Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två bra dagar :) Vårrus igår med goa, glada vänner i underbart väder. Höll mig till maten som tänkt :up: Idag blev det visserligen lite bilar vid eftermiddagsfikat på jobbet, men en joggingtur i fin natur och vackert väder istället.

Hur gick vårruset för dig @Sleepan ?

Undrar hur länge det här går bra innan det blir motigt igen? :nailbiting:

Det gick bra! Långt ifrån mitt bästa, men sprang runt hela iaf, vilket får känns okej i den här dåliga formen :p
Vad tyckte du själv?

I år är det 10 år sedan jag tog studenten och vad gav mig ett brutalt uppvaknande imorse när jag slösurfar in på Facebook? Jo, en inbjudan till reunion. Bara snäppet mer än en månad bort. :cool:

PULVER, I'M COMING FOR YOU!

Jag är lat och kör på det som fanns i affären när jag handlade: Nutrilett Choklad.

Smakar helt okej, däremot är det väl inte världens roligaste grej att dricka samma sak 5ggr/dag :angel:

Kollade på den men innehåller inte den en del socker? Det kanske de alla gör, iofs.

Startvikt:
8/5 62,7
9/5 62,2
11/5 61,8
12/5 61,9
Pytte upp, men jag lägger inte så mycket vikt (höhö) vid det. Har ju iaf gått ner snabbt på några dagar.

Jag kör Naturdiet choklad. Förr körde jag med Nutrilett choklad, sedan började de ha något äckligt sötningsmedel i så då bytte jag. Har provat påsar med smak av bär också, men de är jolmiga. Vill jag ha "soppa" så gör jag hellre en kopp buljong med ett par droppar tabasco och lite vitlök i.

Angående pulver så hade jag nog köpt på mig ett gäng olika varianter från någon gym/tränings/hälsokost-sida på nätet. Jag hade aldrig pallat att ha samma smaker hela tiden utan behövt olika. Min erfarenhet är också att flera av de pulvren är mer lättlösliga än t ex Naturdiet eller Nutrilett, vilka jag finner är fruktansvärt svårskakade, blir klumpiga och smakar mjöligt och räligt.

Å andra sidan så var det många år sedan jag testade just dom så de kan ju ha blivit bättre på den punkten :)

Det gick bra! Långt ifrån mitt bästa, men sprang runt hela iaf, vilket får känns okej i den här dåliga formen :p
Vad tyckte du själv?

Det var supertrevligt (mycket tack vare väder och goda vänners lag) och även om jag inte sprang hela vägen är jag ändå nöjd :) Har lite taskig andningsteknik (och flås) :p när det går uppför, så jag hade inte väntat mig att springa hela vägen runt. Blev dock mycket peppad att fortsätta träna och kanske satsa på något mer lite lagom trevligt lopp någon gång :up:

Okej. Bra matdag, men har koffeinabstinens och känner mig allmänt blöh när jag provar kläder :meh:

Har tydligen mindre bra värden för järn & D-vitamin, men annars var jag klart godkänd :D

Varför blir man mer hungrig av att äta vanlig mat än att gå på pulver? Skumt.
Nu vill jag typ småäta hela tiden igen :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar