Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är så tufft när kroppen skriker efter socker, men det känns lite lättare nu när jag gått igenom detta en gång förut och vet att sockerbehover släpper rätt snabbt faktiskt handlar om ett par veckor, sedan förstår man knappt varför folk gillar godis så mycket ;)

jag har också blivit förkyld :( så baj baj träning... at the moment i alla fall. Har dock ingen feber så kanske kan man motionera lite ändå? Snorar mest.

Jag vägde mig iaf första gången i morse nu och väger 62,7 så det blir startvikten. Jag kan inte riktigt förstå hur kläderna kan sitta så tajt när jag vägde 59 kg förra sommaren? Kan dom få kilon jag gått upp verkloigen göra sådan skillnad?!

Aja jag Satsar på 60 kg till att börja med, kanske kan tänka mig 59 också, sen räcker det absolut.
Jag är typ i din sits. På mig känns det väldig skillnad på 59 kg mot 62-63 kg.

Jag är ju såklart förkyld igen så jag kan inte träna så nu är jag jättesur och har därför tröstäter två portioner mat. Visserligen mycket grönsaker till men ändå. Mitt hetsätande har verkligen börjat gå överstyr, ska ta upp det med dietisten nästa gång och höra vad jag ska göra åt det.
Har du lust får du gärna delge mig vad denne sa.

...och nu provade jag kläder inför en viktig grej i morgon och blev jättepeppad för pulverkuren. Det var SÅ många fina plagg som jag köpt i optimiststorlek som NÄSTAN passade. Fast jag har fortfarande lite klädkris inför morgondagen - men vill förstås inte gå och köpa något nytt nu när alla dessa plagg NÄSTAN passar. Jag ska ju bara ha den här storleken två veckor till, eller hur?

Detta är fortfarande intressant tycker jag.

Hur kommer det sig att just pasta är det som många har väldigt svårt att sluta äta när de väl börjat? :cautious:
Aldrig hört någon säga så om ex. pizza eller köttbullar eller så :confused:

Och ursäkta trådspammet :angel::o

Därför att det är kolhydrater=socker, vår hjärna drivs och vill så gärna ha socker det blir som "knark" nästan. Därför är det så lätt att äta otroligt mycket av tex pasta och mackor, men desto svårare att äta väldigt mycket kött på en gång. :)

Idag har det gått rätt bra tycker jag. har ätit frukost och middag och nu ett kvällsmål ett ägg och lite yoghurt med jordgubbar i. Ett par dumlekolor och ett par halstabletter har slunkit ner också. Jag skulle vilja gymma imorgon som planen var.. men jag har feber idag så om inte något magiskt händer till imorgon så kan jag nog glömma det tyvärr.

Maten har varit sådär idag.
Inget kaos direkt, men typ bara kolhydrater :p

Tog en liten skål sorbet på balkongen också faktiskt. Ett par glassar under maj månad har jag och kollegan (som jag har godisförbud med) sagt får vara okej när det är sånt här gött väder! :love:
Valde iaf citronsorbet framför Snickersglass. Alltid något ;)

Spelat volleyboll i solen i två timmar också. Fantastiskt!

Pendlar vidare 56-57 och det är ok just nu. Är så vansinnigt mentalt slutkörd att jag inte fixar strikt "diet" 7 dagar i veckan.

Detta är fortfarande intressant tycker jag.

Hur kommer det sig att just pasta är det som många har väldigt svårt att sluta äta när de väl börjat? :cautious:
Aldrig hört någon säga så om ex. pizza eller köttbullar eller så :confused:

Och ursäkta trådspammet :angel::o

Pizza innehåller mer fett och köttbullar proteiner, båda är svårare att vräka i sig för kroppen säger stopp.

Efter en vecka så har jag gått ner 0,3 kg:p Får väl skylla mig själv som fuskat ett par dagar, men jag fortsätter och försöker bli bättre!

Därför att det är kolhydrater=socker, vår hjärna drivs och vill så gärna ha socker det blir som "knark" nästan. Därför är det så lätt att äta otroligt mycket av tex pasta och mackor, men desto svårare att äta väldigt mycket kött på en gång. :)

Pizza innehåller mer fett och köttbullar proteiner, båda är svårare att vräka i sig för kroppen säger stopp.

:o :o :o

Bör man utesluta pasta helt ur sin kost egentligen? Verkar ju dumt att äta "socker" om hjärnan inte kan sluta skrika efter mer :cautious:

Bör man utesluta pasta helt ur sin kost egentligen? Verkar ju dumt att äta "socker" om hjärnan inte kan sluta skrika efter mer :cautious:

Jag vill inte det. Jag väger istället pasta innan jag kokar den, och drygar ut med broccoli eller annan kål. Jag vill inte gå omkring och förbjuda mig saker, det jag vill göra är att hitta en bra balans och lära mig mer måtta. Allt är okej, i lagom mängd och lagom ofta.

Hmpf, min våg och jag är fortsatt oense men jag vågar påstå att 7 dagar på pulver = -1,5 kg :up:

@Hyacinth: åh broccoli :love:

Hur gör ni i tråden, kompenserar ni mindre bra dagar med strikta dagar? :o

@Reykjavik Nä, jag försöker bara köra på som vanligt och tänka att jag kommer nå mitt mål men det kanske tar längre tid om jag har haft många sämre dagar. Skulle jag äta ännu mindre mat skulle jag inte vara särskilt trevlig :D

Hmpf, min våg och jag är fortsatt oense men jag vågar påstå att 7 dagar på pulver = -1,5 kg :up:

@Hyacinth: åh broccoli :love:

Hur gör ni i tråden, kompenserar ni mindre bra dagar med strikta dagar? :o

Nej. Men jag har varit extremt noggrann.
Att jag hade en festlig lördag ska jag ju inte straffa mig själv för, det är tufft ändå. Jag gratulerar mig själv till en trevlig kväll och sen tuffar jag vidare. Ska jag späka mig ännu mer så kommer jag löpa amok och aldrig orka fortsätta.

@Emtherlia & @Hyacinth: Tack för era svar! :D

Jag inser att jag ligger lite efter på den mentala biten, och folk på Buke brukar vara så kloka (:love:) så för mig hjälper det att ta in vad andra gör och försöka samma sak :up:

Så har jag gjort. Eller i alla fall begränsat hur ofta jag äter pasta, ganska rejält. Det är mest för att jag inte finner någon mening om jag bara får äta pyttelite pasta (dels så blir jag inte nöjd eller stillar suget hur mycket jag än fyller ut med annat och dels så är det ju inte särskilt bra mat ändå). Funkar det bra för en att istället dryga ut och äta mindre pasta så är ju det toppen! Alla sätt är bra förutom de dåliga ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar