Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Lazer09, lycka till själv!
Skönt att vi verkar slippa säldammsbacken iaf
Fyra öl och ett glas vin. Det går bra nu.
Yep, om man äter spaghettin strå för strå kommer man lätt upp i 20 minuter! #älskarpasta20 minuter är en lång tid. Finns det personer som sitter ensamma vid bordet i över tjugo minuter?
(Jag är en trött ung-vuxen student utan tid över - äter middag på 10 min )
Hjärnan behöver kliva in i 2000-talet
Yep, om man äter spaghettin strå för strå kommer man lätt upp i 20 minuter! #älskarpasta
Just det där med psyke och kultur och sådant är väl det individuella. Jag tycker dock att det är lite svårt att tro på att det är så himla stor skillnad på olika kroppar som många vill göra gällande i bantningssammanhang.Absolut att det finns flera faktorer, orsaker och så vidare! Det lär dessutom vara individuellt också
Jag spekulerar vidare: Har vår matkultur ändrats för mycket de senaste åren?
Mättnadskänsla har jag nog lärt mig, tror jag. Men olika typer av mat ger ju väldigt olika sorters mättnadskänsla. Känslan av kött-sås-och-potatismätt, tex, kan jag känna bara av att titta på maten.Jag med. Jag har generellt svårt att lämna mat på tallriken och att känna efter när jag är mätt.
Jag sliter av bitar i ungefär fjärdedelsstora bitar, som en och annan grottmänniska, viker ihop och har hunnit förtära hela pizzan inom fem minuterJag orkar aldrig äta en hel pizza, men på pizzerian vid mig är de väldigt stora (får ej plats på vanlig mattallrik)
*kl*
Jag tyckte mest att det var intressant att just pasta är det många säger att de inte kan sluta äta - medan ytterst få tar upp pizza som lika "problematiskt"?
Är det för att pasta är vardagsmat medan pizza inte är det?
Ni får ursäkta om jag formulerar mig dåligt, vill förtydliga att jag inte lägger någon värdering alls kring olika sorters mat - utan bara tar upp min observation
Jag sliter av bitar i ungefär fjärdedelsstora bitar, som en och annan grottmänniska, viker ihop och har hunnit förtära hela pizzan inom fem minuter