Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Pilot: well, själva dieten är på paus och min våg är trasig så jag vet faktiskt inte. Tvivlar att jag lyckats gå ned något - tror att jag försatte kroppen i chock för min mens försvann :meh:

Edit: Enligt min våg väger jag någonting mellan 44 och 83. Känns ju rimligt :cautious:
Jag flyttade den 10 cm och gick ned 40kg, tänk om det hade varit så enkelt :rofl:
Amen oj! Det var ju inget vidare om mensen försvann.
Men hur långe "höll du ut"? (Idag känns det verkligen så.) Hade glömt att du skulle pausa denna veckan.
Jag tänker en vecka minus på kalorier borde visa sig.

Amen oj! Det var ju inget vidare om mensen försvann.
Men hur långe "höll du ut"? (Idag känns det verkligen så.) Hade glömt att du skulle pausa denna veckan.
Jag tänker en vecka minus på kalorier borde visa sig.
Jag vill reklamera min kropp :meh::banghead:

Jag körde 6,5 dag. Håller med dig, det borde ju ha hänt någonting men jag tror att jag är ett sådant där undantag :angel:

Får försöka igen nästa vecka helt enkelt - efter läkarbesök :meh:

Fortsätt kämpa! Jag tänker att vecka 1 är anpassning, vecka 2 är helvetet, vecka 3 ser man ljuset och är snart klar? :up:

Jag vill reklamera min kropp :meh::banghead:

Jag körde 6,5 dag. Håller med dig, det borde ju ha hänt någonting men jag tror att jag är ett sådant där undantag :angel:

Får försöka igen nästa vecka helt enkelt - efter läkarbesök :meh:

Fortsätt kämpa! Jag tänker att vecka 1 är anpassning, vecka 2 är helvetet, vecka 3 ser man ljuset och är snart klar? :up:
Det tror jag inte alls att du är! Jag är mer åt det hållet att jag tror att det tar ett tag innan det visar sig på vågen däremot. Tack för peppen :bump: och hoppas det går bra på läkarbesöket!

Bara, ehhhh, 2,5 vecka kvar nu. :cool:

@Pilot: 2,5 vecka fixar du! Är det för tungt kan man faktiskt ta en extra påse en dag, det är ca 100kcal som inte gör mycket skillnad. Kom ihåg att dricka! ;)

Jag mår ju bra förutom knasmens, så det ska nog gå bra :up:

Det kanske bara blev för mycket stress och förändring på kort tid. Jag vill ju ha en långsiktig förändring, inte hålla på som en hiss och gå upp och ned :arghh:

Har känt mig jävligt ur fas idag pga bakfull.
Har två inplanerade tillfällen till med alkohol denna veckan... Tror att det på fredag får bli nyktert, banne mig... :p

Idag var jag inte lika duktig med maten. Okej mat men på tok för mycket.
Ska ta en lite längre kvällspromenad med hunden men ja. Jag har väldigt mycket på jobbet och har haft det rätt länge nu. Sen efter jobbet hämtar jag hunden hos dagmatten och sen är jag rätt så död. Jag verkar vara urusel på hemmaträning också. Höll på med yoga ett tag och tycker om det, men har väldigt svårt för att motivera mig nu.

Hur gör ni andra? När har ni tid att träna?

Mandolinen skar av en rejäl bit på ett finger på högerhanden idag. Tips till alla som vill äta långsammare - gör er starka hand nedsatt så du är tvungen att ha besticken (i mitt fall skeden) i fel hand. Gick väldigt mycket långsammare att äta då ;)

Ytterligare bra dag. Keso och kiwi till frukost, morot till mellanmål, rester från gårdagen till lunch och sen ängamatsoppa till middag. Blir lite jordgubbar sen ikväll!

Körde en inlinestur på ca 1,5 mil också, men i mesigt tempo.

Idag var jag inte lika duktig med maten. Okej mat men på tok för mycket.
Ska ta en lite längre kvällspromenad med hunden men ja. Jag har väldigt mycket på jobbet och har haft det rätt länge nu. Sen efter jobbet hämtar jag hunden hos dagmatten och sen är jag rätt så död. Jag verkar vara urusel på hemmaträning också. Höll på med yoga ett tag och tycker om det, men har väldigt svårt för att motivera mig nu.

Jag tänker om du har hund kan du ju lätt kombinera träningen med hundpromenader. T.ex. bestäm att en hundpromenad per dag ska vara en riktigt, riktigt rask powerwalk på minst 30 minuter. Eller att ett pass är långsam jogging med hunden.

Min fälla är att sätta mig ner i soffan eller fåtöljen efter middagen. Om jag sätter mig där är jag fast och blir också sådär dödstrött Jag måste ut och träna innan middagen eller direkt efter. Sitta ner eller vila får jag göra efter träningen, annars kommer jag aldrig ut.

Mandolinen skar av en rejäl bit på ett finger på högerhanden idag. Tips till alla som vill äta långsammare - gör er starka hand nedsatt så du är tvungen att ha besticken (i mitt fall skeden) i fel hand. Gick väldigt mycket långsammare att äta då ;)

Ytterligare bra dag. Keso och kiwi till frukost, morot till mellanmål, rester från gårdagen till lunch och sen ängamatsoppa till middag. Blir lite jordgubbar sen ikväll!

Körde en inlinestur på ca 1,5 mil också, men i mesigt tempo.

Men aj!! :eek: O_o Mandolin är farliga grejer, jag vågar knappt använda vår :p (fast jag är rätt fånig i allmänhet, men nu fick jag vatten på min kvarn)

Jag är student och har mycket tid för självstudier så jag kan planera mycket av tiden som jag vill. Men jag har också ganska lätt för att motivera mig till att träna, tycker det är så kul :) Det gör att jag prioriterar träningen över andra saker för att få tid till det. Städning är till exempel ganska lågt prioriterat... :angel:

Men aj!! :eek: O_o Mandolin är farliga grejer, jag vågar knappt använda vår :p (fast jag är rätt fånig i allmänhet, men nu fick jag vatten på min kvarn)

Helt befogat ;) Har tänkt att detta ska hända i flera år nu... Det är ovansidan på pekfingret, ca 1,5 cm långt och några mm djupt. Blir nog ett snyggt, gropigt ärr sen :grin: Gjorde svinont att tvätta rent och blöder fortfarande sisådär 2-3 timmar senare, så får byta förband med jämna mellanrum. Alltså inget jag rekommenderar ;)

Helt befogat ;) Har tänkt att detta ska hända i flera år nu... Det är ovansidan på pekfingret, ca 1,5 cm långt och några mm djupt. Blir nog ett snyggt, gropigt ärr sen :grin: Gjorde svinont att tvätta rent och blöder fortfarande sisådär 2-3 timmar senare, så får byta förband med jämna mellanrum. Alltså inget jag rekommenderar ;)

:nailbiting::nailbiting:

Då har jag morgonvägt mig igen 61,8 står vågen på nu.
Jag hoppade ju över träningen i måndags pga förkylningen och tänkte ju träna idag i alla fall. Men jag vet inte... hmm förkylningen har inte gått över så fort som jag hoppats. Är fortfarande galet snorig. Kan man träna trots detta? eller är det skadligt?

Eh, men hallå - jag tjuvvägde mig idag och trodde inte mina ögon... 62,9!!! :eek: Vägdag på fredag men det ser ju bra ut. Måste se till att inte ligga för lågt i kalorier, det här går aningens för snabbt egentligen. Har tränat och rört mig ganska mycket och inte riktigt kompenserat energimässigt för det, därav lite för stort underskott.

@_FiA_ Har du en infektion i kroppen ska du inte träna. Jag skulle testat att ta en promenad, blir du flåsigare än vanligt/får högre puls än du normalt får under en sådan promenad så är kroppen inte riktigt okej än.

4/4 - 69,9 kg
11/4 - 68,5 kg (-1,4 kg)
18/4 - 68,1 kg (-0,4 kg)
2/5 - 67,8 kg (-0,3 kg)
10/5 - 67,0 kg (-0,8 kg)

Det går åt rätt håll och mindre än 10 kg till målet. Jag har slarvat lite med maten senaste veckan, men motionen har jag hållit igång. Det ger motivation de dagar det känns tungt. :)

@Hyacinth Hur länge har du påsat och vill du dela med dig av vad vågen visar ner? Om du har koll.

@Reykjavik Hur går det? Vet inte om jag har missat, men hur ofta väger du dig? Jag har sagt att jag ska väga mig efter två veckor, så hade det hinner hända lite..

På den nionde dagen idag, har halsbränna från helvetet och världens vidrigaste andedräkt. :yuck:
:rage:

Jag har påsat i fem veckor, vågen visar -13,5 kilo. Jag har sått still senaste 6 dagarna vilket är apdrygt, men det löser sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar