Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Naturdiet har uppgraderat sitt pulver och är numera mer lättlösligt - eller så är det min shaker som är extra bra. Köpte en som heter Smart Shake på ICA Maxi. Den kommer att vara bra när jag slutar med pulver också, den har en liten löstagbar skål under att ha t ex nötter i. Perfekt för en lunchsmoothie.

Håller just på att avsluta dag 2 på pulver och måste ha kissat 3495 gånger idag. Mycket irriterande. Chockstartade dock morgonen med två koppar kaffe. Nu sippar jag på en kopp buljong. Kan varmt rekommendera Kung Markattas buljongtärningar, jag har dessutom piffat buljongen med lite vitlök, ingefära och chili.

Provade ett klädesplagg i en butik idag. Det passade!

26 april - 70,5 kg
13 maj - 68,5 kg (har också minskat 3 cm i midjan samt 4 cm runt naveln och 4 cm runt höfterna - rumpan och låren står stilla som vanligt, älskar att viktnedgång framhäver min redan päronformade kropp ännu mer ;))

Gått lite långsammare än tänkt men jag blev ju elak på för få kalorier så jag får finna mig i detta :)

Har tydligen mindre bra värden för järn & D-vitamin, men annars var jag klart godkänd :D

Varför blir man mer hungrig av att äta vanlig mat än att gå på pulver? Skumt.
Nu vill jag typ småäta hela tiden igen :cautious:

Har du gjort en läkarundersökning?

Ang hungerkänslorna har jag ingen aning. Kan det vara inställningen, att vid pulverdiet vet man om att man inte ska få äta något annat än pulver (och det är väl inte jättegott så suget efter småätande kanske inte är så stort)? Eller att man ganska snabbt krymper magsäcken?

26 april - 70,5 kg
13 maj - 68,5 kg (har också minskat 3 cm i midjan samt 4 cm runt naveln och 4 cm runt höfterna - rumpan och låren står stilla som vanligt, älskar att viktnedgång framhäver min redan päronformade kropp ännu mer ;))

Gått lite långsammare än tänkt men jag blev ju elak på för få kalorier så jag får finna mig i detta :)

2 kilo på 2,5 veckor är inte dåligt!

@svea Nej, det är iof sant :) Men jag räknar det som nästan 3 veckor, men det är inte fy skam det heller :D

@zassoo Ja, absolut, att behålla vikten blir ju en helt annan utmaning! Men med din sunda inställning kommer det nog gå galant.

Har du gjort en läkarundersökning?

Ang hungerkänslorna har jag ingen aning. Kan det vara inställningen, att vid pulverdiet vet man om att man inte ska få äta något annat än pulver (och det är väl inte jättegott så suget efter småätande kanske inte är så stort)? Eller att man ganska snabbt krymper magsäcken?

Ja, men det var en standardundersökning och ingenting allvarligt :up:

Jag vet inte heller, tyckte bara det var märkligt att det var så stor skillnad :o
Magsäcken tar väl flera veckor att krympa? :eek:

Startvikt:
8/5 62,7
9/5 62,2
11/5 61,8
12/5 61,9
13/5 61,6
Hade ont i magen igår så jag åt bara det mest nödvändiga och åt inget snask alls, så kanske därför vågen gick neråt en del.

Jag har påsat i fem veckor, vågen visar -13,5 kilo. Jag har sått still senaste 6 dagarna vilket är apdrygt, men det löser sig.

Heja dig :up: !

Jag gjorde också en sån påsdiet för typ 3 år sen, -13,5 kg på mindre än 2 månader. Men eftersom jag inte klarade av återgången till vanlig mat så gick jag ju upp allt igen :P !

Men nu har jag sen i november lagt om lite hur jag äter och tränar mer, och har fått ett mycket mer hållbart förhållande till mat. Så nu funderar jag på om jag inte skulle ta en påsdiet ett tag för att få lite extra boost i viktnergången nu under försommaren, och sen gå tillbaka till mina nya, bättre matvanor. Känns som att det skulle vara lättare att lyckas med det nu, när omläggningen redan är gjord och implementerad i vardagen :)

Jag vet inte heller, tyckte bara det var märkligt att det var så stor skillnad :o
Magsäcken tar väl flera veckor att krympa? :eek:

Haha ingen aning faktiskt! Vet bara att min sambo sagt att när han hade överlevnadsdagar i lumpen och bara fick äta typ blåbär, rötter o.s.v. under några dagar-någon vecka (?) så kunde han bara få i sig några få köttbullar innan han blev porppmätt när han kom tillbaka sen. Har ingen annan källa :D

Haha ingen aning faktiskt! Vet bara att min sambo sagt att när han hade överlevnadsdagar i lumpen och bara fick äta typ blåbär, rötter o.s.v. under några dagar-någon vecka (?) så kunde han bara få i sig några få köttbullar innan han blev porppmätt när han kom tillbaka sen. Har ingen annan källa :D

Bara blåbär i en vecka skulle nog ta död på mig :eek:

Låter dock rimligt, undrar om jag töjde ut den med all frukt jag åt? :angel:

En godishylla när man är uttråkad är fasiken tortyr :cautious::meh:

Tänkte att i den här tråden kan jag få lite hjälp och motivation. Har inte vägt mig på ett tag, men skulle behöva gå ner ett par kg (2-4 gissar jag). ALL min extravikt sätter sig på magen, mitt på (utom några hekto som sitter på lår och rumpa), så jag ser gravid ut och jag avskyr det :(.
Mitt midjemått är typ 86-88 cm.
Har försökt dra ner på onyttigheter som läsk och godis, men med ett sockerberoende (gissar jag) är det svårt. Inte slutat helt, men försöker tänka mig för.

Pga min egen ork (även innan min lilla övervikt) så orkar jag inte några längre gympass, men några minuter om dagen ska jag väl kunna motivera mig själv med. Min förhoppning är att om jag får lite bättre grundkondis så ska jag komma igång mer, bla med barmarksdrag med ena hunden.

Välkommen till tråden @hemlig! :)

Korta promenader och eventuellt 3-4 övningar per dag (utfall, plankan, armhävningar etc) är vad jag orkar med just nu.

Kanske fungerar det även för dig? :up:

Välkommen till tråden @hemlig! :)

Korta promenader och eventuellt 3-4 övningar per dag (utfall, plankan, armhävningar etc) är vad jag orkar med just nu.

Kanske fungerar det även för dig? :up:
Precis nåt sånt jag tänkt mig, nåt litet som får igång min ork liksom.
Har du tips på träningar? Plankan vet jag vad det är och armhävningar, men utfall? :p
Vet du nån bra sida som visar hur man gör?

Precis nåt sånt jag tänkt mig, nåt litet som får igång min ork liksom.
Har du tips på träningar? Plankan vet jag vad det är och armhävningar, men utfall? :p
Vet du nån bra sida som visar hur man gör?

Jag gör korta pass, ignorerar prestationsångesten och tränar bara för att jag vill må bra.

Utfall (visst heter det så?) är enligt mig detta:
5_542b13dc2a6b22b52a8c070a.jpg

Väldigt jobbigt, särskilt när man är svag överallt :rofl: Jag gör 30 totalt, 5 på ena benet sedan 5 på andra etc.

Enklast är att googla eller söka på youtube. Finns hur mycket som helst och det viktiga är att man försöker :up:

Tredje dagen av pulverdieten går mot sitt slut, den har kännetecknats av a) huvudvärk b)frestelser. Snubben som har fiket där jag jobbar gav oss en påse med blandade minibiskvier, och det var väldigt nära ett tag där... Skickade hem påsen med min arbetsledare. Sen blev det en massa pinfärska kanelbullar över. Fiket på mitt jobb bakar förmodligen världens godaste kanelbullar. Lyckades motstå frestelsen, nu ligger de i frysen i stallet. Är dock inte särskilt hungrig - jag slurpar sista påsen nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar