Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe ja över dagen diffar det nog runt ett kg för min del, men det är ju normalt eftersom man äter under dagen och går på toa olika tider osv. Men just morgonvikten blir ju mer rättvis, men i detta fallet måste det vara vätska eller nått.
Ja fast jag hade inte ätit. Jag var uppe och kissade i natt och ställde mig på vågen. När jag sedan gick upp några timmar senare och vägde mig det första jag gjorde så vägde jag fyra hekto mindre.

Ja, det har hänt att jag ställt mig sex-sju gånger i rad på vågen och sedan valt det värde som kom oftast. Vågarna är ju inte hundraprocentiga.
Nä 100% är dom väl aldrig, men en kvalitetsvåg lär då visa mer rätt ovasett hur många gånger du kliver upp, än en våg från ÖB

Nä 100% är dom väl aldrig, men en kvalitetsvåg lär då visa mer rätt ovasett hur många gånger du kliver upp, än en våg från ÖB

Vår är också felvisande, men jag tänker att trenden är viktigare än exakt antal.
Kan ju bero på målbild, min är att vara apsnygg i en klänning jag älskar. Ett exakt viktmål är bara jobbigt, jag har fött barn och kroppen ser annorlunda ut. Dessutom är jag äldre. Att vara pinnsmal eller väga ditt och datt är ointressant, det är känslan att trivas jag vill ha tillbaka. Snart där:)

Vår är också felvisande, men jag tänker att trenden är viktigare än exakt antal.
Kan ju bero på målbild, min är att vara apsnygg i en klänning jag älskar. Ett exakt viktmål är bara jobbigt, jag har fött barn och kroppen ser annorlunda ut. Dessutom är jag äldre. Att vara pinnsmal eller väga ditt och datt är ointressant, det är känslan att trivas jag vill ha tillbaka. Snart där:)

Ja absolut det är väl trenden som är viktigast, i det stora hela liksom. Men jag vet att jag själv gärna vill se ett rätt så exakt resultat för varje eller varannan dag eftersom det ger mig så mycket pepp! Därför vill jag ha en rätt så exakt våg. :)

Pizza innehåller mer fett och köttbullar proteiner, båda är svårare att vräka i sig för kroppen säger stopp.
Fast de flesta eller många äter nog en hel pizzeriapizza. Jag gör det i alla fall OCH jag tycker att det är att vräka i sig. Fettet kan hindra mig om jag tänker mig för, men inte för att jag blir för mätt. Erfarenheterna - från andra - visar ju rätt tydligt att inte alla känner sig mätta "i tid" av den där feta maten utan äter för mycket för att gå ner eller ens hålla vikten.

Om det är nåt man vräker i sig är det väl pizza?

Jag orkar aldrig äta en hel pizza, men på pizzerian vid mig är de väldigt stora (får ej plats på vanlig mattallrik) :o

*kl*

Jag tyckte mest att det var intressant att just pasta är det många säger att de inte kan sluta äta - medan ytterst få tar upp pizza som lika "problematiskt"?

Är det för att pasta är vardagsmat medan pizza inte är det?

Ni får ursäkta om jag formulerar mig dåligt, vill förtydliga att jag inte lägger någon värdering alls kring olika sorters mat - utan bara tar upp min observation :)

Erfarenheterna - från andra - visar ju rätt tydligt att inte alla känner sig mätta "i tid" av den där feta maten utan äter för mycket för att gå ner eller ens hålla vikten.

Det där med att "bli mätt i tid", handlar inte det mycket om att vi äter väldigt snabbt och hjärnan inte hinner med att registera?

Personer som tävlingsäter (competitive eating) klarar ju väldigt stora mängder på kort tid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA