Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill inte låta som en gnällspik som bara hittar på undanflykter men vad gäller fötter och ben så har jag varit hos ortoped, sjukgymnast och även provat ut inlägg och skor hos specialbutik. Vad sista sjukgymnasten sa är att jag går som en anka, dvs med fötterna snett utåt vilket gör att hälsenorna förkortas vilket gör att jag får kramper i vaderna vilket gör att jag går ännu mer som en anka, osv. Började med vattengympa för att avhjälpa det men fick tyvärr sluta efter flytten till Bollnäs, suck! Av någon anledning så får jag kramper av träningscykel också. Vad som verkligen fungerade var en elliptisk maskin i mitt gamla gym. Även om träning är urtråkigt funkade det tills jag fick frusen skuldra, ergo sluta med gym, blir frisk från det efter mer än ett år, och åker på en sjunken disk i nacken. Jag är ett fysiskt vrak
Sa sjukgymnasten något om varför du går som en anka eller fokuserade hen endast på dina fötter? När jag har varit hos sjukgymnast så har denne utrett hela kroppen och tittat efter svagheter och muskulär inbalans.
Jag kan inte låta bli att svara angående CLA-tabletter. Det är rent vansinne att använda sånna, med tanke på de biverkningar man kan få.Började räkna kalorier i söndags, plus cla-tabletter och nån annan "dietpill". Vägde mig idag och har inte gått ner något alls Ligger på 1600 kalorier, lägger inte in all träning eftersom jag tycker appen räknar den lite väl högt. Jaja, bara att fortsätta.
Jag kan inte låta bli att svara angående CLA-tabletter. Det är rent vansinne att använda sånna, med tanke på de biverkningar man kan få.
"Senare forskning har visat att CLA har flera negativa effekter (bland annat diabetesliknande försämring av insulinkänsligheten), och de positiva effekterna har inte gått att replicera".
"Vi såg inga positiva hälsoeffekter - tvärtom. Försökspersonerna fick högre blodsocker och lägre känslighet för insulin, och tecken på inflammation i kroppen, mer fria radikaler och mindre av det goda kolesterolet HDL. - Det visar på en ökad risk att utveckla diabetes, hjärt-kärlsjukdomar och åderförkalkning hos högriskpersoner. Han tror att CLA kan göra att fett försvinner från underhuden men i stället lagras inne i muskler och levern, vilket är svårt att mäta."
http://circ.ahajournals.org/content/106/15/1925.abstractHar du någon källa/källor? Inte för att jag misstror dig utan för att jag vill läsa mer Jag googlade lite innan jag köpte dessa men då fick jag fram resultat att det visst kunde bidra vid viknedgång att biverkningarna var typ noll.
T
För min del så hade jag svårt att komma upp i mina dagliga points. 2 kycklingfiléer "kostar" lika mycket som 1 dl lättmjölk med SP. Helt orimligt i mina ögon, skiljer ju som f-n i kalori mängd.
-1,3 kg den här veckan!
Samma här!
Jag beklagar, @lil-sis . Sådana veckor får man allting som kan göra det lite mer hanterligt.Kvarg och sushi idag.
Värsta hälsogurun.
(Sen _kan_ det ligga en lösgodispåse i väskan för det är svullovecka. Man får ha svullovecka när man begraver släktingar som representerar de bästa bitarna av ens barndom. Men magen är då nöjd, så nöjd att jag inte vill reta upp den med godis. Imorgon kanske.)
Jag beklagar, @lil-sis . Sådana veckor får man allting som kan göra det lite mer hanterligt.
Jag har fortfarande inte en aning om vad jag väger då jag inte äger en våg (men gissningsvis fortfarande runt 100 kg-strecket), men med mitt enkla egensnickrade matkoncept och lite mer träning än de vanliga hundpromenaderna så börjar jag sakta med säkert tappa mina överflödscentimetrar och känna mig både starkare och hälsosammare, plus att jag börjar få bättre flås !
Den egoboost-selfien firade jag med en glad bit prinsesstårta efter god lunch igår !
Pastafredag är här för att stanna. Vi åt en härlig papardelle med en gräddig sås på shalottenlök, körsbärstomat och roquefort i går, i morse drack jag ett stort glas juice och två rostemackor med osockrat jordnötssmör, och sen sprang jag det längsta jag någonsin sprungit. 15,5 kilometer! Jepp, jag är nöjd med mig själv.