Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, vad jag inte varit aktiv här! Jag har haft det lite körigt på många sätt och slarvat något enormt. Pendlat väldigt men ligger för närvarande på samma vikt åtminstone som sist jag skrev här. I alla fall totalt 10 kg ner men ack så långt kvar..

@zassoo & @cherie Jag tror kanske jag får tänka om lite, för det här funkar inte så bra. Jag vill ju känna mig pigg och kunna röra mig utan att dö zombiedöden :D

Kanske räcker det med att jag äter vanligt mat och inte äter massa gotte på kvällen som jag brukar göra för att jag ska gå ner lite i vikt över tid.

Det låter som en utmärkt plan :)

Två bra dagar :) Vårrus igår med goa, glada vänner i underbart väder. Höll mig till maten som tänkt :up: Idag blev det visserligen lite bilar vid eftermiddagsfikat på jobbet, men en joggingtur i fin natur och vackert väder istället.

Hur gick vårruset för dig @Sleepan ?

Undrar hur länge det här går bra innan det blir motigt igen? :nailbiting:

Altlså du ska ju inte äta för liten mängd mat, det du ska göra är ju att öka på mängden grönsaker rejält tex som innehåller lite kalorier men du får i dig mycket näring. Hänger du med på vad jag menar?

Fast jag får ju ingen som helst energi om det inte innehåller några kcal. Grönsaker i alla ära men det är inga kcal i gurka liksom. Så jag kanske bli mätt men jag får ingen energi av maten.

Jag har påsat i fem veckor, vågen visar -13,5 kilo. Jag har sått still senaste 6 dagarna vilket är apdrygt, men det löser sig.
Fem veckor! Jäklar vad strongt! :bump:
-13,5 kg är grymt, det verkar vara rätt individuellt hur mycket man går ner. Beror ju såklart på hur mycket kalorier man hamnar i underskott. Hoppas det lossnar ordentligt det sista!

Jag tror själv inte jag orkar med längre än fyra veckor, och då känner jag redan att jag utmanar mig själv. Är konstant hungrig, även om jag inte har det där suget efter mat. Emellanåt känns det som om jag räknar timmarna ner..

Fast jag får ju ingen som helst energi om det inte innehåller några kcal. Grönsaker i alla ära men det är inga kcal i gurka liksom. Så jag kanske bli mätt men jag får ingen energi av maten.
Det enda som funkar för mig är att planera in måltiderna. För mig är det viktigt att äta lite mer till lunch, än på kvällen. Lunchen får dessutom gärna ligga tidigt, och kvällsmålet rätt tätt inpå tilltänkt aktivitet. Om det kan vara till hjälp.
Sedan finns det ju rätt mycket man kan göra med grönsaker varmt, som ger energi, mer än bara gurka. :) Men det är något av ett tankesätt kanske?

Fem veckor! Jäklar vad strongt! :bump:
-13,5 kg är grymt, det verkar vara rätt individuellt hur mycket man går ner. Beror ju såklart på hur mycket kalorier man hamnar i underskott. Hoppas det lossnar ordentligt det sista!

Jag tror själv inte jag orkar med längre än fyra veckor, och då känner jag redan att jag utmanar mig själv. Är konstant hungrig, även om jag inte har det där suget efter mat. Emellanåt känns det som om jag räknar timmarna ner..

Jag tycker det är hyfsat lätt för det mesta, men ibland dippar humöret. Jag tränar inget under tiden annat än långa promenader. Är jag rejält hungrig tar jag en påse eller nu sista veckan en bar. Jag ligger på 490-540 kcal om dagen, så inga maratonpass här inte. Imorgon kommer jag komplettera med ett ägg. Lite tidigare start än tänkt, men nu ska jag in i nytt projekt på jobbet och behöver min hjärna igen...

Japp, pulverdiet brukar ligga runt 500 kcal per dag. Det finns en anledning till att det är jobbigt och att man går ner mycket i vikt.

/Svea, som just har klarat första dagen, sippar sista shaken för dagen och drömmer om ett glas rödvin.

Say what? Är det vad du äter per dag!?

Pulverdieter ligger som @svea säger på kring ~500 kcal per dag (5-6 påsar per dag). Det blir stort kaloriunderskott och rör man på sig så kommer man tappa i vikt, drastisk förändring helt enkelt.

@svea: Jag tyckte tredje dagen var värst, men pulvershakes var långt ifrån så oätligt jag trodde att det skulle vara :o

Jag känner mig f.ö. så jäkla bra som kan ignorera dum våg, mindre trevliga släktingar och dessutom tacka nej till både lösgodis och glass :D:up:

Det hade jag inte lyckats med för ett år sedan O_o

Idag har inte varit bra. Inte rört på mig mycket alls. Har rätt ordentlig träningsvärk och är verkligen helt utmattad. Ätit sådär också. Tårta på jobbet bland annat. Och nu imorgon åker vi iväg på konferens, och då blir det hur mycket fikaraster som helst. Och säkert god mat och en del alkohol. Men ska försöka att inte äta så mycket till fikorna (en fika, flera fikor?). Gillar egentligen inte ens söta saker så mycket, så det är väl bara att hålla munnen stängd. Dricka lite kaffe. Resten får det gå som det går med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar