren :o Men, på det stora hela känns början på veckan okej.

Senast ändrad:
@Reykjavik Alltså, står det en skål med godis framme måste man väl ändå få ta? :angel: Hehe, jag hade inte heller klarat att inte ta någon bit kan jag erkänna :o:D:p

Eller hur?! :rofl::meh:

10 bitar är bättre än 100 bitar.
Jag ser ingen mening med att älta, jag åt godis och det var gott men det var ingen katastrof heller eftersom jag inte åt särskilt många bitar :up:

Lämnar frukost-biten åt de andra med bättre koll :angel::up:

Frukost innehållet överlag mycket socker, det blir en energikick och med allt socker i ex. juice är det inte konstigt att blodsockret åker berg- och dalbana.

Det handlar snarare om vad för slags kalorier man konsumerar, allt detta kring mat är dessutom högst individuellt.

Fast inget av det där stämmer ju. Frukost blir vad du gör den till, den behöver inte alls innehålla mycket socker.

Och det spelar i princip ingen roll varifrån kalorierna kommer. Kaloriöverskott ger på sikt viktuppgång, oavsett vilka kalorier det är.

Har inte ätit någon kaka till kaffet idag heller .Har inte en tänkt tanken fast dom andra käkade Men fuskade lite på em och för en gångs skull åt middag .En 150 grams burgare med ett glas vatten!

Fast inget av det där stämmer ju. Frukost blir vad du gör den till, den behöver inte alls innehålla mycket socker.

Verkligen! Vitt rostbröd, söt yoghurt, frosties och juice är ju inte riktigt samma som hembakt rågbröd, naturell yoghurt, osötad müsli och en kopp te. Eller vad man nu äter.

Verkligen! Vitt rostbröd, söt yoghurt, frosties och juice är ju inte riktigt samma som hembakt rågbröd, naturell yoghurt, osötad müsli och en kopp te. Eller vad man nu äter.
Ja, det verkar som om många tror att "de andra" trycker kalaspuffar och vaniljyoghurt på morgnarna. Jag har faktiskt känt en vuxen person som hade sånt hemma, men det är också allt.

Och det spelar i princip ingen roll varifrån kalorierna kommer. Kaloriöverskott ger på sikt viktuppgång, oavsett vilka kalorier det är.

Absolut. Alla gör sitt eget val och nej, frukost behöver inte innehålla mycket socker alls. Men den frukost jag är van vid att äta samt se andra äta, den innehåller mycket socker.

Ett överskott kommer leda till viktökning: ja. Något annat har jag inte påstått? Jag tycker att det är skillnad på kalorier (ex en portion pasta och en sallad) och hur dessa påverkar mig mentalt/min kropp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar