Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mest såhär över mitt liv just nu: :arghh::banghead::grin:

*pepp pepp pepp* till er i tråden som kämpar på. Ni är så bra! Jag längtar tills måndag och försöker hålla mig på mattan så gott jag kan tills dess :up:

Kom på att jag skall nog skriva upp datum och vikt, så jag håller lite koll!
Jag tänker att jag tappar kanske muskler också eftersom tränandet har blivit mindre, annars tycker jag viktnedgången går lite väl fort alltså.
Startvikt:
8/5 62,7
9/5 62,2
11/5 61,8

Blir inte ni trötta av att äta för lite? jag känner att hela min kropp går i slowmotion och det är liksom jobbigt att bara vara.

Blir inte ni trötta av att äta för lite? jag känner att hela min kropp går i slowmotion och det är liksom jobbigt att bara vara.

Så ska det ju inte kännas, då låter det som att du bör öka på maten. Dricker du ordentligt?

Jag tycker att det beror väldigt mycket på vad jag äter och vad jag gör. Nu när jag mest pluggar till tentor och går ut med hunden runt kvarteret så klarar jag mig på lågt antal kalorier (läs: ca 1200), plus mycket vatten.

Men om jag åker iväg till stallet så äter jag mer planerat (fler kalorier.) Proteiner och fiberrikt. Jag överlever inte på en smoothie och ett knäckebröd om jag är i stallet mellan 9-16.

Känner jag att jag behöver äta mer, då gör jag det. Punkt. Men då äter jag vettig mat och inte en delicatoboll/snabba kcal. :)

Jag var så i början när jag drog ner på kött och bröd, kunde bli lite yr i huvudet och känna sockerdippar. Det gick över efter 1-2 veckor. Något som däremot inte gick över var att det fanns mindre reservkraft att ta ut när jag tränade. Det blev viktigare att planera ätandet över dygnet, så att det fanns energi att ta till när jag stack ut och sprang - att äta de planerade träningskalorierna 1-2 timmar före träningspasset i stället för att spara dem till lördagsgodiset... :angel:

Så ska det ju inte kännas, då låter det som att du bör öka på maten. Dricker du ordentligt?

Japp jag dricker massa vatten, blir dock mer hungrig när jag dricker mycket än när jag dricker som vanligt? Som det är nu så orkar jag liksom knappt ta mig runt på jobbet (har inget fysiskt krävande jobb).

Nu är jag på första pulverdagen, jag hoppas kunna klara att gå på pulver de tio dagar som min man är bortrest. Han har lovat att ta med sig franska chokladpraliner hem, och då måste jag nog ta en paus...

Min erfarenhet är att de 2-3 första dagarna är jävligast. Det ska bli spännande att se skillnaden när jag inte har ett aktivt sockerberoende som skriker och bråka.

Är inte hungrig, är kissnödig, längtar efter mina fina klänningar...

Men vad äter du då? Hur mycket? Det där låter ju inte så bra...

Jag äter 1400 kcal (räknar inte kcal från frukt och grönsaker). Typ äggmacka med mjölk på morgonen, ris och korvstroganoff till lunch och till kvällsmat bönpasta med quornfärssås. Kanske även något knäckebröd med ost. Däremellan frukt och morötter.

Jag äter 1400 kcal (räknar inte kcal från frukt och grönsaker). Typ äggmacka med mjölk på morgonen, ris och korvstroganoff till lunch och till kvällsmat bönpasta med quornfärssås. Kanske även något knäckebröd med ost. Däremellan frukt och morötter.

Det låter ju som helt rimligt matintag, om än lite väl lågt kanske. Hur stor viktnedgång per vecka räknar du med? Jag skulle testa att höja kalorintaget litegrann, det är ju inte värt det om du mår dåligt på köpet.

Det låter ju som helt rimligt matintag, om än lite väl lågt kanske. Hur stor viktnedgång per vecka räknar du med? Jag skulle testa att höja kalorintaget litegrann, det är ju inte värt det om du mår dåligt på köpet.

Jag tänker mig kanske 0,5 kg per vecka och då tycker jag att 1400 kcal bör vara rimligt. Men som jag känner nu så är det inte särskilt kul. =/

Jag tänker mig kanske 0,5 kg per vecka och då tycker jag att 1400 kcal bör vara rimligt. Men som jag känner nu så är det inte särskilt kul. =/

Nej det förstår jag, att det inte är så kul. Visst har du inte så mycket kvar du vill gå ner? En takt på 0,5 kg kan bli rätt "aggressivt" då, om du förstår vad jag menar. Och det känns inte som någon vits att plåga sig igenom dagarna bara för att, hellre må bra och gå ner lite långsammare. :)

Nej faktiskt inte. Däremot får jag ett DJÄVULSKT humör och otroligt kort stubin om jag ligger alldeles för lågt. Och huvudvärk.

Med ett litet kcal-underskott (säg absolut max -500 kcal per dag) märker jag ingenting.

Nej det förstår jag, att det inte är så kul. Visst har du inte så mycket kvar du vill gå ner? En takt på 0,5 kg kan bli rätt "aggressivt" då, om du förstår vad jag menar. Och det känns inte som någon vits att plåga sig igenom dagarna bara för att, hellre må bra och gå ner lite långsammare. :)

Håller med fullt ut! Det ska inte kännas sådär Em. Jag har också fått äta lite mer kalorier än vad jag velat (och alltså minska viktnedgångshastigheten) för att kunna få ett drägligt humör. Inte värt att må dåligt.

@zassoo & @cherie Jag tror kanske jag får tänka om lite, för det här funkar inte så bra. Jag vill ju känna mig pigg och kunna röra mig utan att dö zombiedöden :D

Kanske räcker det med att jag äter vanligt mat och inte äter massa gotte på kvällen som jag brukar göra för att jag ska gå ner lite i vikt över tid.

Största utmaningen hittills.

Jag får chokladask som tack av en patient. Det var precis nu och jag har inte ätit sen 11-snåret. Jag är så GALET sugen på den där chokladen. Gahhhh. Ska gå och laga middag nu istället.

Största utmaningen hittills.

Jag får chokladask som tack av en patient. Det var precis nu och jag har inte ätit sen 11-snåret. Jag är så GALET sugen på den där chokladen. Gahhhh. Ska gå och laga middag nu istället.

Du kan stå emot! *pepp* :banana:
Bra att laga middag! Chokladen kan du lägga undan i skafferiet eller något :p

Altlså du ska ju inte äta för liten mängd mat, det du ska göra är ju att öka på mängden grönsaker rejält tex som innehåller lite kalorier men du får i dig mycket näring. Hänger du med på vad jag menar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar