Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu dags att bränna 7 poäng på lunch! En portion pasta (75 gram kokt spagetti), och tre fiskpinnar + 1 tsk ketchup + strimlad vitkål med lite vinäger och örtsalt. Stort glass vatten till det och kaffe på maten :d

Vad hittar ni andra viktväktare/kalorijägare på till lunch?

Attans, väldigt god bjudlunch på jobbet i dag! Pasta, kyckling, tomatsås, bröd, brie, paté, mm, mm.... Har inte vågat räkna ihop än....

Nu dags att bränna 7 poäng på lunch! En portion pasta (75 gram kokt spagetti), och tre fiskpinnar + 1 tsk ketchup + strimlad vitkål med lite vinäger och örtsalt. Stort glass vatten till det och kaffe på maten :d

Receptet "linssoppa med potatis och persilja", 7 points. Riktigt god.

(Fast jag borde inte skriva här, jag vv-ar inte på allvar. Jag registrerar ordentligt frukost, lunch och middag och sedan vräker jag i mig en skål Häägen-Dasz som jag inte registrerar :angel:)

Det blev överbliven couscous med lite salladslök och fetaost i, och ajvar relish som tillbehör. Clementin till efterrrätt!

Receptet "linssoppa med potatis och persilja", 7 points. Riktigt god.

(Fast jag borde inte skriva här, jag vv-ar inte på allvar. Jag registrerar ordentligt frukost, lunch och middag och sedan vräker jag i mig en skål Häägen-Dasz som jag inte registrerar :angel:)
Inte för att det smakar lika gott, men ett tips är Lindahls kvarg med nötcremesmak, med hallon, blåbär och en halv banan att skeda i sig för bara 2 Poäng!

Jag Ska bort i helgen. Risk att jag kommer äta alldeles för dåligt då! Försöker träna ordentligt varje dag så kanske det går ändå. Har ju veckobonus men brände en del på en underbar tonfiskciabatta igår. .

Jag Ska bort i helgen. Risk att jag kommer äta alldeles för dåligt då! Försöker träna ordentligt varje dag så kanske det går ändå. Har ju veckobonus men brände en del på en underbar tonfiskciabatta igår. .
Vet du vad som ska serveras så du kan förplanera lite? Mycket poäng i godsaker... Kollade just upp smörgåstårta, vi brukar köpa det istället för att laga mat ibland, men nä nu var det visst slut med det :nailbiting:

Har kört VV, men gick ur när de bytte till SP. Gick inte ner med det, så jag forsätter räkna PP på egen hand.
Till lunch blev det en wrap på fullkornstortilla, 100g rökt skinka, 3 msk Keso Grillad Paprika, sallad, alfalfagroddar och paprika. 7pp

Vecka tre har flugit förbi! Det har gått förvånansvärt bra igen :bump: Har ätit cirka 1900 kcal om dagen. Det blir nog en liten ätardag på lördag, inget extremt men äta ute och kanske ta en öl eller två.

11/02 --- 64.9 kg
18/02 --- 63.7 kg (-1.2)
25/02 --- 63.2 kg (-0.5)
03/03 --- 62.4 kg (-0.8)

Grattis! Måste fråga, rör du på dig mycket?

Grattis! Måste fråga, rör du på dig mycket?
Tack! :) Ja, jag får en del vardagsmotion i och med att jag går till och från jobbet (nästan 1,5 timma per dag fram och tillbaka) och så styrketränar jag. Utöver det är jag ganska stillasittande, har kontorsjobb. Förra året så var jag tvungen att äta bra mycket mindre för att gå ner i vikt, så jag tror att både vardagsmotionen och att jag har mer muskler nu har hjälpt väldigt mycket.

Jag är asnöjd med hur det går för mig! Matreglerna jag satt upp för mig själ är hur lätta som helst att följa, och nu har jag börjat lägga in mer träning än vardagsmotionen jag får genom promenader med hundarna.

Den här veckan har jag hittills gjort 2 pass, ett konditions - och ett styrkepass :) .
img_13483.jpg

1603032.jpg

Jag har fortfarande inte vägt mig, men jag känner att kläderna sitter bättre/lösare och jag börjar även känna mig både lättare och starkare i kroppen :up: ! Troligtvis ligger jag fortfarande runt 100 pannor, men de går under hashtagen #litemindrefet :D ! Har en helkroppsbild (ej naken, not to worry :D) på insta, men jag vete fan hur jag får in den här :p !

Har kört VV, men gick ur när de bytte till SP. Gick inte ner med det, så jag forsätter räkna PP på egen hand.
Till lunch blev det en wrap på fullkornstortilla, 100g rökt skinka, 3 msk Keso Grillad Paprika, sallad, alfalfagroddar och paprika. 7pp
Vad är den stora skillnaden egentligen? *nyfiken*. Nån annan häruppe skrev att man hade mindre PP än SP.
Jättebra tips på lunch/middag! Vad köper du för tortillabröd?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 128
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar