Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med att behöva sitta och titta på folk som vräker i sig sötsaker... :cautious:

Att inte bli tagen på allvar är nog en av de mest frusterande sakerna någonsin. Hur gör ni för att behålla lugnet? :angel::wtf:

Jag är numer uttråkad och längtar tills jag får äta vanligt igen :(

Jag jobbar stenhårt på att känna mig moraliskt överlägsen (utan att visa det då...) som kan låta bli.

I eftermiddag har jag gjort matlådor till hela veckan! Så skönt och jag vet hur mycket kcal alla lådor innehåller = lättare att hålla koll.

Provat bönpasta med och tror det kommer funka som substitut till riktig pasta (riktig pasta kan jag äta mängder av, när jag väl börjar så är det ingen som kan få stopp på mig:p)

riktig pasta kan jag äta mängder av, när jag väl börjar så är det ingen som kan få stopp på mig :p

Detta är fortfarande intressant tycker jag.

Hur kommer det sig att just pasta är det som många har väldigt svårt att sluta äta när de väl börjat? :cautious:
Aldrig hört någon säga så om ex. pizza eller köttbullar eller så :confused:

Och ursäkta trådspammet :angel::o

Jag är ju såklart förkyld igen så jag kan inte träna så nu är jag jättesur och har därför tröstäter två portioner mat. Visserligen mycket grönsaker till men ändå. Mitt hetsätande har verkligen börjat gå överstyr, ska ta upp det med dietisten nästa gång och höra vad jag ska göra åt det.

@Emtherlia: Finns säkert en bra och logisk förklaring bakom :D
Har diskuterat detta mysterium ett flertal gånger med @LindgrenV :angel:

Jag har insett att jag småäter för ingenting. Så jag köpte en stressboll och det hjälpte faktiskt :eek:
Hoppas att det fungerar när jag slutat med pulverdiet :o

Alltså, det är så mycket igenkänning i så mycket av det ni skriver. Pastan, rostat bröd, stressäta, tröstäta, småäta när man inte har något för händerna, osv. Det är som att höra mig själv :o

Har heller inget bra svar på vad det är med pasta som är så svårt att motstå. Men jag förstår vad ni menar.

Igår var jag ute med LIVSKAMRATEN, åt god varm sallad och drack massa vin. Det var det värt. Idag vidare på soppor och shakes, 11 dagar hardcore kvar. Det går bra, är satans envis.

Åh, men du är ju så himla bra! :bow:
Heja heja! :D

Tack! :) Jag tror jag har hittat vad som funkar för mig, men det har också tagit ett par år :p Disciplinen är inte alltid superbra, jag gör misstag då och då. Men skillnaden är nog att jag försöker lära mig av dem direkt istället för att hamna i en ond cirkel i flera veckor/månader. Typ: varför blev jag sugen på godis (och köpte, och åt) på vägen hem? Jo, för att jag var jättetrött och hade slarvat med mellanmålet. Ok, då får jag försöka vara mer noggrann med att äta riktig mat innan jag dippar, och kanske gå och lägga mig lite tidigare ikväll.

Och sen har jag inte ångest om jag gör ett aktivt val att äta godis eller kladdkaka. Men det ska vara för att jag är sugen på det, för att det är gott. Inte för att jag inte har något bättre för mig än att äta :crazy: Eller för att jag är ledsen, känner mig ensam, you name it... Problemet har ju inte varit vikten i sig, jag har aldrig varit kraftigt överviktig (men väl varit upp och nosat vid 80 kg när det var som värst) utan ett problematiskt förhållande till mat i kombination med svajigt psykiskt mående (vilket jag inte fattat själv!).

Ursäkta den långa utläggningen :o Men det är så mycket psykologi i det här, intressant tycker jag!
Toppen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar