Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle behöva gå ner i vikt men när man gör allt fel och inte har rutiner så verkar det som man får vara småmullig !

Det går kanon här! Har dessutom tappat sötsuget helt. Köpte proteinglass men är inte sugen.
Har idag fått kämpa för att komma upp i mina kcal som Lifesum rekommenderar.
Kommer troligen att nå mitt viktmål snabbare än planerat!

Min standardmiddag är Kelda Thaisoppa med kokt broccoli och räkor. Har käkat det typ varje dag i en veckan nu :p och känner mig fortfarande inte less!
En portion är typ 250 kcal. Mättar bra med broccolin!

Idag har det varit en ganska dålig matdag. Varit på besök hos morföräldrarna och fikat med toscakaka och cookie och nu när jag kom hem efter stallet har sötsuget slagit till, så den mörka chokladen som jag klarade av att äta bara lite av härom dagen har slunkit ner. Ny vecka imorgon och då återgår jag till ordentliga matrutiner igen.

Jag äter bara en gång om dagen och det är på jobbet kl9 sedan en banan kl 13 sedan ingen mer mat förrän nästa dag !

Isåfall borde du vara supersmal ;) Men det beror iofs såklart på VAD du äter på jobbet. Småäter du mellan? Allt som stoppas i munnen ska med i matdagboken.

Rent generellt är det nog bättre om du äter måltider för att undvika att du småäter

Jag lyckades bara få i mig två påsar pulver på dagen i dag, så jag har söndagsmumsat en liten sushi. Åh, vad gott det var. :d Har stressat på jobbet hela dagen och har utsläpp i morgon, så varenda liten extra kalori kommer att gå åt. Är halvvägs och det känns helt okej, Jag kommer att byta pulvret mot mat på kvällen de dagar jag inte hinner äta full mängd påsar. Ett par ägg eller en sallad är ett roligare sätt att blåsa 2-300 kalorier på än 2-3 påsar.

Mm ägg är en god idé. Hummus brukar jag ha, det är ljuvligt gott. Önskar det fanns någon ätlig mindre yougurt utan mjölk i, har inte hittat nåt än.

Som jag hört sägas är att man ska äta små potioner och många gånger för äter man en gång så tror kroppen den ska svälta och tar upp allt fett i maten så med tanke på jag äter ett mål lagad mat om dagen så skulle jag vara supersmal

Som jag hört sägas är att man ska äta små potioner och många gånger för äter man en gång så tror kroppen den ska svälta och tar upp allt fett i maten så med tanke på jag äter ett mål lagad mat om dagen så skulle jag vara supersmal

Det där är en myt.
Äter du ett lagat mål och dagen och är överviktig så innehåller det där målet för mycket kalorier och fel saker helt enkelt. Eller så tänker du inte på att du småäter.

Ok kanske ska sluta med kakorna till kaffet då :o för några år sedan så fick jag tag i några piller som gjorde att man inte hade några hungerkänslor alls så man kunde klara sig på en banan om dagen och på helgerna åt jag inget alls gick ner ett antal kilon men har gått upp igen !

Ok kanske ska sluta med kakorna till kaffet då :o för några år sedan så fick jag tag i några piller som gjorde att man inte hade några hungerkänslor alls så man kunde klara sig på en banan om dagen och på helgerna åt jag inget alls gick ner ett antal kilon men har gått upp igen !

Ja du kan självklart inte äta kakor till kaffet och sen påstå att du äter en gång per dag ;) :p

Det är sådant man inte tänker på utan det blir ett eller två mariekex till kaffet och inga mer sådana då ska sluta i morgon ! Till råge på allt så går jag på gym 2-3 gånger i veckan för sjukgymnastik och går stavgång några gånger i veckan

Haft en hyfsad helg. Ingen träning och inte allt för nyttig mat - men ingen katastrof.
I veckan ska jag försöka få till mer motion men jobbar som fan :p

18/4 67,5
25/4 66,3 (-1,2)
2/5 66,2 (-0,1)
9/5 64,6 (-1,6)
16/5 64,6 (+-0)

Ingen skillnad denna veckan, men så har den varit ganska dekadent. Dessutom ingen träning förutom Vårruset och lite promenad. Inte för att det är träningen som gör viktnedgången direkt, men jag sköter mig väldigt mycket bättre när jag tränar...
Hoppas på att mitt dumma jävla knä skärper till sig snart.

För mig gick det jättebra till i fredags då jag vägde in på 66,4 kg. Sedan dess har jag kraschat helt med maten! Jag har bestämt mig för att ta nya tag ikväll. Har dock tränat både lördag och söndag och hoppas att helgens slarv ska vara borta till fredagens invägning i alla fall så att det är +/- 0. :cautious:

Pulverdiet dag 6: Nu är jag trött på det här. Nu tänker jag äta lunch. Ett nederlag? Nix pix. Jag hade börjat slira i mina vardagsmatvanor, nu är jag tillbaka på spåret igen. :D

Pulverdiet dag 6: Nu är jag trött på det här. Nu tänker jag äta lunch. Ett nederlag? Nix pix. Jag hade börjat slira i mina vardagsmatvanor, nu är jag tillbaka på spåret igen. :D

Hur länge ska du hålla på? :angel:
Jag är tillbaka i pulverspåret och tycker det är väldigt bekvämt? :o

*kl*
Jag lämnade ju tillbaka vågen. (Ingen normal människa går upp och ned ~8kg på 30 sekunder O_o:cautious:). Så nu vet jag inte alls hur jag skall göra, antar att jag får utgå från mina jeans eller något :rofl:

Jag har överlevt halva dagen på pulver iaf. Fasar inför dag 3 och 5 när jag blir som mest irriterad :angel::wtf:

Senast ändrad av en moderator:
Jag ska inte hålla på mer alls, den här omgången är slut. Nu blir det vanlig diet, samma som jag har hållit på med sedan i februari. Det vill säga: Riktig mat, mindre kött, mindre bröd och pasta, mer grönsaker, inga sötsaker, väldigt lite alkohol.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 107
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar