Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här trillar vikten av i rask takt, så det är tur att jag hade lite att ta av efter lungproblemen som tog en evighet att läka ut. Pissig mobilbild, men sån är formen just nu.

laringng-kort-2_zpssejyokh9.jpg

Har tappat rätt mycket på kort tid av helt fel anledningar. Visst, jag tränar en del men största anledningen är stress och totalt obefintlig aptit och sån viktnedgång är ju inte superbra, så jag jobbar på att försöka minska stressen vilket inte är det enklaste direkt, men men..

Hjärnan är en lustig varelse, jag känner mig tjockare nu än före operationen. :crazy:

Vågen står fast på drygt 55 och jag kan den här vändan pricka av en hel lista biverkningar av östrogenet :(

Vill bara tipsa om vad jag just käkade!

Gjorde en sallad på mixad grönsallad (sån där påse), körsbärstomater, gurka, pepperoni och rödlök.
Stekte på mager köttfärs som jag kryddade ganska hot med tacco-kryddor (stekte inte i ngt matfett och hällde på en skvätt vatten på slutet för att få den lite såsig).
La på köttfärsen över salladen, strödde över nån matsked mager riven ost och la till en klick salsa och en klick lätt cremefraise.
ASGOTT! Som en fet tacco-tallrik men minus det onyttiga!
Räknade ut att min stadiga portion blev runt 300 kcal!
Aaaaah alltså sallad är det bästa som finns!!! Nu är jag visserligen vegan, men alltså - variationen! Älskar sallad! Det är det enda som verkligen stoppar alla mina cravings, för det går att variera i oändlighet - mättande, lätt, krispigt, starkt, sött, salt... Jag brukar ha ajvar, salsa eller balsamvinäger till min sallad (i och med att jag inte äter mjölkprodukter).

Igår bestod den av macheblandning, refried beans, avokado och en halv burk (hehe) pineapple salsa. Galet mätt men ack så gott!

Aaaaah alltså sallad är det bästa som finns!!! Nu är jag visserligen vegan, men alltså - variationen! Älskar sallad! Det är det enda som verkligen stoppar alla mina cravings, för det går att variera i oändlighet - mättande, lätt, krispigt, starkt, sött, salt... Jag brukar ha ajvar, salsa eller balsamvinäger till min sallad (i och med att jag inte äter mjölkprodukter).

Igår bestod den av macheblandning, refried beans, avokado och en halv burk (hehe) pineapple salsa. Galet mätt men ack så gott!
Nu var jag tvungen att googla de där bönorna. . Det kanske blir en mexikansk sallad i helgen!

Svingott!! Min motivation till saker och ting är lika med noll för tillfället, så jag körde den enkla vägen och "tillagade" en burk med färdiga sådana (finns på taco-hyllan, i alla fall på coop här i stan) i micron :D

Det här är också dögott:

926458_893589964093383_376689455_n.jpg

I vita burken: En halv gurka i skivor, samt en halv gul paprika
Druvan-burken: Ajvar :heart
Tallriken: Sallad, brysselkål, pineapple salsa, flingsalt

Love love love

Kan för övrigt säga att fördelen med salsa och ajvar är att de inte är så kaloririka (framför allt inte salsan), så jag går loss helt på de delarna. Because - gott. Nu räknar jag inte alls vad jag får i mig, men i och med att en så stor del av mitt intag består av grönsaker så är jag inte orolig över att det blir för mycket :)

Wohoo eller nått. 52.9 kilo. Det går sakta men säkert uppåt. Däremot märker jag att min skeva kroppsuppfattning börjar visa sitt fula nylle igen. Hur faan ska jag bryta det?

Hjärnan är en lustig varelse, jag känner mig tjockare nu än före operationen. :crazy:
Det verkar ju inte vara en helt ovanlig "reaktion", eller vad man ska kalla det. Men det är nog ditt huvud du blir tvungen att jobba lite med, för du kan inte gärna bli så värst mycket smalare. Jobbet handlar inte längre om kroppen, på det viset, menar jag. :)

+0,6 kg den här veckan. Inte så förvånande med tanke på förra veckans ras. Jag är inte ett dugg missnöjd, har ätit bra och rört mig bra hela veckan och mår väldigt bra i allmänhet. Och jag menar, om jag jämför den här veckan med för två veckor sen så är det -0,7... Så det är väl snarare så att förra veckans resultat inte var helt sanningsenligt :)

+0,6 kg den här veckan. Inte så förvånande med tanke på förra veckans ras. Jag är inte ett dugg missnöjd, har ätit bra och rört mig bra hela veckan och mår väldigt bra i allmänhet. Och jag menar, om jag jämför den här veckan med för två veckor sen så är det -0,7... Så det är väl snarare så att förra veckans resultat inte var helt sanningsenligt :)

Nej, det är lätt att stirra sig blind på siffror, men det är normalt att vikten pendlar ett par kilo upp eller ner beroende på om man har mycket vätska och mat i kroppen eller om man är hungrig och lite uttorkad. Man får försöka lita på att det som gav resultat veckan innan fortsätter att ge resultat. Om det inte händer något på en månad kanske man behöver justera något. Kroppen är ju ingen maskin. :)

Nej, det är lätt att stirra sig blind på siffror, men det är normalt att vikten pendlar ett par kilo upp eller ner beroende på om man har mycket vätska och mat i kroppen eller om man är hungrig och lite uttorkad. Man får försöka lita på att det som gav resultat veckan innan fortsätter att ge resultat. Om det inte händer något på en månad kanske man behöver justera något. Kroppen är ju ingen maskin. :)

Absolut, det är jag väl medveten om och det är just därför jag inte är missnöjd :) Jag fortsätter enligt plan och så får vi se vad som händer.

Absolut, det är jag väl medveten om och det är just därför jag inte är missnöjd :) Jag fortsätter enligt plan och så får vi se vad som händer.
Misstänkte det, men det förtjänar att upprepas för alla som gnetar på med vikten! Det är så lätt att man får sifferfnatt, man vill ju så gärna få feedback och resultat på det man gör.

Det verkar ju inte vara en helt ovanlig "reaktion", eller vad man ska kalla det. Men det är nog ditt huvud du blir tvungen att jobba lite med, för du kan inte gärna bli så värst mycket smalare. Jobbet handlar inte längre om kroppen, på det viset, menar jag. :)

Det har väldigt mycket med den lösa huden att göra. Jag har jämförelsevis lite men den är obevekligen där.

Misstänkte det, men det förtjänar att upprepas för alla som gnetar på med vikten! Det är så lätt att man får sifferfnatt, man vill ju så gärna få feedback och resultat på det man gör.

Ja det håller jag med om! Det kan aldrig sägas för många gånger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 119
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar