Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min diet består främst av rödvin och öhm glass ;)
Slår återigen ett slag för proteinglassen jag rekommenderade tidigare. Ett berg av glass inklusive himmelsk salt caramel sås är under 300 kcal!

Slår återigen ett slag för proteinglassen jag rekommenderade tidigare. Ett berg av glass inklusive himmelsk salt caramel sås är under 300 kcal!

:rofl::angel:

Kanske skulle göra ett experiment: Hur mycket går man ned på en diet bestående av enbart proteinglass? :idea:

:rofl::angel:

Kanske skulle göra ett experiment: Hur mycket går man ned på en diet bestående av enbart proteinglass? :idea:

Lägg till rödvin så kan jag ju säga att jag nu passerat -2 kilo på en vecka typ :p
Hade imorse tappat 2,3 kilo.
Käkar ca 1100 kcal per dag och använder lifesum. Tränar inte men promenerar ca 30-60 minuter per dag.

*kl*
Jag lämnade ju tillbaka vågen. (Ingen normal människa går upp och ned ~8kg på 30 sekunder O_o:cautious:). Så nu vet jag inte alls hur jag skall göra, antar att jag får utgå från mina jeans eller något :rofl:

Måttband? Annars kan du mäta med ett snöre runt midjan eller där du är som rundast runt magen och klippa av det. Bra sätt att synligggöra viktnedgång.

Men hur katten kan du gå ner när du dricker vin varje dag? Alokhol är ju skitmycket kalorier. (Jag kan komma på andra nackdelar än vikten när det gäller dagligt drickande också ... :crazy:)

Vad hette proteinglassen? Jag hittar inte det nu.

Men hur katten kan du gå ner när du dricker vin varje dag? Alokhol är ju skitmycket kalorier. (Jag kan komma på andra nackdelar än vikten när det gäller dagligt drickande också ... :crazy:)

Vad hette proteinglassen? Jag hittar inte det nu.

Ett glas vin är ju runt 100 kcal så så farligt är det inte ändå ;) Drinkar är ju kaos dock så det får man ju stå över :p

Glassen heter Lohilo! En kartong är typ mellan 220-300 kcal beroende på smak. Rekommenderar "salted caramel" ;)

http://se.lohilo.com/

Ett glas vin är ju runt 100 kcal så så farligt är det inte ändå ;) Drinkar är ju kaos dock så det får man ju stå över :p

Glassen heter Lohilo! En kartong är typ mellan 220-300 kcal beroende på smak. Rekommenderar "salted caramel" ;)

http://se.lohilo.com/
Lohilo var det ja. Tack! Jag har ätit Häägen Dasz salted caramel ... :d

Problemet med vin tycker jag är att man dels inte stannar vid ett glas, dels måste lägga kalorierna uppe på foderstaten. Man kan ju inte skippa mat som man blir mätt av för vin som inte ger någon mättnad.

Precis ätit kvällsmat bestående av 1,5 dl hemmagjord bouillabaisse med en (liten) bit baguette med smör på. :d Så gott!
Tanken är att det ska vara kvällsmat resten av veckan! Minus brödet dock.
Sååå nice med lite varm mat och grönsaker i magen! Tänkte köra pulver och kvarg på dagarna ett tag till.
Någon som har koll på hur mycket en normal portion soppa är?

Har i två veckor inte ätit godis och haft som mål att inte ta bort ngn mat som tex pasta och bröd men att äta lagom.
Har motionerat 15/16 dagar i maj.
Minskat ca 5-6 cm i midjan.

Mellanmål: Själv älskar jag linfröknäcke med mosad avocado på... en brödskiva + en halv avocado, perfekt mellanmål.
Något annat som jag tycker är gott är att göra "mackor" av paprika. Man kan bre på hummus eller annat gott, och/eller lägga på t ex skinka eller vad man gillar. Jag kör gärna med Philadelphiaost.
Smoothies går att göra i oändligt många varianter.

Jag är en typisk kvällsätare (och vinare :angel: ) så jag sparar gärna mina kalorier till middagen.
Idag har jag hittills ätit ca 500 kcal så jag har "råd" med glass och vin :angel: ;)

Jag sitter med ett berg färsk spenat, ärtskott, sockerärter, småtomater, lagrad cheddar och räkor. Humöret har stigit avsevärt sedan i morse... :bump:

Ok kastar mig med dödsförakt in i den här tråden. Jag vill gå ner ca 3,5 kg, jag är absolut inte tjock (60kg till 172cm) men vill tighta till kroppen och framförallt äta bättre och inte falla ner i kakträsket samt komma igång med träningen igen. Har tankat hem Lifesum och kör hårt. Dagens utmaning: Inte äta delicatoboll på brukshundsklubben, detta fikabrödets mecka :D

Lohilo var det ja. Tack! Jag har ätit Häägen Dasz salted caramel ... :d

Problemet med vin tycker jag är att man dels inte stannar vid ett glas, dels måste lägga kalorierna uppe på foderstaten. Man kan ju inte skippa mat som man blir mätt av för vin som inte ger någon mättnad.
Min dietregel - en av dem vid behov - är att undvika öl, vad gäller alkoholhaltiga drycker. Man dricker ju större mängder öl och det är väldigt kaloririkt. Jag har inte ändrat på vinvanorna, inte ens den period då jag gick ner rätt avsevärt, tvärtom uppfattar jag det som rätt lite kalorier i vin sett till njutningsvärdet. Jag gjorde en jämförelse mellan vin och croissanter, som föll mycket illa ut för croissanternas del.

Precis ätit kvällsmat bestående av 1,5 dl hemmagjord bouillabaisse med en (liten) bit baguette med smör på. :d Så gott!
Tanken är att det ska vara kvällsmat resten av veckan! Minus brödet dock.
Sååå nice med lite varm mat och grönsaker i magen! Tänkte köra pulver och kvarg på dagarna ett tag till.
Någon som har koll på hur mycket en normal portion soppa är?
Men står du och kokar en minimal liten bouillabaisse varje dag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30