Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Iiiiih, vägdag idag och se på fan: 63,8!! :banana: Det händer verkligen grejer! Trots att jag äter bröd varje dag och godis någon dag i veckan ;) Såhär lite har jag inte vägt på nästan 10 år... Men det känns asbra i kroppen, träningen har naturligtvis en stor del. Jag försöker ställa om till att äta för att orka träna istället för att äta på känslor eller för att jag är uttråkad... :angel: Bara att hålla den här vikten nu skulle vara fantastiskt, men jag kommer fortsätta på den inslagna vägen och hoppas att det trillar av lite till, i långsam takt.
Men vad duktig du är! Vilken disciplin alltså!

Jag siktar på minst 1,5 liter men närmare två.
Alltid före och efter måltid samt mellan.
Jag tror att jag kommer upp i 2L med allt te, men te i sig är iofs vätskedrivande?

Jag kämpar på iaf, tack för stöd :D
Det kanske är så att min kropp bara är trögstartad :cautious:

Men vad duktig du är! Vilken disciplin alltså!

Tack! :) Jag tror jag har hittat vad som funkar för mig, men det har också tagit ett par år :p Disciplinen är inte alltid superbra, jag gör misstag då och då. Men skillnaden är nog att jag försöker lära mig av dem direkt istället för att hamna i en ond cirkel i flera veckor/månader. Typ: varför blev jag sugen på godis (och köpte, och åt) på vägen hem? Jo, för att jag var jättetrött och hade slarvat med mellanmålet. Ok, då får jag försöka vara mer noggrann med att äta riktig mat innan jag dippar, och kanske gå och lägga mig lite tidigare ikväll.

Och sen har jag inte ångest om jag gör ett aktivt val att äta godis eller kladdkaka. Men det ska vara för att jag är sugen på det, för att det är gott. Inte för att jag inte har något bättre för mig än att äta :crazy: Eller för att jag är ledsen, känner mig ensam, you name it... Problemet har ju inte varit vikten i sig, jag har aldrig varit kraftigt överviktig (men väl varit upp och nosat vid 80 kg när det var som värst) utan ett problematiskt förhållande till mat i kombination med svajigt psykiskt mående (vilket jag inte fattat själv!).

Ursäkta den långa utläggningen :o Men det är så mycket psykologi i det här, intressant tycker jag!

För mig känns det segt.
Dock inte intagit en enda bit kaka, godis eller glass, sedan i lördags natt. Och det är ju jävligt stort för att vara jag.
Haha.

Sen har inte maten varit toppen denna veckan, men det tar sig, tänker jag. Idag har jag och sambon storhandlat. Snickersglass var det enda i skräpväg som hängde med hem, och han lär äta flest. För min del får de ligga i frysen tills andan verkligen faller på! :)

För mig känns det segt.
Dock inte intagit en enda bit kaka, godis eller glass, sedan i lördags natt. Och det är ju jävligt stort för att vara jag.
Haha.

Sen har inte maten varit toppen denna veckan, men det tar sig, tänker jag. Idag har jag och sambon storhandlat. Snickersglass var det enda i skräpväg som hängde med hem, och han lär äta flest. För min del får de ligga i frysen tills andan verkligen faller på! :)

Men detta är ju jättebra gjort?! :up:
Det kanske känns mindre segt om några dagar? :)

Tack @Sleepan ! :) Du också ju! Även om inte maten varit toppen så tjänar du ju in väldigt mycket bara på de skippade sötsakerna. En sak i taget tänker jag :)

Tjena alla mittbenor!

Dag 6 på pulverdiet, vintern gick alldeles utför... på alla sätt som var godtagbara (då).
Alldeles för lite rörelse och alldeles för mycket pasta..

Tanken är att jag ska köra 4 veckor jämnt, sedan blir det kalorisnåla luncher tills jag trivs. :) Och därefter så plockar jag in mer mat. Har lite tid på mig att fundera ut hur jag bäst fortsätter efter "kuren" för att hålla viken.

Gött @zassoo :bump::banana: Bra jobbat! :bow:

Själv väntar jag på att mensen ska släppa, lägger alltid på mig vätska som gör det svårt för mig att knäppa byxorna (eller shortsen, med tanke på vilket väder vi har nu :D). Så dagdrömmer om hur flera kilon kommer att rinna av mig i slutet av den kommande veckan. :love:

har testat mina sommarkläder sedan förra året och inser att jag fan måste väga mer nu.. kommer knappt i dom och dom jag kommer i sitter lite väl tight och osmickrande. Jag har verkligen inte möjlighet att köpa nya kläder nu eftersom jag har blivit arbetslös. Så nu har jag alternativen gå ner i vikt ett par kg eller gå naken i sommar ;) Tror jag väljer det första!

Har kommit in i sockerfällan här lite på sistone så jag vet väl vad jag behöver göra.. dra ner på godiset först och främst. jag försöker redan äta rätt lite kolhydrater, men även detta skall dras ner på ytterligare då jag vet att det minskar mitt sockersug.

Sen försöker jag gymma 2 ggr i veckan, men ska försöka dra upp det till 3 ggr, och köra mer konditionsträning. Att bygga mer muskler känner jag är lite i senaste laget nu ;)

Själv väntar jag på att mensen ska släppa, lägger alltid på mig vätska som gör det svårt för mig att knäppa byxorna (eller shortsen, med tanke på vilket väder vi har nu :D). Så dagdrömmer om hur flera kilon kommer att rinna av mig i slutet av den kommande veckan. :love:

Detta är otroligt frusterande, varför måste man samla på sig så mycket vätska för? :meh:

Jag är också inne på dag 6 :up:
Min våg bråkar med mig men jag vet på ett ungefär vad jag väger, alltid något.

Det som är allra tyngst i början när man drar ner sitt intag av mat och godis är att man ju måste sluta äta innan man blir mätt eftersom magsäcken töjts ut.. men sen när det gått ett par veckor så blir man mätt på mycket mindre när magsäcken minskat! Så det gäller att stå ut i början.

Detta är otroligt frusterande, varför måste man samla på sig så mycket vätska för? :meh:

Jag är också inne på dag 6 :up:
Min våg bråkar med mig men jag vet på ett ungefär vad jag väger, alltid något.
Det är väligt frusterande måste jag säga!
Vad kul, då kan vi kanske peppa varandra lite extra? :)

Ska tillägga att jag även äter en liten burk kvarg 1- 2 ggr/ dagen, kalorisnål, men gärna med extra proteiner i. (Jag kom på att jag skrev ren kur i förra inlägget, men det är ju missvinsande.)

Hur länge tänkte du hålla på?

Jag har inte bestämt helt än, men funderar på fyra veckor så som jag gör nu. Sedan kalorisnåla luncher och eventuellt så kör jag jag i gång med en två veckors kur, efter två veckor med lite mat.

Det är väligt frusterande måste jag säga!
Vad kul, då kan vi kanske peppa varandra lite extra? :)

Ska tillägga att jag även äter en liten burk kvarg 1- 2 ggr/ dagen, kalorisnål, men gärna med extra proteiner i. (Jag kom på att jag skrev ren kur i förra inlägget, men det är ju missvinsande.)

Hur länge tänkte du hålla på?

Jag har inte bestämt helt än, men funderar på fyra veckor så som jag gör nu. Sedan kalorisnåla luncher och eventuellt så kör jag jag i gång med en två veckors kur, efter två veckor med lite mat.
Pepp är alltid bra! :up:

Jag hade tänkt mig 3 veckor, men eftersom nästa vecka förmodligen kommer krångla (:arghh:) blir det nog 4 veckor. Sedan långsam återvänjning till "vanlig mat" men med vettigare portionsmängder och mer motion :)

Just nu dricker jag massa massa vatten och te (utan socker) :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 112
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V