Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Reykjavik
Jag dricker också massvis med vatten, i början plockade jag mynta och la i vattnet. Tog inte lång tid innan jag hade "för druckit" mig på det. :p
Hur kommer det sig att kommande veckan redan är körd?

Mina hungerskänslor släppte redan andra dagen- men jag brottas hela med tankebanor om vad jag vill äta bara för att det är gott. Särskilt nu när alla drar fram sina grillar och vill grilla. Och jag bara, nej tack, tänkte hoppa att äta på ett tag. :meh:

@Pilot: Jag har, som tur är, inte tröttnat på varken vatten eller te än. Märkligt hur fort kroppen ändå accepterar en helomvändning i kost.

Förhoppningsvis går det att köra Varma Koppen + mackor nästa vecka, men det är en del privata saker som ställer till det :(:down:

Jag ignorerar alla som grillar och tänker att det är minst 3 månader kvar av grillsäsongen, alltså hinner jag också grilla :angel:

Men tung mental styrketräning är det! :cautious:

har testat mina sommarkläder sedan förra året och inser att jag fan måste väga mer nu.. kommer knappt i dom och dom jag kommer i sitter lite väl tight och osmickrande. Jag har verkligen inte möjlighet att köpa nya kläder nu eftersom jag har blivit arbetslös. Så nu har jag alternativen gå ner i vikt ett par kg eller gå naken i sommar ;) Tror jag väljer det första!

Har kommit in i sockerfällan här lite på sistone så jag vet väl vad jag behöver göra.. dra ner på godiset först och främst. jag försöker redan äta rätt lite kolhydrater, men även detta skall dras ner på ytterligare då jag vet att det minskar mitt sockersug.

Sen försöker jag gymma 2 ggr i veckan, men ska försöka dra upp det till 3 ggr, och köra mer konditionsträning. Att bygga mer muskler känner jag är lite i senaste laget nu ;)
Det här hade kunnat vara skrivet av mig. Men tänk att det ska vara så svårt att äta nyttigare... och de dagar jag har migrän är det rent omöjligt att stå mot sockersuget. Skallen får vad skallen vill ha. Måste komma igång med träningen igen nu också, när förkylningen gett sig och allergin lugnat ner sig.

Har inte gått ner så mycket mer sedan senast eftersom jag medvetet valde att äta på kaloribalans ett tag, jag var i Stockholm över veckan och det blir svårt att äta så pass restriktivt när jag bor hos andra, äter ute m.m.

Nu är det vardag igen så fortsätter på samma spår som tidigare!

Varför ska man dricka så mycket vatten som ni i tråden gör, när man vill gå ner i vikt? Mättnadskänsla? Eller för att man inte ska förlora för mycket vätska?

Har inte gått ner så mycket mer sedan senast eftersom jag medvetet valde att äta på kaloribalans ett tag, jag var i Stockholm över veckan och det blir svårt att äta så pass restriktivt när jag bor hos andra, äter ute m.m.

Nu är det vardag igen så fortsätter på samma spår som tidigare!

Varför ska man dricka så mycket vatten som ni i tråden gör, när man vill gå ner i vikt? Mättnadskänsla? Eller för att man inte ska förlora för mycket vätska?

Kombination. Dels mättnadskänsla, dels för att inte tappa bara vätska.

Jag tror att jag tagit mig genom den första uppförsbacken, eller så har min våg gått sönder - siffrorna är något lägre idag iaf :rofl:

Dag 7/21 går bra :up:
Det här med mens gör dock att aptiten är obefintlig :meh:

Det här hade kunnat vara skrivet av mig. Men tänk att det ska vara så svårt att äta nyttigare... och de dagar jag har migrän är det rent omöjligt att stå mot sockersuget. Skallen får vad skallen vill ha. Måste komma igång med träningen igen nu också, när förkylningen gett sig och allergin lugnat ner sig.

Ja det är så tufft när kroppen skriker efter socker, men det känns lite lättare nu när jag gått igenom detta en gång förut och vet att sockerbehover släpper rätt snabbt faktiskt handlar om ett par veckor, sedan förstår man knappt varför folk gillar godis så mycket ;)

jag har också blivit förkyld :( så baj baj träning... at the moment i alla fall. Har dock ingen feber så kanske kan man motionera lite ändå? Snorar mest.

Jag vägde mig iaf första gången i morse nu och väger 62,7 så det blir startvikten. Jag kan inte riktigt förstå hur kläderna kan sitta så tajt när jag vägde 59 kg förra sommaren? Kan dom få kilon jag gått upp verkloigen göra sådan skillnad?!

Aja jag Satsar på 60 kg till att börja med, kanske kan tänka mig 59 också, sen räcker det absolut.

Ansluter mig härmed till tråden, eftersom jag känner att jag behöver sätta ord på min resa. Om jag uttalar vad jag har för mål och hur jag ska nå dit bör ju sannolikheten för att jag faktiskt når dit öka. Hittills har jag varit rädd för att klä i ord vad jag vill, eftersom det känts som att det ska spricka då. Alltså, ställde mig på en våg igår för första gången på väldigt länge (vet faktiskt inte hur länge) och kunde läsa av 75 kg. Påbörjade min resa i januari på vad jag gissar skulle kunna ha varit ~85 kg. Mitt mål är att komma ner till ~60 kg (en dröm som jag nästan inte vågar uttala är att komma ner under 60 kg).

I januari började jag med lägga om mina matrutiner och minska intag av godis, chips, kakor och annat liknande och började gå promenader mer regelbundet utöver ridningen. I mars ökade jag träningen med att börja cykla till stallet på helgerna i tillägg till en längre promenad på en vardag. Under april blev det nog mer två promenader i veckan och jag började känna på hur det kändes att jogga korta bitar. Maj har fått en kickstart eftersom jag varit tvungen att ta mig till stallet flera gånger om dagen (för medicinering av häst) och jag därmed utnyttjat det till att cykla till stallet även på veckodagar. Igår testade jag dessutom av att jogga så långt jag orkade utan uppehåll (ca 2,5 km :up:). Ska dessutom delta (väljer att inte skriva springa eftersom vi får se hur mycket jag orkar med) i vårruset på tisdag och är faktiskt peppad :)

Hur som helst känns det som att träningen har jag kontroll på, men nu måste jag bli bättre på maten framgent. Jag har dragit ner på sötsaker och snacks sedan tidigare, men tänker mig nu att jag ska avstå helt och hållet. Undantaget på kalas och popcorn på helgen. Tänker också att jag ska avstå vitt bröd (bye bye ostmackor :cry:) till förmån för knäckebröd (som jag inte alls går igång på på samma sätt). Främst väljer jag bort brödet för att få behålla pastan i mitt liv :love: Tänker att om jag får ha kvar det ena så får det andra gå.

Avslutningsvis efter ett långt inlägg. Fy fasen vad duktiga ni är allihop här i tråden! Ni är dessutom grymt duktiga på att peppa och hjälpa varandra :up: Hoppas att jag kan få ta del av det och ge lite pepp när det behövs.

Det här med att behöva sitta och titta på folk som vräker i sig sötsaker... :cautious:

Att inte bli tagen på allvar är nog en av de mest frusterande sakerna någonsin. Hur gör ni för att behålla lugnet? :angel::wtf:

Jag är numer uttråkad och längtar tills jag får äta vanligt igen :(

Min kära syster @micaelathegreat har satt ihop ett träningsprogram för mig att göra och OMG vad jag är otränad. Har sån träningsvärk i magen att jag vill DÖ.

Igår gjorde jag träningsprogrammet medan vi tittade på Morden i Midsomer och drack vin och åt popcorn. Jag är seriös med det här :angel: :D.

Min kära syster @micaelathegreat har satt ihop ett träningsprogram för mig att göra och OMG vad jag är otränad. Har sån träningsvärk i magen att jag vill DÖ.

Igår gjorde jag träningsprogrammet medan vi tittade på Morden i Midsomer och drack vin och åt popcorn. Jag är seriös med det här :angel: :D.

Fortsätt kämpa! Det känns alltid extra tungt i början. Snart har du ingen träningsvärk alls :up:

Fick du göra extra sekunder på plankan om du gissade fel på mördaren eller motiv? :D

Promenerar och kör lite lagom gymmande när andan faller på och just nu är vikten 58 kg, så allt jag gick upp efter olycka och sen sjukdom är borta + lite till och som vanligt så försvinner ju inte fettet från mage och höfter där det finns mest av det så det lär nog ta lite tid att få kroppen att kännas fit och fast igen men sån här är den påklädda formen just idag. Helt okej även om jag känner mig som ett daller än :D

160508-2_zpsmlvlidlb.jpg

@Gnist Hur lång är du?

heja dig @mandalaki :D Själv åt bakfull niphredil pizza och körde sen sitt träningsprogram. Idag drack jag dock Ramlösa istället för vin i pauserna :p.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar