Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var jag så hungrig när jag skulle sova, men härdade ut. Grym huvudvärk hade jag också.
Idag mår jag däremot finfint. Ser fram emot när jag firar två veckor imorgon! :D:bump:
Bara 2,5 vecka kvar nu! Sedan tror jag planen blir att äta nyttig mat på helgerna och köra kur på vardagarna tills jag känner mig nöjd.
Men efter kvällen igår klappar jag mig själv på axeln att jag trots allt härdade ut. ;)

Angående vad som smakar bra och mindre bra, så tycker jag naturdiet choklad är avgjort godast. 3 dl vatten, skaka ordentligt och låt stå i fem minuter så att pulvret löses ordentligt. Tycker även naturdiets färdigshaker är godast.
Däremot så tycker jag är barsen kvittar vilket märke det är, mörk choklad smakar bäst, annars har det en tendens att mest smaka socker. :down::down:

Angående vad som smakar bra och mindre bra, så tycker jag naturdiet choklad är avgjort godast. 3 dl vatten, skaka ordentligt och låt stå i fem minuter så att pulvret löses ordentligt. Tycker även naturdiets färdigshaker är godast.
Däremot så tycker jag är barsen kvittar vilket märke det är, mörk choklad smakar bäst, annars har det en tendens att mest smaka socker. :down::down:
Jag äter en proteinbar ibland i nödsituationer och jag skulle VERKLIGEN vilja hitta en osötad sort. Nåt som smakar mer som salta snacks än som trist godis. Existerar det ens?

Jag äter en proteinbar ibland i nödsituationer och jag skulle VERKLIGEN vilja hitta en osötad sort. Nåt som smakar mer som salta snacks än som trist godis. Existerar det ens?
Jag kan egentligen inte påstå att jag har letat efter just proteinbar, tycker kcl innehållet har vart högre än i LCD produkterna.
Men i USA har jag käkat en del, så det borde ju inte vara helt otroligt. Men då har det snarare gått under namnet granola bar eller trail mix.
City Gross har en proteinbar som smakar hyfsat (inte salt däremot) som är glutenfri. Kan inte komma på vad den heter.
Däremot käkade jag hemmagjord trail mix/ ngn form av proteinbar på Kuba som var precis som du beskrev, salt istället för sött. Perfekt på turen hemåt. Totalt OT (men det rycker i restarmen).

De som visar på bilderna att de inte har överdrag av choklad utan av typ havre eller liknande smakar bättre IMO.

Jag har fortfarande inte hittat någon sådan och jag tycker jag har letat rätt bra ändå. Förvisso är jag en godisråtta men som nödproviant hade jag gärna velat ha något saltare eller neutralare.

Men hittills, som @svea också skrev, så verkar det så fall vara nötter som gäller. Eller portionspåsar med torkat kött. Men jag gillar ju bar-formatet :D

Fick tillfälle att ställa mig på en våg idag (äger ingen egen) och kunde läsa av 74 kg. Det vill säga ett kg ner från förra veckan. Mer än jag hade väntat mig.

7/5 75 kg
14/5 74 kg

Jag har fortfarande inte hittat någon sådan och jag tycker jag har letat rätt bra ändå. Förvisso är jag en godisråtta men som nödproviant hade jag gärna velat ha något saltare eller neutralare.

Men hittills, som @svea också skrev, så verkar det så fall vara nötter som gäller. Eller portionspåsar med torkat kött. Men jag gillar ju bar-formatet :D
Bar-formatet är väldigt smidigt!

Vill bara tipsa alla om glassen Lohilo!
Lite socker! Smakar MAGISKT!
Är lite skeptiskt till att göra goda saker nyttiga, men denna är faktiskt GOD på riktigt! MAGISKT god, krämig och smakrik! En förpackning är typ 200-300 kcal endast!
Alla smaker är goda men min favorit är salted caramel. Magiskt god salt/söt sås!!!

Jag nådde nån slags rekordnivå (inte åt det positiva hållet) förra veckan och har nu överslagsräknat kalorier i en vecka. Resultatet: 1,6 kilo ner! Har ungefär 5 kilo till målvikt så det är bara hålla kvar detta nu.

Jag blir galen på dessa mellanmål, eftersom jag äter mjölkfritt dvs mjölkproteinfritt pga allergi så är det stört omöjligt att hitta några bra mellanmål....mer än trista knäckemackor som jag fixar själv då. Tips mottages ytterst tacksamt,

Dag 5. Fiket på jobbet serverar västerbottenpaj och det doftar underbart. Tur att jag är jättehårt insnörd i ett livstycke och att det är fullt ös så att jag inte hinner äta utan bara slurpa lite diskret på min shake...

Jag tror aldrig att jag saknat min egen lägenhet såhär mycket förut :love::idea:

Ny vecka, nya tag :up:
Jag har ingen aning om vad jag väger, men antar att jag knappast gått ned under veckan :(

Kan man leva på vatten och gurka i några månader? :angel::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar