R
Raderad medlem 68338
Räknade ut mitt dagliga kaloribehov och med min längd och vikt samt motionsnivå (låg) så ska jag stå stilla på runt 1600 kcal. Det kan nog stämma!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Cykla är bra och sliter i te så mycket på fötterna.Usch jag har blivit så föröverjävligt fet. Jag har gått upp ca 15 kg på tre år. Inga kläder passar längre, jag gav bort alla kläder som skulle passat nu när jag gick ner och jag vill inte köpa nya eftersom det känns som ett sånt stort nederlag.
Jag vet att både jag och min diabetes skulle må så bra av att motionera och äta hälsosamt. I stället hoppar jag lunch och frukost och käkar massor när jag kommer hem och bälgar i mig läsk. Häromdan var jag för trött för att äta mer än chips och läsk till middag.
Eftersom jag inte kan ta mig till en träningshall så återstår det egentligen bara att gå och det funkar inte, jag får så ont i fötterna. Paradoxalt nog så fort jag kan ta körkort så kommer jag att få det mycket lättare att motionera.
Vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur den onda cirkeln, råd, förslag?
Äh, svarade försentCykla är bra och sliter i te så mycket på fötterna.
Skulle gärna motta några goda kvarg-såsrecept!
Som jag förstått det kan man inte använda aktivitetsbonusen! Jag ändrade vägningsdag till fredag så man får nya vb till helgen (och sota för sina misstag i veckan)Ni som kör vv, sist jag var med fick man äta för poängen som man tränade ihop ifall veckobonus tog slut. Vad händer med aktivitetspoängen nu? Är det samma sak? Imorgon blir det restaurangbesök så jag försöker träna massor. Likaså är det påsk nästa vecka och vi ska på kryssning dessutom.. kan jag träna upp en bonus?
Då registrerar jag bara aktiviteter för att var duktig då? Appen tyckte i början att jag skulle upp i två poäng om dagen. Det känns lite lite om jag ska gå ner i vikt. Typ en långsam promenad ner till tåget.Som jag förstått det kan man inte använda aktivitetsbonusen! Jag ändrade vägningsdag till fredag så man får nya vb till helgen (och sota för sina misstag i veckan)
Såhär säger de: "Vår rekommendation är att du inte använder dina AktivitetsPoints till mat. Vi vill att du ska träna för att må bra, inte för att äta mer. För dig som tränar hårt och känner dig hungrig finns möjligheten att ändå använda några AktivitetsPoints till mat. Men du måste då först uppnå din dagliga grund av AktivitetsPoints, innan du får AktivitetsPoints att använda till mat. Vilken som är din dagliga grund varierar beroende på din längd, vikt och ålder men är ca 3-5 AktivitetsPoints per dag, vilka du alltså inte kan äta för."Då registrerar jag bara aktiviteter för att var duktig då? Appen tyckte i början att jag skulle upp i två poäng om dagen. Det känns lite lite om jag ska gå ner i vikt. Typ en långsam promenad ner till tåget.
Note to self: Att äta en påse nötter kostar för många poäng . Jag har inget stopp. Vem tusan kan äta bara NÅN liten nöt ??Såhär säger de: "Vår rekommendation är att du inte använder dina AktivitetsPoints till mat. Vi vill att du ska träna för att må bra, inte för att äta mer. För dig som tränar hårt och känner dig hungrig finns möjligheten att ändå använda några AktivitetsPoints till mat. Men du måste då först uppnå din dagliga grund av AktivitetsPoints, innan du får AktivitetsPoints att använda till mat. Vilken som är din dagliga grund varierar beroende på din längd, vikt och ålder men är ca 3-5 AktivitetsPoints per dag, vilka du alltså inte kan äta för."
Jag tror att man går ner mer om man försöker skrapa ihop sina poäng. Tillexempel den där korta lunchpromenaden ger mig två poäng, men utan den hade jag suttit i lunchrummet och pimplat kaffe och snackat skit och inte gått en meter. Jag ger mig ut på den där tiominuters joggrundan som jag inte gjort om jag inte skulle uppnå någon poäng. (Ibland )
För mig är planering ett ord kopplat till ångest. Men nu försöker jag planera lite bättre, chiapuddng med bär på morgonen morotssoppa till lunch med nån matsked philadelphia, smoothie på kvarg och lite mandelmjölk och nån frukt till mellanmål så kan man ju käka för typ 25 poäng på kvällen (+ ev. veckobonus). Inte att rekommendera att i längden äta så lite under dagen, men ska man ha gäster eller bara äta gott funkar det bra tycker jag!