Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man går ner ett par kilo eller mer på en vecka så är det i regel första veckan. När man börjar en diet och kraftigt drar ner på kolhydraterna så släpper kroppen vätska, vilket gör att man jublar på vågen. Men det är bara första veckan, sedan går det oftast långsammare.

Men jag skulle vara jättenöjd med 1.3 på två veckor. Som @zassoo säger, variationerna mellan individider är jättestora. För mig brukar VV funka ungefär så att jag ligger still eller går upp något hekto en vecka, och går ner flera hekto nästa vecka. Men det är den långsiktiga trenden som är viktig, den ska vara neråt.
Hoppas jag fungerar som du. Har minskat kolhydraterna lite, men pasta är ju jordens åttonde underverk, älskar! Därför passar den här dieten mig rätt bra, jag FÅR äta, men det kostar ju lite. Och jag äter definitivt mindre kolhydrater än normalt. Blir spännande att se vad vågen visar på måndag, loggar ALLT, helt ärligt. Känns (nu ;) ) som att VV har ett koncept som kan passa mig i längden, har aldrig tidigare känt så inför en diet faktiskt. Bara gått och väntat på att den ska ta slut!

Ska börja med (för mig) ett experiment nästa vecka! Köpt ett "deffpaket" vilket innehåller bland annat CLA tabletter och nån annan tablett med koffein, växtextrakt och aminosyror. Jag är egentligen lite skeptisk mot "dietpiller" men tänkte det skulle vara kul att testa. Jag vill och ska gå ner 3 kilo ungefär. Är det någon här som provat något liknande? :)

Vecka tre har flugit förbi! Det har gått förvånansvärt bra igen :bump: Har ätit cirka 1900 kcal om dagen. Det blir nog en liten ätardag på lördag, inget extremt men äta ute och kanske ta en öl eller två.

11/02 --- 64.9 kg
18/02 --- 63.7 kg (-1.2)
25/02 --- 63.2 kg (-0.5)
03/03 --- 62.4 kg (-0.8)

Vecka tre har flugit förbi! Det har gått förvånansvärt bra igen :bump: Har ätit cirka 1900 kcal om dagen. Det blir nog en liten ätardag på lördag, inget extremt men äta ute och kanske ta en öl eller två.

11/02 --- 64.9 kg
18/02 --- 63.7 kg (-1.2)
25/02 --- 63.2 kg (-0.5)
03/03 --- 62.4 kg (-0.8)
Bra jobbat! :) :up::up: Kul att se resultat :)

@Monkie @Wilfa Vet ni hur SP förhåller sig till PP? Jag tänkte tappa 2-3 kg och använder VV-appen och nu får jag 30 SP. När det var PP fick jag bara 26 om dagen trots att jag hade 7-8 kg att gå ner.

Har de gjort om systemet så att man får mer SP än PP?

@Monkie @Wilfa Vet ni hur SP förhåller sig till PP? Jag tänkte tappa 2-3 kg och använder VV-appen och nu får jag 30 SP. När det var PP fick jag bara 26 om dagen trots att jag hade 7-8 kg att gå ner.

Verkar som det blir fler sp än pp, jag hade 27 pp. Har dock inte koll på hur förhållandet ser ut mellan dem.

Verkar som det blir fler sp än pp, jag hade 27 pp. Har dock inte koll på hur förhållandet ser ut mellan dem.
Aha, då kan jag sluta spamma VV:s usla support alltså. Att de inte svarade så då, istället för att tala om för mig att jag skulle ändra inställningarna vilket inte löste problemet :banghead:

Tack!

Tack! Ja, det känns jättekul! :)
Smygvägde mig innan, 4 hekto ner denna veckan hittills, nu gäller det att sköta helgen snyggt!

Vet faktiskt inte, något är dock ändrat.... Hade man PP + VB (veckobonus) då också? Jag har tillexempel 30 SP per dag + 42 VP som jag kan nalla av.

Smygvägde mig innan, 4 hekto ner denna veckan hittills, nu gäller det att sköta helgen snyggt!

Vet faktiskt inte, något är dock ändrat.... Hade man PP + VB (veckobonus) då också? Jag har tillexempel 30 SP per dag + 42 VP som jag kan nalla av.
Japp, veckobonus innan också, 49 stycken.

Japp, veckobonus innan också, 49 stycken.
Var frukt och grönsaker gratis innan också? Det förvånar mig lite faktiskt, att det är helt gratis. Äter väl en tre - fyra stycken om dagen ibland, hade jag räknat kalorier hade det ju hamnat på runt 200. Jättebra att kunna ta till när suget smäller till framför TV:n. :d

Vill minnas att jag hade 26 PP + 40 VB. Eller nåt.

26 då var det lägsta antal som fanns. Vet ni om 30 SP är lägsta antalet nu?

Var frukt och grönsaker gratis innan också? Det förvånar mig lite faktiskt, att det är helt gratis. Äter väl en tre - fyra stycken om dagen ibland, hade jag räknat kalorier hade det ju hamnat på runt 200. Jättebra att kunna ta till när suget smäller till framför TV:n. :d
Ja det var gratis.

Vad VV brukade säga när frukt blev fritt var att om man inte gick ner i vikt så var det just fruktintaget man skulle börja med att se över. Fritt i teorin alltså, men inte alltid i praktiken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 555
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 129
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar