Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den 30 mars ska jag opereras enligt Aspiremetoden, innan dess måste jag gå på VLCD kost (max 800 kcal/dag) i en månad, började i fredags med shakes, jag tycker att dessa är vedervärdiga oavsett märke och smak. Fixade igår ihop en wok med sjögräsnudlar, kyckling och grönsaker <100kcal/port. Visst den var god, men inte så att jag kan leva på den i en månad. Behöver tips på god mat som jag kan äta utan att äta för mycket kalorier.
Funderar på att äta havregrynsgröt gjord på fullkornsfibergryn till frukost, det är 125 kcal/portion. Men det är ju bara frukost.
Fortsätter väl att experimentera med sjögräsnudlarna men även Shiritakinudlar.

Just det, jag äter inget från havet (mer än salt då).
Köttbullar på älgfärs kanske? 106 kcal per 100g. Buljongsås till och massa grönsaker?
Soppor! Morotssoppa, tomatsoppa innehåller inte många kalorier, gott med varm mat fast man håller nere kalorierna!. Spenatsoppa är också en favorit hos mig :)

Har inte ätit minsta lilla mumsbit den här helgen, nemas problemas. Däremot måste jag planera ätandet bättre, hade för lite energi under lördagens löprunda. Det får bli pasta kvällen före eftersom jag oftast springer på morgon/förmiddag och inte vill ha för mycket i magen då.
Det har jag problem med. Jag springer inte men rider och promenerar med ponny och drabbas då ofta av slut på energi och blodsockerfall, rejält. Kan inte äta för nära inpå heller för då dumpar jag istället.

Den 30 mars ska jag opereras enligt Aspiremetoden, innan dess måste jag gå på VLCD kost (max 800 kcal/dag) i en månad, började i fredags med shakes, jag tycker att dessa är vedervärdiga oavsett märke och smak. Fixade igår ihop en wok med sjögräsnudlar, kyckling och grönsaker <100kcal/port. Visst den var god, men inte så att jag kan leva på den i en månad. Behöver tips på god mat som jag kan äta utan att äta för mycket kalorier.
Funderar på att äta havregrynsgröt gjord på fullkornsfibergryn till frukost, det är 125 kcal/portion. Men det är ju bara frukost.

Omelett! :love:
Sallader, gärna med proteinet varmt - mättar bättre än om allt serveras kallt. Propud (vanilj! :love:) med frukt.:d
Soppor.
Kyckling, svamp och ägg är bra råvaror som mättar bra i förhållande till sin kalorimängd. Keso.

Det har jag problem med. Jag springer inte men rider och promenerar med ponny och drabbas då ofta av slut på energi och blodsockerfall, rejält. Kan inte äta för nära inpå heller för då dumpar jag istället.

Du behöver ha en påse "jägarsnus" i jackfickan = nötter och torkad frukt. Eller en clementin.

Jag gick ner i ett hål ett par veckor (och lämpligt nog så fanns det choklad där nere...), så därför har inte viktnedgång varit direkt prio ett. Men nu är jag igång igen! Matschema skrivet, och jag har tränat två ordentliga pass dom senaste 4 dagarna! :bump:

Havregrynsgröt till frukost är väl jättebra.
Ägg innehåller få kalorier
Sallad på sallat, tomater, lite skivad rödlök med lite smakrik ost smulad ovanpå och lite balsamvinäger som dressing. Kanske någon skiva prosciutto också.
Smoothies.
En liten (50 grams torrvikt) portion pasta med en fettsnål tomatsås och långlagrad parmesan
Koka ett broccolihuvud eller blomkålshuvud och smält lite ost över det, gärna blåmögelost.
Kokta gröna bönor att dippa i salsa eller en kryddig yoghurtsås
Knäckebröd med guacamole eller någon annan grönsaksröra
Varm (wokad) sallad på broccoli, gröna bönor, squash med smulad getost
Ärtsoppa (grön eller gul)
Soppa på palsternacka och rostad hasselnöt.
Sushi

Sallad på sallat, tomater, lite skivad rödlök med lite smakrik ost smulad ovanpå och lite balsamvinäger som dressing. Kanske någon skiva prosciutto också.
Smoothies.
En liten (50 grams torrvikt) portion pasta med en fettsnål tomatsås och långlagrad parmesan
Koka ett broccolihuvud eller blomkålshuvud och smält lite ost över det, gärna blåmögelost.
Sushi

Sushi :love:

Till middag idag blev det blomkålspizza. Jag får erkänna att vanlig pizza är godare, men men :)
a>

Jag står still på vågen :confused: nu. Trots att jag faktiskt sköter mig. Funderar på att äta 20 istället för 30 SP ett tag. Har de senaste dagarna fördelat poängen annorlunda, börjat äta mer frukost och lunch, för att försöka minska suget och hungern framåt kvällen.

Jag står still på vågen :confused: nu. Trots att jag faktiskt sköter mig. Funderar på att äta 20 istället för 30 SP ett tag. Har de senaste dagarna fördelat poängen annorlunda, börjat äta mer frukost och lunch, för att försöka minska suget och hungern framåt kvällen.

Viktnedgången är sällan en jämn kurva utan den varierar :) Frustrerande är det.

Smoothies.
Sushi

Tonfisk (inte den i olja), är proteinrikt och väldigt kalorifattigt. Bra skit om man vill fylla ut.
Lågfettskvarg är också bra och mättande utan att ge energi.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 124
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar