Viktigaste i livet

Sv: Viktigaste i livet

Det gjorde inte min dotter, hon var synnerligen vaken och "uppmärksamhetskrävande" dagtid. Jag fortsatte med hästar ändå, eftersom dottern hade en pappa som tog hand om henne när jag var i stallet. Så egentligen kanske det beror mer på barnets far än barnet självt om man har möjlighet att fortsätta med ett eget intresse som tar så pass mycket tid som hästar...?

Sedan har du ju självklart rätt i att får man ett kolikbarn som skriker i timtal varje natt, så kanske man helt enkelt inte orkar med något annat.

Jo pappan eller någon annan som är villig att ta hand om barnet den stunden man är i stallet är ju en förutsättning. (iaf jag skulle aldrig våga sätta mig och rida med bebisen brevid paddocken ensam,utifall jag skulle trilla av eller skada mig)

Men för många ändras även känslorna för tex hästen,inte att man tycker illa om den men att bebisen uppfyller hela ens liv,då kanske man väljer att prioritera bort hästen/hunden eller vad man nu har för intresse.

En annan tanke,skall man dessutom börja jobba heltid eller dyl efter ett år/eller fler blir det ju ännu mindre tid men barn som skall hämtas från dagis,ha mat,nattas,eller är det okej för ens partner som kanke också jobbar lika mycket att alltid ta nattning/matlagning?
Man är ju inte alltid föräldraledig?

För mig ändrades djurintresset,inte att jag älskade djuren mindre,men de blev mer "djur" och bebisen blev viktigare ett tag,det fanns liksom inte mer ork/vilja att lägga på dem förutom det nödvändigaste...däremot nu hade jag gärna tagit upp intresset igen, men hade någon sagt under graviditen att "tänk om du kommer att få göra dig av med djuren" hade jag nog hånskrattat dem rätt upp i nyllet och sagt "Aaaaldrig,mina djur kommer först"
Nu blev det inte så,och det kom abolut oväntat.

Sedan säger jag inte att det blir så för alla,men de finns och det berodde inte på att man inte älskade sina djur innan.

Antalet hästar som säljs,lånas ut,behöver fodervärd eller medryttare står på annons förmodligen för att tiden inte räcker till är ju ganska många.

Jag kommer inte att säga till TS att hon absolut kommer att ändra sig när hon får barn,MEN prioriteringarna KAN ändras...och när man väl får barn hoppas jag iaf att man låter barnets behov komma först även om detta inte behöver utesluta att hästen också finns med.
 
Sv: Viktigaste i livet

Sen måste jag bara få berätta om en bekannt som är allergisk mot katter. Fick äta medicin hela uppväxten mot "pollenallergi". När vännen flyttade hemifrån upptäcktes att jaha, det var visst katterna som var bekymret, ingen medicin behövs mer. Mamman hade vetat hela tiden men värderat katterna högre än sitt barn. Sen blev mammans nya man misstänkt snorig hemma, och vips så fanns inga katter mer. Snacka om skev prioritering efter vad jag tycker. Ni behöver inte gissa så hårt för att förstå hur relationen mellan den mamman och sitt barn varit hela uppväxten (och fortfarande).

--------------------------------------------------------------------------------

Men Fy vilken mamma :mad:

Dock hade det nog varit av det värsta som kunde hända om sonen blev allergisk,men visst måste väl barnets hälsa gå före mammans husdjur? Även om det är väldigt svårt att tvingas göra sig av med dem.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 915
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 231
Senast: Svartkatt
·
Samhälle Snart kommer ju sommaren och jag älskar att åka ut och bada på sommaren och vill göra det betydligt oftare än min sambo. Åker alltid...
Svar
13
· Visningar
1 320
Senast: Badger
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 427
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt
  • Kan man ens göra rätt längre?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp